ماهان شبکه ایرانیان

نکاتی که سفر را برایتان دلچسب‌تر می‌کنند

هیچ چیز هیجان انگیز‌تر از این نیست که چمدانتان را ببندید و به یک سرزمین خارجی سفر کنید

هیچ چیز هیجان انگیز‌تر از این نیست که چمدانتان را ببندید و به یک سرزمین خارجی سفر کنید. سفر چیزی است که حتی اگر علاقه شدید به سیاحت هم نداشته باشید باز می‌توانید از آن لذت ببرید, مخصوصا اگر آن را به درستی انجام دهید. صادقانه بگوییم دو راه برای سفر کردن وجود دارد یک راه درست و یک راه غلط. و تفاوت بین این دو راه از زمین تا آسمان است. با بنتیا همراه باشید تا 20 نکته‌ در مورد راه درست سفر کردن را با شما در میان بگذاریم. 

 سفر

30 دقیقه زوتر از همیشه راه بیفتید
حتی اگر همیشه هم به موقع کارهایتان را انجام می‌دهید, ایده خیلی خوبی است اگر طوری برنامه ریزی کنید که 30 دقیقه زوتر راه بیفتید. شما نمی‌دانید چه موانعی ممکن است سر راهتان قرار بگیرند و داشتن زمان اضافه باعث می‌شود از استرستان کاسته شود.

 سفر

یک نقشه کاغذی
درست است که همه ما به نقشه موبایلمان تکیه می‌کنیم اما همیشه این احتمال را در نظر بگیرید که ممکن است در آن لحظه تلفن همراهتان سرویس نداشته باشد یا از همه بدتر اینکه گم شود. البته گم شدن هنگام سفر می‌تواند جالب باشد ولی یک پشتیبان مانند نقشه کاغذی داشته باشید که زیاد سرگردان نشوید.

 سفر

برنامه سفر
نمی‌گوییم که به برنامه سفرتان بچسبید, بلکه یک ایده در مورد اینکه کجا می‌روید و چه مکان‌هایی را می‌خواهید ببینید داشته باشید تا جایی را از قلم نیندازید.

 سفر

چشم بند
ممکن است بیشتر از زمانی که فکرش را می‌کنید در فرودگاه معطل شوید یا اتاق هتلتان پرده درست و حسابی نداشته باشد. بنابراین یک چشم بند همراهتان داشته باشید چون خواب کم آدم را بد اخلاق می‌کند.

 سفر

کفش‌های راحت قدیمی
درست است که آدم دوست دارد هنگام سفر کفش‌هایش نو باشد اما این کار را نکنید تا بتوانید به راحتی و بدون اینکه پاهایتان تاول بزنند به قدم زدن در اطراف بپردازید. پاهای تاول زده کل مسافرت را خراب خواهند کرد.

 سفر

از اینترنت دوری کنید
نگران نباشید ایمیل‌ها و فیسبوک شما تا بازگشتتان از سفر سر جایشان باقی خواهند ماند.

 سفر

در مورد فرهنگ آن‌ها اطلاعات داشته باشید
زمانی که به یک کشور دیگر سفر می‌کنید مهم است که راجع به فرهنگشان اطلاعات داشته باشید. مواردی از قبیل: اینکه آیا لازم است هنگام ورود به یک مکان مذهبی زانوهای خود را بپوشانید؟ سیاست انعام دادن چیست؟ مردم آنجا چگونه سلام و خداحافظی می‌کنند؟ این‌ها مواردی است که باید بدانید تا ندانسته در سفر به کسی توهین نکنید.

 سفر

یک دوربین واقعی داشته باشید
درست که دوربین گوشی آیفون شما عکس‌های خوبی می‌گیرد اما یک دوربین مناسب عکس‌های بهتری می‌تواند ثبت کند.

 سفر

دستمال مرطوب آنتی باکتریال
معلوم نیست که در سفر دستتان به چه چیزی آغشته خواهد شد پس همیشه یک بسته همراهتان داشته باشید.

 سفر

در فعالیت‌های گروهی ثبت نام کنید
شاید هرچیزی که مربوط به گروه بندی باشد شما را یاد فیلم‌های ترسناک بیندازد اما اگر تنها سفر می‌کنید یا یک همراه دارید, شرکت در فعالیت‌های گروهی می تواند جالب باشد. همچنین می‌توانید دوستان جدید پیدا کنید.

 سفر

از رطوبت بدنتان غافل نشوید
آیا می‌دانستید پرواز, بدن شما را خشک می‌کند؟ بله همینطور است. خشک شدگی بدن می‌تواند باعث بروز سر درد, خشک شدن دهان و احساس زنندگی ‌شود. پس زیاد مایعات بنوشید. 

 سفر

تنقلات
حتی اگر قصد پیک نیک رفتن یا انجام ماجراجویی‌های هیجان انگیز را هم ندارید همیشه مقداری تنقلات همراهتان داشته باشید مخصوصا اگر قند خونتان پایین است.

 سفر

سبک مسافرت کنید
به هر جای دنیا که سفر می‌کنید, مطمئنا نوعی از ماشین لباسشویی آنجا وجود خواهد داشت. بنابراین از این موضوع استقبال کرده و فقط یک چمدان کوچک با خودتان حمل کنید.

 سفر

شارژر قابل حمل موبایل
حتی اگر از اینترنت هم استفاده نمی‌کنید شاید دلتان بخواهد که تلفن همراهتان به اندازه یک تماس به خانه یا یک پیامک شارژ داشته باشد.  

 سفر

در لحظه حضور داشته باشید
همه عکس‌هایی که در طول سفر گرفته‌اید را می‌توانید بعدا در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. پس به جای این کار, عکس گرفته, دوربینتان را کنار بگذارید و از هر لحظه‌ی سفرتان لذت ببرید.

 سفر

از مدارک و اسناد مهمتان, کپی تهیه کنید
همه ما می‌دانیم که این کار درست است مخصوصا اگر شما هم جزو آن دسته از آدم‌هایی باشید که مدام وسایلشان را گم می‌کنند. اما اگر در مورد شما صدق نمی‌کند نیازی به انجام آن نیست.

 سفر

دانش حداقلی, از زبانشان داشته باشید
نمی‌گوییم که حتما باید در کلاس آموزش زبان شرکت کنید اما دانستن لغاتی مانند "سلام" و "ممنون", به زبان محلی کشوری که به آن سفر می‌کنید, ایده خیلی خوبی است. 

 سفر

صبح زود از خواب بیدار شوید
صبحتان را در تخت خواب هدر ندهید. برخیزید و طلوع خورشید را تماشا کنید.

 سفر

یک کتاب الهام گرفته شده از مقصد شما
خواندن یک کتاب در مورد شهر پاریس در خود پاریس؟ عالی است. این کار سفر شما را به معنی واقعی کلمه رومانتیک‌تر می‌کند.

 سفر

ذهن باز داشته باشید
درست است, ذهن‌های بسته همه چیز را نادیده خواهند گرفت.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان