ترفندهایی برای طراحی مناسب اتاق‌های کوچک (قسمت اول)

زندگی در آپارتمان، یا در خانه‌ای قدیمی با اتاق‌های کوچک، می‌تواند چالش برانگیز باشد: چه کار کنیم که فضای محدودی که در اختیار داریم، بزرگ‌تر به نظر برسد؟ خب، می‌توانید این ایده‌ها را هم امتحان کنید.

رنگ

زندگی در آپارتمان، یا در خانه‌ای قدیمی با اتاق‌های کوچک، می‌تواند چالش برانگیز باشد: چه کار کنیم که فضای محدودی که در اختیار داریم، بزرگ‌تر به نظر برسد؟ خب، می‌توانید این ایده‌ها را هم امتحان کنید.

رنگ روشن 

از رنگ روشن برای رنگ امیزی دیوارها و کف استفاده کنید. رنگ‌های ملایم‌تر سبب می‌شوند که فضاهای تنگ، بزرگ‌تر و روشن‌تر به نظر برسند.

 رنگ

آویزان کردن آیینه

روبروی پنجره، یک آیینه به دیوار آویزان کنید تا نور را به همه جای اتاق بتاباند و کاری کند که احساس فضای دلبازتر به شما دست دهد. هر چقدر آیینه بزرگ‌تر باشد، بهتر است.

اشیای براق

آباژور یا هر لامپی که کمی نور بتاباند و اشیای روشن می‌توانند همان تاثیر آیینه را داشته باشند، نور را بازتاب دهند و فضا را روشن‌تر و بزرگ‌تر جلوه دهند. 

قفسه‌های کمجا نصب کنید

قفسه‌های شناور (تک تخته‌هایی که به دیوار نصب می‌شوند) بدون این که مثل کمد، کتابخانه یا قفسه‌های معمولی جاگیر و بزرگ باشند، فضایی در اختیارتان می‌گذارند که می‌توانید از آن برای گذاشتن وسایل استفاده کنید و حتی می‌توانید به جای پاتختی هم از این قفسه‌ها استفاده کنید.

بهره بردن از کنج‌ها 

معمولا گوشه‌ها در نظر نمی‌آیند اما می‌توانند به عنوان جایی فوق العاده برای گذاشتن یک صندلی اضافه یا قفسه کتابی که مخصوص کنج اتاق طراحی شده باشد، استفاده شود تا اتاق‌تان فضای راحت تری برای زندگی شود. هم چنین می‌توانید یک صندلی راحتی –مثلا حصیری- آن جا بگذارید تا فضای کتابخوانی زیبایی درست شود.

  پنجره‌های بزرگ‌تر قلابی

نصب کردن چوب پرده، چند سانتی متر پایین‌تر از سقف به جای این که آن را درست بالای پنجره به دیوار بزنید، باعث می‌شود چشم به بالاتر نگاه کند و کاری کند که پنجره‌ها بلندتر به نظر برسند. همین ترفند را می‌توان برای عریض‌تر نشان دادن پنجره هم به کار برد، به شرطی که پهنای چوب پرده‌ها چند سانتی متر از پهنای پنجره بیش‌تر باشد.

 رنگ

رنگ پرده‌ها را با دیوار هماهنگ بگیرید

پرده‌هایی که با دیوار دربیامیزند، خطی پیوسته و قطع نشده می‌سازند که حس اتاقی بزرگ‌تر را القا می‌کند.

مبلمان کوچک‌تری انتخاب کنید

سراغ اثاثیه‌ای بروید که مناسب فضاهای کوچک تری هستند، مثل این میز ریز- ساخت. حتی وسایلی که به طور سنتی بزرگ ساخته می‌شوند، مثل بعضی از مدل‌های مبل، این روزها با عرض کمتر در دسترس هستند، بنابراین می‌توانید بدون این که چیزی را به زور جا دهید، همان ظاهری که می‌خواستید را بسازید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر