۵ دلیلی که ظاهر شما پس از ترک سیگار بهبود خواهد یافت

هیچ شکی نیست که ترک سیگار یک کار بسیار دشوار است

هیچ شکی نیست که ترک سیگار یک کار بسیار دشوار است. یک فرد سیگاری این موضوع را به‌خوبی درک می‌کند. او معمولاً به‌طور مرتب سیگار کشیده و وقت خود را با سیگار کشیدن در کنار دوستان می‌گذراند؛ اما احتمالاً پس از ترک سیگار تمام این رفتارهای بد خود را کنار می‌گذارد. به‌علاوه حال و اوضاع او نیز بهتر می‌شود. دلیل بهبود وضع یک فرد سیگاری پس از ترک سیگار چه می‌تواند باشد؟ بنیتا به سراغ 5 دلیل اصلی بهبود ظاهری یک فرد سیگاری پس از ترک سیگار رفته است. در ادامه با ما همراه باشید.

جسا ملینا به‌عنوان یک فرد سیگاری می‌گوید: «من پس از ترک سیگار به سراغ ورزش و دوی ماراتن رفتم. خوشبختانه دوی ماراتن به‌مراتب تأثیر ذهنی خوبی بر من برای ترک سیگار گذاشت. درنتیجه روند ترک سیگار فشار کمی به من وارد کرد. بیرون رفتن‌های شبانه با مطالعه در اول شب جایگزین شد؛ غذاهایی که مصرف آن‌ها همراه با سیگار لذت‌بخش بود، با رژیم‌های غذایی پرپروتئین و پر کربوهیدرات تغییر پیدا کرد. برای من ترک سیگار به‌آرامی و با یک روند طبیعی صورت پذیرفت. بااین‌حال این روند برای مادرم کمی متفاوت و دشوار بود. این اتفاق به من فهماند که انگیزه برای ترک می‌تواند چقدر اهمیت داشته باشد. یکی از بهترین راه‌ها به یادآوردن تأثیر بسیار مثبت ترک سیگار بر بدن ماست.»

پیری زودرس

پیری زودرس

سیگار کشیدن باعث تنگ شدن رگ‌های خونی در لایه‌های بیرونی پوست می‌شود. درنتیجه جریان خون در این ناحیه را مختل می‌کند. بدون جریان خون، پوست شما اکسیژن کافی و سایر مواد مغذی موردنیاز خود را دریافت نخواهد کرد. این اتفاق، همراه با هزاران ماده‌ی شیمیایی خطرناک یافت شده در تنباکو که به کلاژن و الاستین پوست آسیب می‌رساند، هیچ شکی برای پیری پوست و چین‌وچروک‌های آن باقی نخواهد گذاشت.

این اتفاق صرف‌نظر از سن شما روی افتاده و حتی در سنین بالاتر نیز می‌تواند چین‌وچروک‌های شما را بدتر کند.

دندان‌ها

زرد شدن دندان ها

چه موافق باشید و چه نباشید، لبخند یکی از بهترین نعمت‌های ظاهر شماست. خندیدن یکی از بخش‌های مهم ارتباطات روزانه بوده و مراقبت لازم از دندان‌ها موضوعی است که نباید از کنار آن به‌راحتی گذشت. سیگار کشیدن می‌تواند این لبخند را از بین ببرد. اثبات شده است که تنباکو و نیکوتین باعث زرد شدن دندان‌ها در یک مدت‌زمان کوتاه شده و سفیدی و درخشندگی لبخند شما را نابود می‌کند.

یکی از بهترین راه‌ها برای قطع مصرف نیکوتین روی آوردن به‌طرف سیگارهای الکتریکی است. شما درخواهید یافت که رفتن به‌سوی این سیگارها باعث کاهش مصرف نیکوتین شده و درنتیجه دندان‌های شما کمتر زرد می‌شوند.

ضعیف شدن موها

ضعیف شدن موها

به نظر می‌رسد که دو دلیل اول برای ترک سیگار کافی نباشد. سیگار کشیدن باعث نازک و ضعیف شدن موهای شما می‌شود. متخصصان دریافته‌اند که مواد شیمیایی و سموم موجود در سیگار به DNA فولیکول‌های مو آسیب وارد می‌کند. درنتیجه موهای شما نه‌تنها ضعیف‌تر شده، بلکه زودتر از موعد نیز خاکستری خواهد شد. داشتن موهای نامناسب، چه برای زنان و چه برای مردان، ناراحت‌کننده بوده و احتمال کچل شدن مردان سیگاری نسبت به مردان غیر سیگاری بسیار بیشتر است. به نظر می‌رسد که دوری از داشتن موهای ضعیف و دندان‌های زرد و ترسناک دلایل موجهی برای ترک سیگار باشد.

پوست صورت

بهبود پوست صورت

ما به پیری زودرس اشاره کردیم. به‌علاوه ازآنجایی‌که بسیاری از خوانندگان جوان مطالب ما به این موضوع اهمیت چندانی نخواهند داد، ما به سراغ گزینه‌ی بعدی و تأثیرات سیگار بر پوست صورت می‌رویم. اگر شما در هر سنی به سیگار کشیدن مشغول هستید، احتمالاً متوجه شده‌اید که پوست شما کم‌کم در حال بدتر شدن است. قطعاً چنین است. جسا می‌گوید: «زمانی که من سیگار را کنار گذاشتم، دریافتم که پوست صورت من به‌شدت بهتر شده و همین بهتر شدن پوست باعث بهبود اعتمادبه‌نفس من نیز شد. تعداد جوش‌های سرسیاه بر روی بینی من کاهش یافت، لکه‌های صورت من کمتر شد و شاید باور نکنید، سیاهی‌های زیر چشم من نیز ناپدید گشت.»

التیام زخم‌ها

الیتام زخم ها

زمانی که سیگار می‌کشیم، مولکول هموگلوبین نمی‌توانند اکسیژن کافی را در بدن جابجا کنند. این مشکل نسبت به سایر افراد غیر سیگاری به‌مراتب بیشتر است. در این زمان رگ‌های خونی باریک بدن به‌شدت کوچک‌تر شده و جابجایی اکسیژن توسط هموگلوبین و انتقال آن به بافت‌ها به‌مراتب سخت‌تر می‌شود. به‌عبارت‌دیگر، التیام زخم‌های افراد سیگاری به‌خوبی افراد غیر سیگاری نیست. اگر قصد روی آوردن به هرگونه عمل زیبایی برای بهبود ظاهر خود را دارید، حتماً از پزشک خود خواهید شنید که باید قبل شروع عمل جراحی، سیگار کشیدن را کنار بگذارید.

به‌واقع هیچ مزیتی در سیگار کشیدن نیست. حالا انتخاب با شماست.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان