چگونه سموم بدن را به طور طبیعی دفع کنیم _ قسمت اول

اگر این اواخر دایم احساس خستگی می‌کنید، یا کمی احساس ناخوشی دارید، ممکن است به سم‌زدایی از بدن نیاز داشته باشید. با وجود سبک زندگی امروزی که همه با سرعت در حرکت هستند، ممکن است خیلی‌ها درست غذا نخورند، یا زیاد سراغ فست‌فود بروند که به علاوه آلودگی هوا می‌تواند به ایجاد سموم در بدن منجر شود.

  سم زدایی از بدن به صورت طبیعی

اگر این اواخر دایم احساس خستگی می‌کنید، یا کمی احساس ناخوشی دارید، ممکن است به سم‌زدایی از بدن نیاز داشته باشید. با وجود سبک زندگی امروزی که همه با سرعت در حرکت هستند، ممکن است خیلی‌ها درست غذا نخورند، یا زیاد سراغ فست‌فود بروند که به علاوه آلودگی هوا می‌تواند به ایجاد سموم در بدن منجر شود.

برای دفع سم‌ها هم هیچ جادویی لازم نیست، فقط کافی است غذای مناسب بخورید و ورزش کنید، تا بدن امکان دفع سمومی که در آن جمع شده‌اند را پیدا کند.

این جا به ده راهکار طبیعی برای دفع این سموم اشاره می‌شود:

کم کردن فست فود و خوراکی‌های فرآوری شده

بهترین کار این است که غذایی را بخورید که خودتان از قدم اول آن را آماده کرده باشید، چون در این صورت دقیقا می‌دانید چه موادی در غذای‌تان وجود دارد. از فست فود، ‌غذاهای از پیش آماده شده و هر چیزی که در قوطی یا بسته‌بندی است،‌ دوری کنید. هم‌چنین تا سر حد امکان از رستوران‌ها هم دور بمانید، چون هیچ‌وقت نمی‌دانید در غذای رستوران چه چیزهایی ریخته می‌شود.

کافئین

کافئین را کم کنید

واقعا لازم نیست کافئین را کاملا حذف کنید، ‌اما باید میزان مصرف‌تان را محدود کنید. خوردن یک فنجان قهوه در صبح برای این که بدن بیدار شود، مشکلی درست نمی‌کند اما نوشیدن دایمی قهوه یا دیگر نوشیدنی‌های کافئین‌دار روی بدن‌تان اثر می‌گذارد. هر چه کم‌تر نوشیدنی کافئین‌دار بنوشید، ‌نتیجه سم‌زدایی از بدن‌تان بهتر خواهد بود. 

دوری از الکل

برای سلامتی بهتر است تحت هیچ شرایطی سراغ آن نروید. باید از هر چیزی که بدن را تحت فشار قرار می‌دهد، دوری کرد و الکل یکی از این مواد است. هم‌چنین می‌تواند اراده شما برای نخوردن غذاهای ناسالم را ضعیف کند.

یک وعده غذایی از روز را با «اسموتی سبز» عوض کنید

این راه فوق‌العاده‌ای برای سم‌زدایی از بدن است. لازم نیست برای پاک کردن بدن، زیاده‌روی کنید چون هم حس بدی به شما خواهد داد و هم به سلامتی‌تان آسیب می‌زند. با این حال، می‌توانید به جای یکی از وعده‌های غذایی‌تان از اسموتی (نوشیدنی شامل میوه یا سبزی‌های تازه و خرد شده به همراه شیر یا ماست) استفاده کنید. این کار سیستم گوارش و سوخت و ساز بدن را بهبود می‌بخشد.

انواع و اقسام اسموتی‌ها هم وجود دارد اما یکی از مفیدترین‌های‌شان این است: ترکیبی از یک سیب خرد شده، یک فنجان کلم، ‌یک موز و نصف فنجان برگ جعفری. اگر می‌خواهید کمی شیرین‌تر شود، شربت افرا یا عسل به آن اضافه کنید.

سبزیجات تازه

وقتی می‌توانید، خوراکی اورگانیک بخرید

بعضی از سموم از راه خوراکی‌ها وارد بدن می‌شوند.‌ حتی خوراکی‌هایی به سالمی و مفیدی میوه‌ها و سبزیجات هم ممکن است کمی آفت‌کش و دیگر ترکیبات شیمیایی را در خود داشته باشند. وقتی برای خرید می‌روید، تا سر حد امکان از محصولات ارگانیک (محصولات آلی، پرورش یافته بدون مواد شیمیایی) تهیه کنید که تا حد ممکن مواد شیمیایی کمتری دارند. البته لازم نیست همه چیز را ارگانیک بخرید؛ مهم‌تر از همه، میوه‌های تازه و سبزیجات است که ممکن است بالاترین سطح سموم را در خود داشته باشند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان