ماهان شبکه ایرانیان

حیوانات خارق‌ العاده بزرگی که در جهان وجود دارند [قسمت دوم/پایانی]

حیوانات دارای نژادهای مختلف هستند؛ اما دراین‌بین بعضی از حیوانات استثنا هستند و اندازه و وزن نامتعارف دارند. از اسب و گاو گرفته تا حشرات و بند‌پایان.مقاله در دو بخش ارائه شده است و ما این قسمت را با معرفی سگ عظیم‌الجثه شروع می‌کنیم. با بنیتا همراه باشید.

حیوانات دارای نژادهای مختلف هستند؛ اما دراین‌بین بعضی از حیوانات استثنا هستند و اندازه و وزن نامتعارف دارند. از اسب و گاو گرفته تا حشرات و بند‌پایان.مقاله در دو بخش ارائه شده است و ما این قسمت را با معرفی سگ عظیم‌الجثه شروع می‌کنیم. با بنیتا همراه باشید.

سگ گیبسون

سگ گیبسون

Credit: pixgood.com

برنده شدن عنوان بلندترین سگ جهان برای گیبسون کاری سخت به نظر نمی‌رسد. سگی که 210 سانتی‌متر قد دارد و حدود هفتاد و هفت کیلوگرم وزن دارد. این سگ نوعی گریت دین خال‌خالی است.

 

شیر ببر

شیر ببر

Credit: guinnessworldrecords.com

بله شیر ببر واقعاً وجود دارد. هرکولس یک موجود ترکیبی است که از شیر نر و ببر ماده به وجود آمده است. این گربه‌سان کمیاب حدود 400 کیلوگرم وزن دارد و اصلاً تعجب‌آور نیست که این هرکولس به‌عنوان بزرگ‌ترین گربه‌ی جهان نام‌گذاری شده است.

 

هرکول سگ

هرکول سگCredit:telegraph.co.uk

این هرکول که صد و بیست و هفت کیلوگرم وزن دارد، بزرگ‌ترین سگ جهان است. باورتان می‌شود که فقط سه سالش است؟ صاحب این سگ می‌گوید هیچ‌گونه رژیم غذایی خاصی به این سگ نمی‌دهد و به‌صورت طبیعی در حال رشد است.

 

گربه ماهی

گربه ماهی

Credit:telegraph.co.uk

این گربه‌ماهی که حدود 195 سانتی‌متر طول و 290 کیلوگرم وزن دارد در رود مکونگ (Mekong) پیداشده است. تصور کنید در آب هستید و این موجود را می‌بینید.

 

حلزون آفریقایی

حلزون افریقایی

Credit: PawsAMinute.com

این حلزون بزرگ آفریقایی به‌عنوان گونه‌ی مهاجم شناخته‌شده است. این حلزون‌ها تا 20 سانتی‌متر بزرگ می‌شوند، سبزیجات خیلی زیادی مصرف می‌کنند، در سال بیش از 1200 تخم می‌گذارند و 5 الی 6 سال زنده می‌مانند. اگر کنترل نشوند، شمار آن‌ها از دست خارج خواهد شد.

 

ماهی پهن برقی

ماهی پهن

Credit: theguardian.com

شما بزرگ‌ترین ماهی پهن برقی جهان را که تابه‌حال صیدشده است مشاهده می‌کنید. این موجود که در تایلند صیدشده است، توسط 13 مرد از آب بیرون کشیده شد که حدود 210 سانتی‌متر طول داشت.

 

کروکودیل لولونگ

کروکودیل لولونگCredit: thetimes.co.uk

لولونگ (Lolong)، با 6.3 متر طول یک کروکدیل اقیانوس آرام و هند و یا آب‌های شور است که بزرگ‌ترین کروکدیلی است که تابه‌حال گرفته‌شده است. لولونگ مدت زیادی را در اسارت زنده نماند و در 10 ام فوریه سال 2013 مرد.

 

گربه خانگی

گربه خانگی

Credit:viralspell.com

این گربه‌ی خانگی مین راگون که لودو نام دارد، در 17 ماهگی حدود 11 کیلو وزن دارد و در حال رشد است. همین‌جور ادامه بده لودو!

 

ستاره دریایی

ستاره دریایی

Credit:nbcnews.com

این ستاره‌های دریایی ماکروپتیچستر (Macroptychaster) که حدود 60 سانتی‌متر تخمین زده می‌شوند، در سال 2008 در آب‌های آنتارکتیک نیوزلند پیدا شدند.

 

اسب مووز

اسب مووز

Credit:pinterest.com

این مووز با شاخ گوزن نیست، این یک اسب قدبلند به نام مووز (Moose) است. این اسب برای جنگ تربیت‌شده است، 2.7 متر قد دارد و عنوان برترین اسب مسابقات جهانی پرچرسون (Percherson) را دارا هست.

 

خفاش

خفاش

Credit: PawsAMinute.com

خفاش پرنده‌ی بیسمارک (Bismarck)، یک نام عجیب برای یک خفاش است، اما به خاطر اندازه‌اش به نظر نام مناسبی می‌آید. این‌گونه می‌تواند بیشتر از 1.35 کیلوگرم وزن و 1.5 الی 1.8 سانتی‌متر طول بال داشته باشد.

 

خرچنگ هیولا

خرچنگ

Credit:PawsAMinute.com

این خرچنگ‌های هیولا تا 90 سانتی‌متر طول و 4 کیلوگرم وزن‌دارند. این‌گونه، بزرگ‌ترین بندپای روی زمین هستند که در سواحل اقیانوس آرام و هند پیداشده‌اند. این خرچنگ‌ها به خاطر قدرت پنجه‌‌هایشان معروف هستند که می‌توانند نارگیل را بشکنند. پیشنهاد می‌کنیم به‌عنوان حیوان خانگی ازاین‌گونه استفاده نکنید.

 

خوک نورم

خوک

Credit:farmshow.com

این خوک بزرگ بنام نورم، حدود 720 کیلوگرم وزن دارد و از نوک دماغ تا دمش حدود 225 سانتی‌متر طول دارد. به نظر می‌رسد اهل ورزش کردن نیست.

 

اسب رادار

اسب رادار

Credit:newsfeed.time.com

رادار (Radar) نه‌تنها به‌عنوان بزرگ‌ترین اسب جهان شناخته‌شده است، بلکه به‌عنوان پراشتهاترین نیز مشهور است. رادار روزانه 18 گالن آب می‌خورد و 8 کیلوگرم علوفه مصرف می‌کند، پس طبیعتاً وزن 1080 کیلوگرمی چیزی عجیب به نظر نمی‌رسد.

 

سگ گریت دین

گریت دین

Credit:designtrend.com

این گریت دین واقعاً عالی است. زئوس قدی حدود 110 سانتی‌متر دارد و یکی از بزرگ‌ترین سگ‌های جهان است.

برای مطالعه‌ی قسمت اول این مطلب، حیوانات خارق‌العاده بزرگی که در جهان وجود دارند.قسمت اول را مطالعه کنید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان