ماهان شبکه ایرانیان

این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که شما برای مدت ۳۰ روز تنها آب بنوشید

بدن ما، تمامی سلول‌ها، بافت‌ها و اعضای آن، برای زنده ماندن و حفظ کارایی خود نیازمند آب هستند. آب نوعی درمان به شمار آمده و به طولانی شدن عمر ما کمک می‌کند. این ماده‌ی حیاتی دارای تأثیر شگرفی بر عملکرد بدن بوده و سلامت آن را حفظ می‌کند.

بدن ما، تمامی سلول‌ها، بافت‌ها و اعضای آن، برای زنده ماندن و حفظ کارایی خود نیازمند آب هستند. آب نوعی درمان به شمار آمده و به طولانی شدن عمر ما کمک می‌کند. این ماده‌ی حیاتی دارای تأثیر شگرفی بر عملکرد بدن بوده و سلامت آن را حفظ می‌کند.

زمان که شما آب را به‌عنوان تنها نوشیدنی خود برمی‌گزینید، اتفاقات عجیبی در بدن رخ می‌دهد. داشتن یک رژیم مخصوص آبی برای هرکسی ساده و امکان‌پذیر نیست، اما نتایج مثبت آن شگفت‌انگیز است. از همین رو بنیتا به سراغ نتایج مثبت مصرف آب پس از 30 روز رفته است. با ما همراه باشید تا ببینیم نوشیدن این ماده بدون تغییر در رژیم غذایی و ورزش مستمر چقدر بر سلامتی ما تأثیرگذار است.

خلاقیت و عملکرد ذهنی شما بهبود می‌یابد

طبق مطالعه‌ی منتشرشده در مجله‌ی «پیشگامان علوم اعصاب انسانی»، زمانی که شما برای مدت 30 روز تنها آب را به‌عنوان نوشیدنی خود انتخاب کنید، واکنش مغز شما سریع‌تر می‌شود. ازآنجایی‌که مغز نیازمند مقدار زیادی اکسیژن برای عملکرد مطلوب است و آب نیز یکی منبع غنی از اکسیژن به شمار می‌آید، قدرت مغز شما افزایش خواهد یافت. آب کمک می‌کند تا شما بهتر فکر کرده و راحت‌تر تمرکز کنید. به‌علاوه این ماده شما را باهوش، سریع و قوی‌تر می‌کند. نوشیدن 8 تا 10 لیوان آب در روز می‌تواند عملکرد شناختی مغز شما را به میزان 30 درصد افزایش دهد.

خلاقیت و عملکرد ذهنی شما بهبود می‌یابد

روند پیری شما نسبت به همسالان خود کندتر می‌شود

نوشیدن آب روند پیری را با جوان و پرطراوت نگاه‌داشتن پوست کُند می‌کند. این مایع پوست شما را مرطوب کرده و سلامت، لطافت، سفتی، درخشندگی و جوانی آن را حفظ می‌کند. به‌علاوه شما را از چین‌وچروک‌های پوستی مصون می‌دارد. افزون بر این، آب ماهیچه‌ها را نیز قوی می‌کند. برای دستیابی به این نتایج، حتماً باید از آب خالص و تمیز استفاده کنید.

یک مقاله‌ی منتشرشده در مجله‌ی دیلی میل نشان می‌دهد که یک مادر 42 ساله موفق به جوان‌سازی خود به میزان 10 سال پس از مصرف 30 روز آب شده است. او نوشیدن آب را با روزی 3 لیتر آغاز کرده و توانسته است که بر سردردهای طولانی‌مدت و سوءهاضمه‌ی خود فائق آید. او پس از تنها یک ماه با نتایج شگفت‌انگیز این مایع روبرو شده است. هر دو مشکل او برطرف شده و او به خاطر اثرات معجزه‌آسای آب کاملاً بهبود یافته است.

او می‌گوید: «من در ابتدا نمی‌توانستم این تغییرات را در پوست خود باور کنم. من شبیه به یک زن دیگر شده‌ام. لکه‌های تیره اطراف چشم‌های من به‌کلی برطرف شده بود. پوست من تقریباً شبیه پوست زمان کودکی‌ام شده است. این تغییر در این مدت‌زمان کوتاه بسیار خارق‌العاده است. من احساس تناسب‌اندام بیشتری می‌کنم که این فوق‌العاده است. تنها دلیلی که باعث این تغییرات در وجود من شد نوشیدن این مقدار آب بود.»

دستگاه ایمنی بدن شما تقویت می‌شود

یک ضرب‌المثل از کشور اسلواکی می‌گوید: «آب خالص اولین و بهترین داروی دنیاست.»

هیچ اغراقی در این ضرب‌المثل وجود ندارد! آب به‌مانند یک تصفیه‌کننده برای بازسازی عملکرد بدنی ما رفتار می‌کند. نوشیدن آب کافی عملکرد ریه‌ها و کلیه‌های شما را تضمین می‌کند. این اندام‌ها سموم و مواد زائد بدن و همچنین نمک را از خون دفع می‌سازند.

نوشیدن آب کافی سطح pH بدن شما را تنظیم کرده، دستگاه ایمنی شما را در برابر سنگ‌های کلیوی و سایر بیماری‌ها تقویت کرده و مدیریت درد در بدن را پشتیبانی می‌کند.

قلب شما قوی‌تر می‌شود

آب به سلامت قلب شما کمک می‌کند. این ماده خطر حملات قلبی با جلوگیری از غلیظ شدن خون شما و همچنین کاهش فشارخون را پایین می‌آورد.

قلب شما قوی‌تر می‌شود

گفته می‌شود یک لیوان آب قبل از خواب، شما را در برابر حملات قلبی و سکته‌ی مغزی مصون می‌دارد. آب ارسال خون با اکسیژن تازه به سایر اندام‌ها توسط مغز را تسهیل می‌بخشد. مجله‌ی آمریکایی همه‌گیرشناسی (Epidemiology) دست به انتشار یک مطالعه‌ی 6 ساله زده و نشان می‌دهد افرادی که در طول روز بیش از 5 لیوان آب می‌نوشند، 41 درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از سکته‌ی قلبی، نسبت به افرادی که تنها دو لیوان آب می‌نوشند، قرار می‌گیرند.

استخوان‌های شما محکم می‌شود

آب به بازسازی غضروف‌ها کمک کرده و درنهایت مفاصل نرم‌تر حرکت می‌کنند. درنتیجه تماس میان مفاصل به حداقل رسیده و آسیب کمتری می‌بینند. شواهد نشان داده است که مصرف آب کافی انعطاف‌پذیری مفاصل را بهبود می‌بخشد.

استخوان‌های شما محکم می‌شود

شما چربی بیشتری از دست خواهید داد

زمانی که در مدت 30 روز به نوشیدن آب ادامه دهید، بدن شما سموم مضر و مواد زائد را از اندام‌های حیاتی دفع می‌کند. درنتیجه بدن شما تمیزتر شده و چربی شکمی شما نیز کاهش می‌یابد.

در ابتدا، ممکن است اندکی اضافه‌وزن ناشی از وجود آب در بدن، شما را نگران کند؛ اما باید گفت که این موضوع توسط بدن در چند روز بعد به حالت عادی بازمی‌گردد. آب، علاوه بر این، باعث کاهش اشتها شده و به کمک شما می‌آید. شما به‌سرعت به‌طرف مصرف کالری کمتر رفته و وزن بیشتری از دست می‌دهید. این روند در بدن شما ادامه پیدا می‌کند زیرا آب سیستم داخلی بدن شما را پاکیزه کرده و احساس گرسنگی شما را کاهش می‌دهد.

شما چربی بیشتری از دست خواهید داد

دکتر آندریا جیانکولی از آکادمی تغذیه و دیابت، می‌گوید نوشیدن یک و یا دو لیوان آب پیش از هر وعده‌ی غذایی می‌تواند به شما احساس سیری طبیعی بخشد. مصرف آب در فواصل زمانی پیوسته با مدیریت وزن شما در پیوند است.

سوخت‌وساز بدن شما بهبود می‌یابد

مطالعات نشان داده است که نوشیدن مداوم آب در طول هر روز به تقویت متابولیسم بدن شما، صرف‌نظر از نوع رژیم غذایی، کمک می‌کند. طبق مطالعه‌ی انجام‌شده توسط وب‌سایت Health Fitness Revolution، مصرف 500 گرم آب، تنها اندکی پس از بیدار شدن از خواب صبحگاهی روند سوخت‌وساز بدن شما را به میزان 24 درصد افزایش می‌دهد.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان