افرادی که دنیای مد را دگرگون کردند

تمامی زنانی که به مد اهمیت می‌دهند دارای یک سایز و یا یک رنگِ پوست نیستند پس طراحانِ مد بایستی کار خود را به نحوی انجام دهند که تمامی سلیقه‌ها را ارضا کنند

تمامی زنانی که به مد اهمیت می‌دهند دارای یک سایز و یا یک رنگِ پوست نیستند پس طراحانِ مد بایستی کار خود را به نحوی انجام دهند که تمامی سلیقه‌ها را ارضا کنند. حتما تاکنون داستانِ "مدلین"، دختر استرالیایی را شنیده‌اید. «مدلین استوارت» اولین مدلِ حرفه‌ای بزرگسال است که با سندروم داون (عقب ماندگی ذهنی) دست و پنجه نرم می‌کند. لبخند او حالا جهانی شده و در فضای مجازی و مجله‌ها از محبوبیت خاصی برخوردار شده است. در ادامه با بنیتا همراه باشید.

 داستان زندگی و موفقیت مدلین استوارت (Madeline Stuart) را حتما شنیده‌اید. او اهل استرالیا است و مبتلا به سندروم داون است، ولی این مسئله را مانعی برای پیمودن جاده موفقیت نمی‌داند.  این تازه شروع کار است. همه می‌دانند که این کار در کنار بحث مدلینگ، جهان را تغییر خواهد داد. این کاری به منزله از بین بردن تبعیض و کنار زدن حصرها است و مدلینگ فقط ابزاری برای رسیدن به این باور است. ما می‌خواهیم مهر و دوستی را ترویج دهیم، چرا که این مسئله هدف اصلی زندگی است. در ادامه شما را با افرادی مانند استوارت آشنا می‌کنیم.

 

مارگیتا پرینگ

 مارگیتا پرینگ (Marquita Pring)

درست بعد از سنگ تمام گذاشتن در ماه سپتامبر، مارکوییتا، هفته‌ی گذشته را صرف مدلینگ (پوشیدن لباس های طراحی شده و عرضه آن‌ها) برای کریستین سریانو و تام (طراحان مطرح آمریکایی) کرده است. او در آخرین پست اینستاگرامش، از کریستیانو تشکر کرد و گفت: «او واقعا دنیای طراحی لباس را با طرح‌های متنوع و زیبا که در سری لباس‌های اخیر این برند دیده می‌شود، شرمنده کرده است. ما در صنعت مد، احتیاج به طراحی برای همه‌ی سایز‌ها داریم و تو با استفاده از انواع مدل ها با هیکل¬هایی متفاوت، کار هوشمندانه‌ای کرده‌ای زیرا همه‌ی افراد، لزوما عروسک‌های مینیاتوری نیستند.»  شما می‌توانید مارکوییتا پرینگ را در اینستاگرام و توییتر با آدرس  @marquitapring دنبال کنید.

عکس متعلق به گتی ایمیج است.

 

اشلی چو

 

اشلی چو (Ashley Chew)

وقتی عکس‌های اشلی، در هفته‌ی مد نیویورک که در سپتامبر گذشته برگزار شد رونمایی شد، غوغایی به پا کرد چون اشلی، کیفی در دست داشت که روی آن جمله «مدل‌های سیاه پوست هم اهمیت دارند» نوشته شده بود. او این سری از کیف‌ها را طراحی کرده بود تا توجه مردم را به نبود تنوع نژادی در فشن شوها و کت واک‌ها جلب کند. او یک نمونه از این کیف دستی‌ها را به مدل‌های سیاه پوستی مثل زک پوزن، جی الکساندر، ایمان و بتان هاردیسون (مدل و فعال اجتماعی) داد و این باعث شد هشتک «مدل-های سیاه پوست هم اهمیت دارند» در اینستاگرام ترند شود. شما می‌توانید اشلی چو را در اینستاگرام  با آدرس @ashley_chew دنبال کنید. همچنین آدرس سایت او ashleybchew.com است.

عکس متعلق به گتی ایمیج است.

 

کلمنتین دسیوکس

  

کلمنتین دسیوکس (Clémentine Desseaux)

یکی از معدود مدل‌های فرانسوی که دارای بدنی با برآمدگی‌های طبیعی است، کلمنتین دسیوکس نام دارد. او با ویدیویی که کریستین لوبوتین (طراح لباس فرانسوی) در اینستاگرام پست کرد، معروف شد. او در این ویدیو رژ لب قرمز رنگ این برند را تبلیغ می‌کند. قدم حرفه‌ای بعدی او زمانی بود که به عنوان یکی از پنج مدل مطرح برای هشتک کمپین «کت واک برای همه‌ی سایزها است» انتخاب شد. او ماه گذشته را صرف پروژه «همه‌ی زنان» کرده است. این پروژه، یک چالش بزرگ است که قصد تغیر نگاه مردم به مفهوم زیبایی را دارد. شما می‌توانید کلمنتین دسیوکس را در اینستاگرام با آدرس @bonjourclem @allwomanproject  دنبال کنید.

عکس متعلق به گتی ایمیج است.

 

 

ماریا بورکز

 

ماریا بورگز (Maria Borges)

ماریا یک مدل آنگولایی تبار است که در فشن شوی سال گذشته‌ی ویکتوریا سیکرت به عنوان یکی از فرشته‌های این کمپانی حضور داشت و یکی از لباس زیرهای مینیاتوری این مجموعه را عرضه کرد. او طبق معمول فرشته‌ها، کفش‌های پاشنه بلند و بال‌های مخصوص خود را پوشیده بود اما چیزی در ظاهر او بود که سر‌ها را به سرعت به سمت خود چرخاند. او اولین فرشته‌ی ویکتوریا سیکرت بود که موهای کوتاه و فرفری و از همه مهم‌تر، طبیعی داشت. شما می‌توانید ماریا بورگز را در اینستاگرام با آدرس @iammariaborges دنبال کنید. 

عکس متعلق به گتی ایمیج است.

اینزی مونترو

لینزی مونترو

تصور نکنید که ماه مد، یک رقابت است ولی باور کنید اگر یک رقابت بود، لینزی مونترو، مدل برتر در ماه سپتامبر می‌شد. این مدل دومینیکی تبار، در 68  کت واک راه رفته و افتتاحیه‌ی درک لم را به بهترین شکل ممکن اجرا کرده است. افرادی مانند جیسن وو، جوزف، کوچ و پاکو ریبانی او را به پر درآمد‌ترین مدل این فصل تبدیل کرده‌اند و این درحالی است که تنها یک چهارم از این ماه فشن، گذشته است. لینزی مهارت‌های خود را در اختیار مهره‌های اصلی این صنعت، مثل پرونزا اسکولر گذاشته  و خود را، به ستاره این برند تبدیل کرده است. برند¬های مهمی مانند اسکار دی لا رنتا، رگ اند بون، جیسن وو و تامی هیلفیگر او را در اینستاگرام فالو کرده‌اند. آدرس صفحه‌ی لینزی در اینستاگرام @lineisymontero است.

عکس متعلق به گتی ایمیج است.

 

پرشس لی

پرشس لی

پرشس لی امسال، فعالیتش را در زمینه لباس‌های ورزشی و مایو گسترش داد و  ستاره‌ی عکس‌های کمپین «ابن بدن» بود. این عکس‌ها توسط عکاس مشهور کس بیرد گرفته شده‌ است. لی در مصابحه‌اش با مجله الهه در فیبریه گفت: « این که هم سایز بزرگ و سیاه پوست باشی، چیزی کم‌یاب در این صنعت است مخصوصا اگر در این سطح از مدلینگ فعالیت داشته باشی و من فکر می‌کنم این که در این حرفه، بتوانی ماهر باشی و در آن پیشرفت کنی و جلو بروی از هر چیزی مهم‌تر است.» شما می‌توانید پرشس لی را در اینستاگرام و توییتر با آدرس  PreciousLeeXOXO@

عکس متعلق به گتی ایمیج است.

 

پوجا مور

 

پوجا مور (Pooja Mor)

هند، دومین کشور پرجمعیت دنیاست. با این حال شما کمتر می‌بینید که مدلی هندی در کت واک‌ها و یا فشن شو‌ها حضور داشته‌ باشد. پوجا، یکی از ستارگان در حال رشدی است که در حال تغیر این رویه است. این مدل علاوه بر داشتن یک مدرک مهندسی، قبل از این که وارد صنعت مد و فشن شود، ستاره‌ای در جشنواره‌ی زیبایی هندوستان بود. پوجا کار خود را با راه رفتن در کت واک برند لوییس ویتون، در سال 2015  و برای فشن شوی کنار آب، شروع کرد و تا کنون برای برندهایی مانند استلا مک کارتنی، ژیوانشی، الکساندر مک کویین و تاپ شاپ و برندهای دیگر، مدلینگ کرده است. شما می‌توانید پوجا را در اینستاگرام، با آدرس @poojamor.photograph دنبال کنید. 

عکس متعلق به گتی ایمیج است.

 

 

وینی هارول

 

وینی هارلو   (Winni Harlow)

امسال، سال پرکاری برای وینی هارلو بوده است. او که لقب ستاره جوان و سیاه‌پوست برند شانتل را داراست، مطمئنا یکی از ستارگان آینده‌ی آمریکایی می‌شود. وینی با حضور در آلبوم تصویری بیانسه،خواننده پرطرفدار آمریکایی، به نام لیموناد، و یا با حضور در کمپین سواروفسکی، به خوبی درخشید. عکس او در تابستان 2016 حتی روی جلد مجله «سرزمین عجایب» هم رفت. با اینکه وینی مرز‌های صنعت مد را با بیماری پیسی و لکه‌های سفید پوستش شکسته است اما دوست ندارد شجاع خوانده شود. او این هفته در پستی که در اینستاگرام خود منتشر کرد گفت: «اگر فرد سالمی اعتماد به نفس بالایی داشته باشد به او شجاع نمی‌گویند پس به نظر من این درست نیست که به من لقب شجاع بدهید فقط به این علت که من ظاهری متفاوت از شما دارم. در هر صورت من نمی‌خواهم مثل شما باشم چون من زیبا هستم و ظاهرم را بسیار دوست دارم.» شما می‌توانید وینی را در اسنپ چت، با آدرس @winniharlow6 دنبال کنید. همچنین آدرس صفحه او در ایستاگرام @winniharlow است.

 عکس متعلق به گتی ایمیج است.

 

 فیلومنا کائو

 

فیلومنا کائو (Philomena Kwao)

فیلومنا، مدل سایز بزرگ بریتانیایی-غنایی، مبدع پروژه‌ی «لیلی» است. این پروژه یک پروژه‌ی خیریه است که در آن نوجوانان و کودکان می‌توانند سوالات خود را از طریق اینترنت بپرسند و مشکلات خود را مطرح کنند و مشاوران که در طرف دیگر این ارتباط قرار دارند می‌توانند جواب آن‌ها را بدهند و یا به آن‌ها توصیه‌هایی بابت مشکلاتشان بکنند. البته می‌دانیم که وظیفه‌ی اصلی یک مدل، لباس پوشیدن و عرضه‌ی آن‌هاست و باید بگوییم فیلومنا این کار را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد. صفحه اینستاگرام او، پر از استایل‌های الهام بخش است و هر استایل او، از گره‌هایی که به تیشرت‌هایش میزند تا استعداد بی‌نظیرش درترکیب رنگ‌هایی که فکرش را نمی‌کنید به هم بیاید، ارزش کپی کردن دارد و ما آن‌ها را به شما توصیه می‌کنیم. شما می‌توانید فیلومنا را در اسنپ چت، با آدرس @ThePhiles دنبال کنید. همچنین آدرس صفحه او در اینستاگرام @philomenakwao است.

 عکس متعلق به گتی ایمیج است.

 

هاری نف

 

هاری نف (Hari Nef)

جالب است بدانید هاری، اولین مدل تغیر جنسیت داده است که با آژانس مدلینگ جهانی (IMG) قرارداد امضا کرده است. او سال گذشته از دانشگاه کلمبیا فارق‌التحصیل شد و دو هفته بعد، به این کمپانی پیوست. هاری تا کنون در کت واک برندهایی مانند آدام سلمن، وی فایلز و گوچی حضور داشته است. هاری نف همچنین، در برنامه¬ی تلوزیونی آمازون پرایم (amazon prime transparent) حضور داشته و حتی عکس او روی جلد مجله‌ی الهه‌ی بریتانیا (نسخه‌ی تابستان 2016) رفته است. او از حامیان پر و پا قرص افرادیست که عمل تغیر جنسیت داشته‌اند و معتقد است که باید از توانایی‌های آن‌ها استفاده شود. شما می‌توانید هاری را در اینستاگرام و توییتر، با آدرس @harinef دنبال کنید. 

عکس متعلق به گتی ایمیج است.


اگر این ماجرا برایتان جذاب بود حتما یک سری هم به "کالکشن حجاب در هفته مد نیویورک" بزنید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان