ماهان شبکه ایرانیان

مشکلاتی که تنها افراد دارای لنزهای تماسی آن‌ها را درک می‌کنند

لنزهای تماسی

لنزهای تماسی. آن‌ها بسیار کوچک بوده و درعین‌حال بسیار پیچیده‌اند. از زمانی که لئوناردو داوینچی به ایده‌ی اولیه‌ی استفاده از چیزی بر روی چشم‌ها در سال 1500 دست یافت، بشر به این شیء کوچک معتاد شده است؛ اما دلایل دل بستن به این لنزها لزوماً هم موجه نیست. لنزهای تماسی قرار بود تا دید ما را بهتر کنند، اما به‌سرعت به یک ابزار در دنیای مد تبدیل شدند. از همین رو بنیتا به سراغ مشکلات این لنزها رفته تا اطلاعات بیشتری به دست آورد. در ادامه با ما همراه باشید.

کاملاً مشخص است که ما به لنزهای تماسی به‌عنوان یک شیء ضروری در زندگی معتاد شده و نمی‌توانیم بدون آن روزگار سپری کنیم. افراد عینکی که برای تقویت قدرت بینایی خود شیفته‌ی این لنزها شده‌اند به‌سرعت دریافتند که پا به دنیای جدیدی از مشکلات گذاشته‌اند. حتی اگر غول‌های تکنولوژی ما را برای باور به این لنزها فریب دهند، همچنان مشکلاتی در رابطه با آن‌ها وجود خواهد داشت. لنزهای تماسی مسیری طولانی در پیشرفت را تا به اینجا طی کرده‌اند، اما همچنان با دشواری‌هایی همراه هستند. اجازه دهید تا به سراغ مشکلات افرادی برویم که سختی‌های استفاده از لنز را به جان خریده و از عینک‌ها دوری می‌کنند. علاوه بر این، شما می‌توانید به این مقاله برای آگاهی از مضرات لنزهای تماسی نیز مراجعه کنید.

لنزهای تماسی

زمانی که یکی از آن‌ها را گم می‌کنید مضطرب می‌شوید

تمامی افرادی که از لنزهای تماسی استفاده می‌کنند از چالش یافتن یک جفت لنز مناسب و قیمت‌های آن آگاه هستند. به همین خاطر وقتی‌که یکی از لنزهای خود را گم می‌کنند، حس رسیدن به پایان دنیا به آن‌ها دست می‌دهد. گم کردن یک لنز تماسی یکی از بدترین اتفاقاتی است که می‌تواند برای شما رخ دهد، به‌خصوص اینکه شما در خارج از خانه هم باشید. با توجه به میزان ضعیفی چشم شما، بازگشت به منزل به یک مصیبت تبدیل می‌شود، زیرا شما باید تنها بر یک چشم خود برای راه رفتن در خیابان و یا حتی رانندگی اتکا کنید. مشکل بعدی مسئله پول است؛ یک جفت لنز تماسی خوب بسیار گران است. گم‌شدن یکی از آن‌ها برای بلااستفاده شدن دیگری کافی به نظر می‌رسد.

شما نمی‌توانید هر کاری را که دیگران انجام می‌دهند را انجام دهید

لنزهای تماسی ممکن است برای داشتن یک آرایش زیبای چشم عالی باشند، اما پس‌ازاینکه میهمانی تمام شد و دوستانتان از شما خواستند که شب را در منزل آن‌ها بگذرانید، دلهره به سراغ شما می‌آید. دارندگان لنزهای تماسی مشکل نگهداری آن‌ها در هنگام خواب و همراه داشتن مواد تمیزکننده‌ی این لنزها را به‌خوبی درک می‌کنند. گزینه‌ای که برای شما باقی می‌ماند، خودداری از پذیرش ماندن در منزل دوستان است. واقعیت این است که تمامی افرادی که از لنزهای تماسی استفاده می‌کنند باید مطمئن شوند که یک جفت لنز اضافه به همراه خود دارند. به‌علاوه آن‌ها باید همیشه لوازم ضدعفونی‌کننده‌ی لنزها را به همراه داشته باشند. راه جایگزین خوابیدن با این لنزها بوده که می‌تواند به کوری فرد بینجامد.

کار دیگری که نمی‌توان به هنگام داشتن لنزهای تماسی انجام داد، شنا کردن است. پس برنامه‌ی شنای خود را با دقت ترتیب دهید.

چشمان شما همواره پر از اشک است

لنزهای تماسی چشمان شما را در معرض خشکی بیشتر قرار داده و می‌توانند حساسیت آن‌ها را بالا ببرند. درنتیجه چشمان شما در روزهایی که باد شدیدی می‌وزد پر از اشک می‌شود. البته باد تنها چیزی نیست که باعث به اشک افتادن چشم‌ها می‌شود، اما این مورد یک مشکل رایج در میان همه‌ی افراد با لنزهای تماسی است.

عینک

شما نمی‌توانید قبل از خواب تلویزیون را بدون عینک ببینید

بسیاری از افراد باور دارند که دارندگان لنزهای تماسی نیازی به عینک ندارند، اما واقعیت این است که آن‌ها بیش از تصور شما به عینک‌های خود محتاج هستند. برای مثال، پس‌ازاین که لنزها از چشم شما بیرون آورده شد و در جای خود قرار گرفت، شما قادر به مشاهده‌ی اشیاء به‌درستی نخواهید بود. درنتیجه تماشای تلویزیون قبل از خواب بدون عینک برای شما غیرممکن خواهد شد. این اتفاق در زندگی یک فرد متکی به لنزهای تماسی به‌وفور مشاهده می‌شود.

زمانی که نتوانید آن‌ها را در چشم خود قرار دهید، دلتان برایشان تنگ می‌شود

یکی از مشکلاتی که افراد بدون لنزهای تماسی قادر به درک آن نیستند این است که شما به‌شدت دل‌تنگ این دوستان کوچک خود در زمان عدم استفاده از آن‌ها می‌شوید. در پشت این یک جفت شیشه افراد زیادی منتظر هستند تا با شما دیدار کنند، درنتیجه شما از سختی‌های اجبار برای استفاده از این ابزارها به‌شدت خواهید رنجید. زمانی هم که دوباره به سراغ لنزهایتان می‌روید از سختی‌های آن شکایت می‌کنید؛ اما اگر کسی به شما بگوید که چرا از عینک استفاده نمی‌کنید، وحشت‌زده می‌شوید!

شما اغلب حس می‌کنید که سیندرلا هستید

داستان سیندرلا که مجبور بود نیمه‌های شب به منزل بازگردد را به خاطر می‌آورید؟ دارندگان لنزهای تماسی به‌خوبی آن را به خاطر دارند زیرا آن‌ها دقیقاً می‌دانند که باید چه مدت از این لنزها، قبل از اینکه چشمانشان شروع به خارش و عفونت کند، استفاده کنند.

چالش کنار گذاشتن لنزها

این چالش مخصوص افرادی است که از لنزهای رنگی استفاده کرده و به‌وسیله‌ی آن‌ها ظاهری عالی برای خود دست‌وپا کرده‌اند. انواع مختلفی از لنزهای رنگی طبی وجود دارد که برای کمک به شما دارای رنگ‌آمیزی ملایمی هستند؛ لنزهای افزایشی که رنگ طبیعی چشم شما را بیشتر می‌کنند و لنزهای مات که رنگ طبیعی چشم شما را مخفی کرده و آن را با رنگ لنز خود جایگزین می‌کنند. انتخاب این لنزها به سلیقه‌ی شما و علاقه‌تان برای شگفت‌زده کردن دوستان بستگی دارد؛ اما عاشق لنزهای سبز شدن از سوی فردی که چشمان قهوه‌ای دارد یکی دیگر از چالش‌های مدرن این دوران است. این‌طور نیست؟

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان