ماهان شبکه ایرانیان

خودتان در خانه کاغذ نرم کننده لباس بسازید

کاغذ نرم کننده لباس یکی از بهترین و ارزان‌ترین راه‌ها برای جلوگیری از ایجاد الکتریسیته ساکن در لباس‌ها است

کاغذ نرم کننده لباس یکی از بهترین و ارزان‌ترین راه‌ها برای جلوگیری از ایجاد الکتریسیته ساکن در لباس‌ها است. کافی است چندتا از این کاغذها را در مرحله خشک شدن بین لباس‌ها بیاندازید. همین کار ساده نمی‌گذارد لباس‌هایتان خیلی چروک بشود یا الکتریسیته ساکن بگیرید. در این پست طرز ساخت کاغذ نرم کننده لباس در خانه را یاد می‌گیرید. هزینه ساخت این کاغذها بسیار پایین است، قابلیت استفاده چندباره دارد و به طبیعت آسیب نمی‌رساند. با بنیتا همراه باشید.

در ایران بیشتر از مایع نرم کننده لباس استفاده می‌شود اما کاغذ نرم کننده لباس ارزان‌تر است. از طرفی برخی از ماشین‌های لباسشویی مخزن مخصوص مایع نرم کننده ندارند. همین دو دلیل برای شروع استفاده از کاغذ نرم کننده لباس کافی است. وقتی کاغذ نرم کننده لباس را در خانه می‌سازید، مطمئن هستید هیچ مواد سمی و شیمیایی در آن استفاده نشده و می‌توانید رایحه مورد علاقه‌تان را به آن اضافه کنید. 

 

ساخت کاغذ نرم کننده در خانه
POPSUGAR

برای ساخت کاغذ نرم کننده لباس به وسایل زیر نیاز دارید:

- نصف فنجان کاسه

- هشت قطره اسانس چای سبز یا هر رایحه دیگری که دوست دارید

- یک ظرف با در ضد هوا

- پارچه کتان

ساخت کاغذ نرم کننده لباس در خانه
POPSUGAR

ابتدا پارچه‌های کتان را به تکه‌های کوچک ببرید. بهترین گزینه همین دستمال‌های مخصوص آشپزخانه هستند که هم ارزانند و هم جذب آب بالایی دارند. به جای این دستمال‌ها می‌توانید از تیشرت‌های قدیمی هم استفاده کنید.

ساخت کاغذ نرم کننده لباس در خانه
POPSUGAR

سپس سرکه و رایحه‌ای که انتخاب کرده‌اید را در یک کاسه با هم مخلوط کنید. سرکه یک نرم کننده طبیعی است و رایحه هم بوی خوشی به لباس‌هایتان می‌دهد. حالا این مخلوط را روی دستمال‌هایی که بریده‌اید بریزید. دستمال‌ها نباید کاملاً خیس بشوند و همین که کمی نمدار بشوند، کافی است. سپس تمام دستمال‌ها را داخل یک ظرف – ترجیحاً شیشه‌ای – بگذارید و درش را کاملاً ببندید. 

برای استفاده از کاغذ نرم کننده لباس کافی است یکی از آنها را از ظرف بردارید، آب اضافیش را بگیرید و آن را داخل خشک کن لباسشویی بیاندازید. همین کار ساده نمی‌گذارد الکتریسیته ساکن در لباس‌ها ایجاد بشود. البته اگر دمای خشک کن را هم کم کنید، کارکرد کاغذهای نرم کننده بهتر می‌شود. بعد از خشک شدن لباس ها هم می‌توانید دستمال را دوباره داخل شیشه بگذارید تا دفعه بعد هم از همان استفاده کنید.

 

10 کاربرد جدید کاغذ نرم کننده لباس که زندگی‌تان را آسان‌تر می‌کند!

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان