ماهان شبکه ایرانیان

بهترین راه پیدا کردن مدل موی مناسب شکل صورت بانوان [قسمت اول]

در چند سال اخیر شاهد پیشرفت بسیار زیادی در زمینه مد و آرایش و زیبایی هستیم، در زمان‌های قدیم پرداختن به زیبایی فقط در تخصص افراد ماهر و آرایشگران بود، اما امروزه اغلب مردم تا حدودی از این رشته آگاهی داشته و تفاوت‌ها را به‌خوبی احساس می‌کنند

در چند سال اخیر شاهد پیشرفت بسیار زیادی در زمینه مد و آرایش و زیبایی هستیم، در زمان‌های قدیم پرداختن به زیبایی فقط در تخصص افراد ماهر و آرایشگران بود، اما امروزه اغلب مردم تا حدودی از این رشته آگاهی داشته و تفاوت‌ها را به‌خوبی احساس می‌کنند. هر مدلی به‌صورت خاصی می‌آید و از طرف دیگر مدلی که برای موهای صاف مناسب است مسلماً برای موهای فر چندان زیبا نیست، اگر بدانید چه مدلی مناسب حالت موها و صورت شماست، حسابی کارتان آسان می‌شود و حتماً از نتیجه هم راضی‌تر خواهید بود. در ادامه با بنیتا همراه باشید تا شما را راهنمایی کنیم.

 

کوتاه کردن مو چیزی بیش از قیچی کردن موها در حد قابل‌قبول هست. قبل از اینکه به سلمانی روید شکل صورت خود را تشخیص دهید تا بدانید که موقع رفتن به آنجا دقیقاً چه چیزی بگویید. شما می‌توانید این کار را در خانه و با یک خط‌کش گونه‌ها، ابرو، پیشانی و دیگر قسمت‌های صورت خود را اندازه‌گیری کنید. اگر شما صورتی بیضی‌شکل مانند اشلی گرین دارید عرض از پیشانی، استخوان‌های گونه و فک شما تقریباً برابر هستند ولی اگر صورتی گرد ماند چارلیز ترون دارید پهنا و درازای صورتتان تقریباً برابر است و پیشانی و فکتان در یک جا به هم می‌پیوندند، یعنی هر دو خم‌شده به سمت گوشه‌ای از صورتتان هستند. افرادی که مانند هلی بری صورتی قلبی شکل دارند ابروهایی پهن و فک‌هایی باریک دارند، اما اگر طول و عرض صورت شما تقریباً برابر است پس صورت مربعی مانند اولیویا وایلد دارید. با ما همراه باشید تا دقیق‌تر این‌ها را بررسی کنیم.

 

مدل موی زنان

صورت گرد: با موهای کوتاه

نحوه آرایش:

مانند جنیفر گودوین می‌توانید موهایی کوتاه به صورت لایه‌لایه‌ای و با لایه‌هایی تند در بالای سرتان جمع کنید تا مکمل گردی صورت شما شود.

چرا این مدل به شکل صورت شما می‌آید؟

آرایشگر مشهور افسانه‌ای گارن می‌گوید:«اگر می‌خواهید موهایتان را کوتاه کنید، پس همه‌ی آن را کوتاه کنید.» این مدل جالب می‌تواند به بهترین شکل مکمل یک صورت گرد شود و آن را زیباتر نشان دهد. موهای خود را در بالای سر و اطراف تاج لایه‌لایه بکنید تا درازای صورت شمارا بیشتر کنند و شکل سرتان از حالت گردی دربیاید.

 

همین‌الان مدل موی جنیفر گودوین را امتحان کنید!

نکته کارشناسانه:

این استایل برای موهای مواج و صاف به خوبی عمل می‌کند ولی برای موهای فر خیلی انتخاب خوبی به نظر نمی‌رسد.

مدل مو

صورت گرد: موهای با طول و درازای متوسط

نحوه آرایش:

موهای تقریباً بلندی که روی استخوان ترقوه را می‌پوشانند و دور گردن روی‌هم تا حدی انباشته می‌شوند.

چرا این مدل به شکل صورت شما می‌آید؟

هم‌چین موهایی که تا ترقوه یا شانه می‌آیند نقش پوشاننده صورت رادارند؛ مانند شارلیز ترون موهای خود را آزاد بگذارید تا شانه‌هایتان را نوازش دهد و به آن‌ها زاویه دهید. این مدل مو چه‌کاری می‌کند؟ گارن می‌گوید که «این مدل مو، صورت‌های گرد شمارا موازنه می‌کند.»

 

همین‌الان مدل موی خانم ترون را امتحان کنید، مطمئن باشید که با این شکل صورت و این مدل مو پشیمان نخواهید شد.

پیشنهاد کارشناسانه!

می‌توانید کمی به درازای موهای خود افزایش دهید تا این گردی را بیشتر جبران کند و صورت شما شکیل‌تر شود.

مدل موی زنان

صورت گرد: با موهای بلند

نحوه آرایش:

موهای بلند با سه لایه که تا پایین آرواره رفته‌اند.

چرا این مدل به شکل صورت شما می‌آید؟

موهای سلنا گومز که موج‌هایی متناوب دارند، برای شکل بخشیدن به موهای شما و پر کردن آن‌ها گزینه بسیار خوبی به نظر می‌رسند. پراکندگی لایه‌ها در قسمت زیرین، صورت را باریک‌تر نشان می‌دهد که چیزی است که شما نیاز دارید و شکل صورت گرد شما با این نوع آرایش موازنه تر خواهد شد.

 

همین الآن می‌توانید مدل موهای سلنا گومز را امتحان کنید.

پیشنهاد کارشناسانه:

اطراف گونه شما و ابروهایتان را به خوبی می‌پوشاند و همچنین به دلیل دراز بودن موهایتان رشته‌رشته نمی‌شود و یکدست می‌ماند.

مدل موی زنان

صورت قلبی شکل: با موهای کوتاه

نحوه آرایش:

موهای کوتاه موجی که در دو طرف سر پخش‌شده‌اند و لایه‌های کوتاهی که در بالای سر هستند، یک آرایش ایدئال برای این نوع اشکال صورت‌ها هستند.

چرا این مدل به شکل صورت شما می‌آید؟

موهای هلی بری به‌خوبی کوچکی خط فک او را جبران کرده‌اند و موهای متلاطم بالایی او از پهنای پیشانی نسبتاً پهن او کاسته‌اند تا صورت او موازن‌تر شود.

 

اگر این شکل صورت رادارید از مدل موی جالب خانم هلی بری استفاده کنید.

پیشنهاد کارشناسانه:

موهای فر و بریده‌بریده خود را باهم ترکیب نکنید برای اینکه چانه شما بزرگ‌تر به نظر بیایید سعی کنید درجاهایی که تراکم مو زیاد است، آن‌ها را لایه‌لایه کنید.

مدل موی زنان

صورت قلبی شکل: با موهای متوسط

نحوه آرایش:

موهایی که روی شانه شما آمده باشند و به‌صورت چتری پیشانی شما را پوشش دهند گزینه بسیار خوبی هستند و همچنین لایه‌ها نیز باید یکنواخت باشند.

چرا این مدل به شکل صورت شما می‌آید؟

موهای بلندی مانند مدل موی ریس ویترسپون که بر روی شانه‌اش رفته است، چشم‌های شما را مشخص‌تر از قبل نشان می‌دهد و فاصله آن را با چانه‌تان متعادل‌تر نشان می‌دهد.

 

اگر این شکل صورت رادارید از مدل موی جالب خانم ریس ویترسپون استفاده کنید.

پیشنهاد کارشناسانه:

این مدل مو برای موهایی خوب است که حجیم هستند، ولی برای موهای ضخیم و یا فرفری خوب نیستند. گارن می‌گوید که «در قسمت بالایی، حجم بیشتری را ایجاد می‌شود.»

 

در ادامه با ما همراه باشید.

 

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان