چرا چشم های من پف آلود است؟

باید اعتراف کرد که پف کردگی چشم هاٰ پدیده  جالبی نیست و قطعا آزار دهنده است، خبر خوب این است که اندکی تورم در اطراف چشم ها دلیلی برای احساس خطر نمی شود، مایک سوان که متخصص پوست در اسپرینگفیلد، میسوری است متعقد است عوامل متعددی می تواند موجب پف آلودگی چشم ها شود که ما در اینجا به چند مورد از آنها و راه های مبارزه با آن اشاره خواهیم کرد:

Cucumber on the eyes

باید اعتراف کرد که پف کردگی چشم هاٰ پدیده  جالبی نیست و قطعا آزار دهنده است، خبر خوب این است که اندکی تورم در اطراف چشم ها دلیلی برای احساس خطر نمی شود، مایک سوان که متخصص پوست در اسپرینگفیلد، میسوری است متعقد است عوامل متعددی می تواند موجب پف آلودگی چشم ها شود که ما در اینجا به چند مورد از آنها و راه های مبارزه با آن اشاره خواهیم کرد:

1.کم خوابی در شب قبل 

می دانیم که شما به این مطلب کاملا واقف هستید که خواب کم در شب باعث ایجاد ورم چشم می شود.مخصوصا اگر این کم خوابی همراه با استرس باشد. زیرا باعث آزاد شدن کورتیزول از غدد فوق کلیوی و به هم خوردن تعادل در میزان نمک موجود در بدن می شود. این خود باعث حفظ و تجمع آب و پف کردگی می شود.

2.حساسیت فصلی 

چشم های پف کرده ازعلائم شایع آلرژی فصلی است. هنگامی که شما دچار آلرژی می شوید، بدن شما مقدار زیادی  هیستامین تولید می کند. در برخی از موارد، هیستامین، باعث یک واکنش ویژه در اطراف چشم و پف کردگی آنها می شود.

3.زمان مشخصی در ماه  

همانطور که در طی دوران قاعدگی قسمت های دیگر بدنتان دستخوش تغییرات مثل نفخ کردن معده می شود چشمهایتان نیز می تواند آب بیشتری را نگه داشته و دچار پف آلودگی شود.

4.گریه کردن

همه ما می دانیم که وقتی گریه می کنیم چشمهایمان پف می کند اما علت علمی آن چیست؟ علتش این است که هنگامی که گریه می کنیم غدد اشکی اطراف چشم پر از آب شده و میزان نمک در آنها کم می شود. این تفاوت غلظت نمکی که بین  مایع تشکیل دهنده اشک و غدد اشکی اطراف چشم به وجود می آید  باعث ایجاد پف می شود.

5.تغییر رژیم غذایی

چشم به بسیاری از تغییرات کوچک در رِژیم غذایی حساس است. هنگامی که شما در مهمانی هستید و رژیم غذاییتان نسبت به وقتی که در منزلتان هستید متفاوت می شود  ممکن است تغییراتی در ظاهر چشم ها ایجاد شود. مثلا ممکن است در اثر مصرف غذای پر نمک، آب در اطراف پلکتان تجمع پیدا کرده و چشم هایتان پف کند.

6.مشکل تیروئید

بیماران مبتلا به برخی از انواع پرکاری تیروئید دچارضخیم شدن چربی در اطراف چشم شده و  چشم هایشان  پف می کند.

7.علل کمتر شایع التهابی و عفونی 

اینگونه پف‌کردگی های چشم شامل التهاب پلک (بلفاریت)، التهاب ملتحمه چشم (کنژکتیویت)، التهاب حدقه چشم (سلولیت) می‌شوند.

8.علل کمتر شایع غیرالتهابی 

اینگونه پف‌کردگی های چشم شامل افتادگی چربی حدقه چشم، در رفتگی پلک چشم، کم‌کاری غده تیروئید و تجمع مایع در بدن (‌برای مثال در بارداری و بیماری‌ قلبی و کلیوی) است.

9.سیگار

 سیگار از راه ایجاد استرس، خستگی و تغییرات هورمونی به تجمع مایع در بدن و پف‌کردگی چشم‌ها منجر شود.

10.بیماری‌های پوستی

 پف‌کردگی چشم‌ها ممکن است عارضه جانبی برخی از بیماری‌های پوستی مانند درماتیت (التهاب پوست)‌ باشد.درماتیت پوست صورت ممکن است به حساسیت پوست صورت و تورم آن از جمله تورم اطراف چشم منجر شود.

11.پیری طبیعی 

هنگامی که سن فرد بالا می‌رود، پوست اطراف چشم نازک‌تر می‌شود و ممکن است دچار تورم یا افتادگی شود.

چگونه از پف آلودگی چشم خلاص شویم؟

در اغلب موارد که به سن و به بیماری های خاص مربوط نمی شود استفاده از کرم های خاص به کاهش پف کردگی و افزایش غلظت کلاژن اطراف چشم کمک می کند.برای تسکین فوری این مشکل نیز استفاده از خیار و یا کیسه های چای سرد به مدت 15 دقیقه توصیه می شود. زیرا باعث کاهش سرعت انتشار هیستامین شده و پف کردگی را کم می کند.در صورتی که پف کردگی به علت مشکلان هورمونی و یا بیماری های خاص باشد بهتر است که شخص تحت معالجه  و مراقبت های پزشکی دقیق تر قرار گیرد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر