بررسی فروش آلبوم های موسیقی کشور در شش ماه اول سال ۹۵

موسیقی پاپ جزو پرطرفدارترین سبک‌های موسیقی و خوانندگان پاپ هم از محبوب‌ترین هنرمندان کشور هستند. آلبوم‌های پاپ هم جزو پرفروش‌های بازار موسیقی هستند. اما سایر سبک‌ها نیز کم‌کم جای خود را در بین موسیقی دوستان باز می‌کنند. در بررسی مختصری از بازار موسیقی با بنتیا همراه باشید.

موسیقی پاپ جزو پرطرفدارترین سبک‌های موسیقی و خوانندگان پاپ هم از محبوب‌ترین هنرمندان کشور هستند. آلبوم‌های پاپ هم جزو پرفروش‌های بازار موسیقی هستند. اما سایر سبک‌ها نیز کم‌کم جای خود را در بین موسیقی دوستان باز می‌کنند. در بررسی مختصری از بازار موسیقی با بنتیا همراه باشید.

آلبوم بی گزند محسن چاوشی

با نگاهی به جدول فروش آلبوم‌ها متوجه می‌شویم که «امیر بی‌گزند» در صدر جدول فروش قرار دارد. «محسن چاوشی» که چندین سال است شهرت خوبی برای خود دست و پا کرده، آخرین آلبومش امیر بی‌گزند را در اوایل امسال روانه‌ی بازار کرد. یکی از عمده دلایل محبوبیت و شهرت او شنیده شدن صدایش در فیلم «سنتوری» ساخته‌ی داریوش مهرجویی است. فیلمی که علیرغم نداشتن مجوز اکران، به صورت غیرقانونی پخش شد. در این آلبوم از اشعاری از مولانا و سعدی استفاده شده است.

آلبوم سی سالگی احسان خواجه امیری

«احسان خواجه امیری» نیز با آلبوم «سی سالگی» در مکان دوم پرفروش‌های موسیقی کشور قرار دارد. احسان خواجه امیری از شناخته‌شده‌ترین خوانندگان پاپ کشور است. شهرت او دلایل زیادی دارد که در ابتدای کارش کمک فراوانی به او کرد. داشتن پدری مشهور، حضور در برنامه‌های صدا و سیما، خواندن تیتراژ چند سریال پربیننده و در نهایت برگزاری کنسرت‌های فراوان. آلبوم «خوشبختیت آرزومه» اثر «سیامک عباسی» هم دیگر پرفروش سبک پاپ در میان ده اثر پرفروش نیمه اول سال است. برخی قطعات این آلبوم تحت تأثیر موسیقی اسپانیش و الکترونیک است.

آلبوم خوشبختیت آرزومه سیامک عباسی

آلبوم ناگفته حافظ ناظری

«ناگفته» اثر «حافظ ناظری» که آلبومی در سبک کلاسیک با بارقه‌هایی از موسیقی ایرانی، در رتبه چهارم این جدول قرار دارد قرار دارد. با اینکه ناگفته در مرداد سال 94 پخش شد، اما با تبلیغ زیاد و بلافاصله پس از پخش آلبوم، با برگزاری چندین کنسرت به پرفروش شدن آن در سال 94 کمک شایان کرد. اما حضور حافظ ناظری در برنامه «خندوانه» باعث شد که آلبوم او بار دیگر مورد توجه قرا گیرد و اکنون بیش از یک ماه است که ناگفته در میان 6 پرفروش هفته سایت «بیپ تونز» قرار دارد و در نتیجه‌ی آن، توانسته در جمع شش ماه به رتبه چهارم برسد.

آلبوم منشور کاوه یغمایی

یکی از اتفاقات عجیب در بازار موسیقی، فروش خوب آلبوم جدید «کاوه یغمایی» است. کاوه یغمایی پس از حدود 13 سال دومین آلبوم رسمی خود با نام «منشور» را در سال 95 پخش کرد که در رتبه‌ی پنجم پرفروش‌ها قرار گرفت. کاوه یغمایی از اولین هنرمندان رسمی موسیقی راک پس از انقلاب ایران است.

می توانید در مورد آلبوم جدید کاوه یغمائی که از یکی از ملودی های پدرش کوروش یغمائی هم استفاده کرده در بنیتا بخوانید.

آلبوم دوئل در آینه رضا یزدانی

«رضا یزدانی» که از اولین خوانندگان سبک پاپ راک در این ایران است، توانسته شهرت زیادی را برای خود کسب کند. او با حضور در برنامه‌های تلویزیونی و خواندن تیتراژ چند فیلم و سینمایی و سریال چهره‌ی شناخته شده‌ای در میان مردم است. اکنون نیز آلبوم جدید او، «دوئل در آینه» توانسته به رتبه ششم پرفروش‌ترین‌ها دست یابد.

آلبوم دختر پری وار علیرضا قربانی

«علیرضا قربانی» هم از پرفروش‌های شش ماهه‌ی اول سال 95 بود. آلبوم جدید او «دخت پری‌وار» رتبه‌ی هفتم فروش را به خود اختصاص داده است.

آلبوم ماه و ماهی حجت اشرف زادهدر رتبه‌ی هشتم این جدول، آلبوم «ماه و ماهی» حجت اشرف زاده قرار دارد. اجرای این آهنگ و چند قطعه‌ی دیگر در آنتن تلویزیون به فروش بالای آن کمک فراوانی کرده است.

آلبوم دعوت گروه کاکوبند

آلبوم «دعوت» از گروه «کاکوبند»  هم در بین پرفروش‌هاست. این گروه آلبوم خود را در سال 94 به بازار موسیقی ارائه داده بودند. یکی از دلایل اینکه بعد از یک سال آنها به این فهرست راه یافتند، اجرای موسیقی چند تیتراژ تلویزیونی بود.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر