چای سبز چگونه پوست ما را نجات می‌دهد ـ قسمت اول

برای این که فرد سالم‌تری باشیم و بهتر زندگی کنیم، لازم نیست همه چیز را در زندگی عادی‌مان عوض و یا برعکس کنیم. به جای این کار باید چند نکته کوچک را رعایت کنیم که تغییرات بزرگ و اساسی ایجاد می‌کنند، مثل استفاده از چای سبز.

  چای سبز

برای این که فرد سالم‌تری باشیم و بهتر زندگی کنیم، لازم نیست همه چیز را در زندگی عادی‌مان عوض و یا برعکس کنیم. به جای این کار باید چند نکته کوچک را رعایت کنیم که تغییرات بزرگ و اساسی ایجاد می‌کنند، مثل استفاده از چای سبز. 

چای سبز می‌تواند ریه ما را در برابر آسیب‌ها مقاوم کند. اما بهترین نکته درباره این چای، تنوع زیاد روش‌های استفاده از آن است. چای سبز نه تنها هوش را زیاد می‌کند و سوخت و ساز بدن را بیش‌تر می‌کند، احتمال ابتلا به سرطان را نیز کاهش می‌دهد، باکتری‌ها را از بین می‌برد و به سلامت پوست شما نیز کمک می‌کند.

با مصرف چای سبز در کنار تمام خواص بی‌نظیر آن، مطمئن باشید که ماتی و خشکی پوست شما بعد از مدتی برطرف خواهد شد و طراوت و درخشندگی پوست‌تان به بهترین شکل به شما برمی‌گردد. برای این کار، بنیتا چند روش را به شما پیشنهاد می‌دهد:

بخور صورت

برای شروع، یک لیوان بزرگ پیدا کنید که دهانه آن حداقل نصف صورت‌تان باشد. هر صبح یک ماگ بزرگ چای سبز بریزید و کار را شروع کنید. این روش برای داشتن یک روز عالی با پوستی سالم و باطراوت، فوق‌العاده است. کاری که انجام می‌دهید این است که بلافاصله بعد از ریختن چای، صورتتان را با قرار دادن در معرض بخار لیوان بیدار می کنید، به بخار چای سبز اجازه می‌دهید تا در منافذ پوستتان نفوذ کند. حتماً قبل از آرایش، بخور را انجام دهید. وقتی بخور تمام شد، صورت‌تان را با آب بشویید. این کار برای رسیدن به هدف‌تان خیلی خوب جواب می‌دهد، چرا که بخار تمام منفذهای پوست را باز می‌کند، و پوست‌تان به خاطر این از شما ممنون خواهد بود. بخار چای سبز و بوی آن آرام‌بخش است، و این بخور در شروع روز، شما را برای آن چه که پیش رو دارید، آماده می‌کند.

پاک کردن پوست با چای سبز

پاک‌کننده پوست

هرگز از محصولات پاک‌کننده استفاده نکنید چرا که کاربرد آن‌ها فقط خشک کردن پوست است و نه چیزی بیش‌تر از آن. پاک‌کننده یا شیر‌پاک‌کن‌ها هیچ کاربردی ندارند چون پاک‌کننده چای سبز یکی از نیازهای اساسی برای پوستتان است. در واقع این محصول بیش از هر چیزی یک شاداب‌کننده و طراوت‌بخش عالی برای پوست است. 

به آن مثل لزوم استفاده از خمیر دندان نگاه کنید.

تمام چیزی که نیاز دارید، مرطوب کردن و تمیز کردن پوست خشک و آسیب‌دیده با چای سبز است، و بعد از این کار پوست‌تان به طرز باور نکردنی تازه و سرحال می‌شود.

برای ساختن این پاک کننده به دو لیوان بزرگ چای سبز دم شده، مقدار کمی‌ روغن گیاهی، و یک بطری تمیز آب‌پاش نیاز دارید.

بعد از سرد شدن چای، و قبل از این که چای سبز را در بطری افشانه‌دار بریزید، آن را کمی با آب رقیق کنید. اجباری برای اضافه کردن روغن گیاهی به این پاک‌کننده نیست، اما من همیشه این کار را انجام می‌دهم. هر نوع روغن گیاهی هم می‌توانید انتخاب کنید. روغن درخت چای برای طراوت بخشیدن مناسب است، و اسطوخودوس آرامش‌بخش است.

در آخر بطری را در یخچال نگه دارید. چرا؟ چون چای سبز سرد به طرز شگفت‌انگیزی پوست شما را نرم می‌کند و تسکین می‌بخشد. اما قبل از این که آن را در یخچال بگذارید، حتماً رویش یک برچسب بزنید تا کسی اشتباهاً پاک‌کننده شما را ننوشد. درست است که نوشیدن آن خطرناک نیست، اما شما و پوست‌تان به آن احتیاج دارید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان