۵ شرط یک رابطه عالی

بعضی زوج‌ها به نظر می‌رسد که بهترین انتخاب برای همدیگر هستند

بعضی زوج‌ها به نظر می‌رسد که بهترین انتخاب برای همدیگر هستند. مکالمات بین آن‌ها بی‌پایان است, واکنششان به هم آرام بوده, استایل شخصیتیشان به هم وابسته است و در همه ابعاد جذابیت باهم هماهنگ هستند.
نظر دادن در مورد اینکه یک زوج چگونه به نظر می‌رسند شاید آسان باشد اما اگر یک طرف رابطه خودتان باشید متوجه می‌شوید که قضاوت در مورد چگونگی ایجاد این هماهنگی‌ها در یک رابطه چقدر سخت است. پس چه چیزی باعث وجود تفاهم بین یک زوج می‌شود؟ شاید شما هم یک لیست انتظار در مورد خصوصیات اخلاقی طرف مقابلتان داشته باشید اما 5 معیاری که در ادامه با شما در میان خواهیم گذاشت باید جزو بایدهای لیستتان باشند. پس در ادامه با بنیتا همراه باشید.

1- از مصاحبت باهم لذت ببرید
دلیل ایجاد رابطه شما نباید این باشد که باهم بودن را به تنهایی ترجیح می‌دهید بلکه زمانی یک رابطه تبدیل به بهترین نوع آن می‌شود که شما واقعا از مصاحبت با طرف مقابلتان لذت ببرید.

رابطه
2- احساسی که بینتان وجود دارد را حس کنید
زوج‌های خوشحالی که چند سال در کنار هم بوده‌اند از اینکه در کنار شریک زندگیشان هستند احساس بهتری دارند. این زوج‌ها حتی زمانی که احساس تنهایی می‌کنند هم به دلیل وجود داشتن عاطفه و تعامل روانی که در رابطه‌شان است احساس سبکی, شادمانی و تکامل بیشتری می‌کنند.

3- به همدیگر احترام بگذارید
باید قادر باشید هر بار که به چشم‌های شریک زندگیتان نگاه می‌کنید افکار مثبت در ذهنتان به وجود بیاید حتی اگر با او مخالف هستید یا توسط افکارش, اعتقاداتش یا کارهایش اذیت شده باشید. می‌توان گفت هیچ رابطه‌ای کامل و بدون نقص نیست اگر دو طرف آن رابطه این احساس تحسین و احترام را نسبت به هم نداشته باشند.

رابطه
4- از ارزش‌های مشابه نگهداری کنید
شاید شما دوست داشته باشید که با یک نفر در رابطه باشید اما داشتن یک زندگی مشترکِ موفق وابسته به داشتن تفاهم است. زمانی که یک نفر عاشق پول خرج کردن و داشتن زندگی پرخرج است بخواهد با یک آدم ساده و خاکی زندگی کند, خوشحال نگه داشتن هر دو طرف کار بسیار سختی است. یا به عنوان یک مثال دیگر راضی نگه داشتن دو طرفی که یکی از آن‌ها طرفدار تشکیل خانواده و بچه‌دار شدن باشد و دیگری زندگی بدون بچه و پر از مسافرت را ترجیح دهد کار بسیار سختی است.

5- سبک یکسانی برای حل اختلافات داشته باشید
تضاد و ناسازگاری بخشی از یک رابطه سالم هستند. اما زمانی که دو طرف راه حل‌های کاملا متفاوت برای حل آن داشته باشند, تبدیل به یک مشکل بزرگ می‌شود و نادیده گرفتن این سرخوردگی‌ها رابطه را از بین می‌برد. کسانی که دوست دارند مشکلات را از راه داد و بیداد کردن حل کنند باعث ناراحتی کسانی می‌شوند که دوست دارند یک بحث معمولی و آرام داشته باشند و کسانی که مکالمات کوچک را در مورد اختلاف نظرها ترجیح می‌دهند از کسانی که مایلند روی همه جزئیات بحث کنند, آزرده خاطر می‌شوند. برای داشتن یک رابطه خوب نیازی نیست که دو طرف دقیقا روش یکسانی برای حل مشکلاتشان داشته باشند اما هر دو طرف در آخر باید به احساس خوبی بابت حل اختلافاتشان برسند. 
اگر به دنبال شخص مورد نظر خود برای ایجاد رابطه می‌گردید مهم نیست که آن شخص چه تعداد از موارد لیست انتظار شما را برآورده می‌کند بلکه 5 موردی که در بالا ذکر شد لازمه داشتن یک رابطه خوب و بادوام است.



قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر