اولین روز سال تحصیلی درکشورهای مختلف چه وقتی است؟- بخش سوم

اولین روز مدرسه، در واقع اولین روز از یک سال آکادمیک است

 مدرسه

اولین روز مدرسه، در واقع اولین روز از یک سال آکادمیک است. زمان شروع سال تحصیلی در کشورهای مختلف متفاوت است  و دلیل آن هم  تفاوت در شرایط آب و هوایی و فصول والبته فرهنگ کشورهاست. حالت طبیعی در آمریکای شمالی و اروپا این است که فصل تحصیلی جدید مدارس در اواخر آگوست یا اوایل سپتامبر آغاز می‌شوند ودر نیمکره جنوبی، سال جدید تحصیلی در اواسط ژانویه یا اوایل فوریه شروع می‌شود. در نیمکره جنوبی، کشورهای محدودی هستند که سال تحصیلی در آنها در ماه سپتامبر آغاز می‌گردد. در بخش سوم و پایانی این گزارش، زمان بازگشایی مدارس در قاره‌های اروپا و اقیانوسیه را بررسی می‌کنیم:

قاره اروپا

*ارمنستان:

سال تحصیلی جدید در ارمنستان روز اول سپتامبر آغاز می‌شود و اگر اول سپتامبر، جمعه، شنبه یا یکشنبه باشد، بازگشایی مدارس به دوشنبه بعد موکول خواهد شد.

*اتریش:

اولین روز مدارس در اتریش، ایالت به ایالت فرق دارد ولی معمولا در اکثر ایالتها، مدارس در اولین دوشنبه سپتامبر بازگشایی می‌شوند و در سایر ایالتها، یک هفته بعد سال تحصیلی شروع می‌شود.

*بلژیک:

روز اول سال تحصیلی جدید در بلژیک اول سپتامبر است. اگر این روز شنبه یا یکشنبه باشد، مدارس در دوشنبه بعد از آن بازگشایی می‌شوند.

*بلغارستان:

سال تحصیلی جدید در این کشور در روز 15 سپتامبر و یا اولین دوشنبه بعد از آن است. معمولا در این روز، دانش‌آموزان برای معلمانشان گل می‌برند و در روز اول مدارس، دانش‌آموزان درسی نمی‌خوانند و در مدرسه جشنی برگزار می‌شود.

*دانمارک:

اولین روز مدارس در این کشور، حدود 13 آگوست است.

*فنلاند:

اولین روز شروع مدارس در این کشور، در نیمه اول ماه آگوست برگزار می‌شود

*فرانسه:

سال تحصیلی جدید در این کشور معمولا در روز اول سپتامبر آغاز می‌شود. معمولا یک روز قبل از آن معلمان به مدرسه می‌روند تا مدرسه را برای سال تحصیلی جدید آماده کنند و درعین حال با معلمان جدید آشنا شوند. بسیاری از رویدادها از جمله حمل و نقل عمومی، برنامه‌های شبکه‌های تلویزیونی یا رادیویی و یا بازگشایی سرویسهای عمومی،با برنامه شروع مدارس هماهنگ می‌شوند و یک هفته قبل از اول سپتامبر، برنامه هایشان را تغییر می‌دهند.

مدرسه

*آلمان:

اولین روز مدرسه در این کشور، ایالت به ایالت متفاوت است. در هنگام تعیین این روز، حجم شدید ترافیک مسافرانی که از تعطیلات برمی گردند نیز درنظرگرفته می‌شود ولی اکثر مدارس در آلمان در ماه آگوست یا اوایل سپتامبر آغاز به کار می‌کنند.

*یونان:

روز اول سال تحصیلی جدید در یونان، روز یازده سپتامبر است. اگر این روز شنبه یا یکشنبه باشد، مدارس دوشنبه بعد از آن شروع می‌شوند.

*ایتالیا:

سال تحصیلی جدید در این کشور در ماه سپتامبر آغاز می‌شود و تاریخ دقیق آن در مناطق مختلف، متفاوت است. اما این اتفاق، عموما بین 10 تا 20 سپتامبر می‌افتد. البته در برخی مدارس از دانش‌آموزان خواسته می‌شود تا از یک هفته قبل از آغاز رسمی سال تحصیلی، به مدرسه بیایند.

*روسیه:

بنابه تاریخ، مدارس در روسیه در روز دانش، یعنی اول سپتامبر آغاز به کار می‌کنند. این تاریخ از سال 1935 برای شروع مدارس اعلام شده و در سال 1980 به صورت رسمی ثبت گردیده. اگر اول سپتامبر، یکشنبه باشد، خیلی از مدارس، در روز یکشنبه تنها جشن و مراسم را برگزار می‌کنند ولی تدریس دروس از روز دوشنبه آغاز می‌شود.

*انگلیس و ولز:

شروع سال تحصیلی درایالت به ایالت فرق می‌کند ولی مدارس معمولا در هفته اول سپتامبر و یا هفته دوم این ماه آغاز می‌شوند. 

*اسکاتلند:

مدارس در این کشور در اواخر ماه آگوست شروع به فعالیت می‌کنند که تقریبا یک هفته زودتر از انگلیس است.

 مدرسه

قاره اقیانوسیه:

*استرالیا:

مدارس در استرالیا در اواخر ژانویه آغاز می‌شوند ولی تاریخ دقیق آغاز به کار مدارس، به مدل آنها و دولتی و یا غیرانتفاعی بودن مدارس و همچنین ایالتها و مناطق مختلف بستگی دارد. اکثر مدارس در این کشور در اولین دوشنبه بعد از روز ملی استرالیا (درروز 26 ژانویه) بازگشایی می‌شوند. 

*تاسمانی:

تعطیلات تابستانی دانش‌آموزان تاسمانی بیشتر از کودکان استرالیایی است و سال نوی تحصیلی در این کشور در اولین چهارشنبه ماه فوریه آغاز خواهد شد.

*نیوزیلند:

مدارس دراین کشور در اواخر ژآنویه یا اوایل فوریه آغاز به کار می‌کنند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان