ماهان شبکه ایرانیان

چگونه خانه خودتان را سریع تر مرتب کنید

آیا تابه‌حال خویشاوندان شما زنگ‌زده‌اند و گفته‌اند که ۱۵ دقیقه دیگر خانه شما هستند؟ یا بستگان همسر شما سرزده به خانه شما آمده‌اند؟ نگران نباشید، اگر خانه شما نامرتب است به شما کمک خواهیم کرد در عرض چند دقیقه همه‌جا را مرتب کنید

آیا تابه‌حال خویشاوندان شما زنگ‌زده‌اند و گفته‌اند که 15 دقیقه دیگر خانه شما هستند؟ یا بستگان همسر شما سرزده به خانه شما آمده‌اند؟ نگران نباشید، اگر خانه شما نامرتب است به شما کمک خواهیم کرد در عرض چند دقیقه همه‌جا را مرتب کنید. مسلماً آشپزخانه شما پرشده است از باقی‌مانده غذا و حیوانی خانگی شما همه‌جا موهایش را پراکنده است. نکته‌ای که وجود دارد این است که خویشاوندان شما و دوستانتان بازرسان اداره بهداشت نیستند. پس کافی است چند نکته در مورد تمیزی و مرتب کردن خانه بدانید و آن‌ها را استفاده کنید تا زودتر ازآنچه فکر می‌کنید خانه‌تان را تمیز کرده باشید. ما به شما 8 نکته خواهیم گفت که بتوانید سریع‌تر از قبل خانه را تمیز کنید. همراه بنیتا باشید.

 

1- اولویت‌های خودتان را مشخص کنید

تمیز کردن خانهCredit: PORCH

در اتاق‌های خواب، اتاق رخت‌شویی و کمدهای خودتان را تا جایی که می‌توانید قفل کنید( شاید شما لازم داشته‌اید در این اتاق‌ها وسایلتان را انبار کنید و لازم نیست مهمان همه اینجاها را ببیند).خب حالا کجا را دارید که تمیز کنید ؟ برای بیشتر خانه‌ها اتاق‌هایی که باقی می‌ماند : آشپزخانه، اتاق نشیمن، حمام، دستشویی و شاید چند اتاق باشد. راهرو و ورودی را فراموش نکنید. دوباره مرحله اول را بازبینی کنید و تا جایی که می‌شود اتاق‌ها را قفل کنید. حالا بروید سراغ اولویت اولتان.
وقتی شروع به تمیز کردن اتاق‌ها کردید با خودتان تکرار کنید که : وسایل و مکان‌هایی که مهمان‌هایتان ممکن است ببینند و یا استفاده کنند را باید تمیز کنید. شما باید تلاش خودتان را برای هرچه بهتر تمیز کردن اتاق نشیمن، سنگ روشویی و دستشویی بکار ببرید. هیچ مهمانی در حمام شما نمی‌خواهد بخوابد و یا بنشینند چایی خودش را بنوشد.

 

2- بوی خوب و تازگی

تمیز کردن خانهCredit: PORCH

برای این کار شما باید پنجره‌های اتاقتان را بازکنید تا بوی شیرینی و غذایی که درست کرده‌اید را خارج کنید و همچنین حواستان به فن حمام و دستشویی هم باشد. روشن کنید. اتاق تمیز یک روی سکه است، بوی تمیزی و خوشبویی روی دیگر سکه است. برای اینکه بوی آشپزخانه را از بین ببرید در یک لیوان آب داغ، نصف لیوان جوش‌شیرین را اضافه کنید و با آن شروع به شستشو کنید. یا اینکه می‌توانید روی اجاق‌گاز خودتان قابلمه‌ای بگذارید و چند قطره اسانس به آن اضافه کنید و اجازه دهید عطر آن همه‌جا بپیچد. اگر اسانس ندارید یک قطعه لیمو داخل آب بی اندازید و یا میخک و دارچین را در آب بی اندازید و بگذارید به جوش بیاید. بوی خوب میهمان‌ها را فریب می‌دهد و آن‌ها فقط به بوی خوب توجه می‌کنند.

 

3- جمع‌آوری زباله‌ها

تمیز کردن خانهCredit: PORCH

برای اینکه سرعت خودتان را در جمع‌آوری زباله‌ها افزایش دهید یک کیسه‌زباله خالی را به دست بگیرید و یا یک‌ ظرف بزرگ پلاستیکی را انتخاب کنید و هر چیزی که در مکان خودش ناجور است ازجمله اشغال‌ها و وسایل اضافی را جمع‌آوری کنید. کتاب‌ها و مجله‌ها را مرتب کنید، پشتی‌ها را به‌جای خودشان انتقال دهید. ریموت ها را روی میز قرار دهید. هر چیز دیگری مثل چترها و وسایل بازی کودکتان را داخل سبد حصیری پرت کنید. البته سعی کنید هر چیزی که می‌تواند نامرتب بودن را به مهمان شما القا کند مثل کفش‌های کثیف، اسباب‌بازی‌های پراکنده‌شده را از نگاه آن‌ها دور کنید.بدیهی است که زباله‌های آشپزخانه و خانه خودتان را باید قبل از آمدن مهمان‌ها خارج کنید.

 

4- از بالا به پایین را دستمال بکشید

تمیز کردن خانهCredit: PORCH

حرفه‌ای‌ها همیشه از بالا به پایین و از چپ به راست را تمیز می‌کنند. اگر میز کافی و میز داخل نشیمن دارید، وسایل روی آن‌ها را بریزید زمین و به‌خوبی روی آن را تمیز کنید. اگر وقت کافی دارید می‌توانید گردوغبار را به گوشه‌ای ببرید جمع کنید و از شر آن‌ها خلاص شوید. تمیز کردن از بالا به پایین این ویژگی دارد که آبی که روی دستمال شما هست به اطراف پرتاب نمی‌شود. مخصوصاً اگر می‌خواهید حمام خودتان را تمیز کنید، این نکته را فراموش نکنید.

 

5- حمام را به‌تندی تمیز کنید

تمیز کردن حمامCredit: PORCH

روی سنگ دستشویی و روشویی خودتان مایع تمیزکننده توالت بریزید و اجازه بدهید تا زمانی که شما مشغول تمیز کردن نقاط دیگر هستید، کاملاً سنگ‌ها را تمیز کند. برای سرعت بخشیدن به تمیزکاری می‌توانید دستمال آغشته به الکل را به روی آینه و شیشه‌ها بکشید. الکل لکه به‌جای نمی‌گذارد و لازم نیست صبر کنید خشک شود. اگر الکل ندارد از سرکه در آب می‌توانید استفاده کنید. البته پیشنهاد بهتر همان راه قدیمی است، شیشه‌پاک‌کن و دستمال! لبه‌های دستشویی فرنگی را یادتان نرود. هر باری که جایی در حمام و دستشویی را تمیز می‌کنید دستمال را عوض کنید. اگر مهمان‌های شما مرد هستند می‌توانید از این دستورالعمل استفاده کنید.

 

6- آشپزخانه را زیرورو کنید

تمیز کردن اشپزخانهCredit: PORCH

راه‌حل تمیز کردن سریع در آشپزخانه استفاده از یک اسفنج به همراه محلول جوش‌شیرین است. وسایل آشپزخانه خودتان را داخل کمد و هرجایی که می‌توانید پنهان کنید ( یادتان باشد هدف ما تمیز کردن نقاطی است که مهمان‌ها خواهند دید).اگر ظرف‌های کثیف دارید چاره‌ای ندارید یا آن‌ها را تمیز کنید و یا اینکه در ماشین ظرف‌شویی قرار دهید. هر چیزی که در یخچال شما بو می‌دهد را بیرون بی اندازید. کف آشپزخانه را یک‌بار طی بکشید. اگر هنوز تمیزنشده است یک‌بار دیگر هم با دستمال مرطوب تمیز کنید. اگر اجاق‌گاز شما کثیف است، از همان محلول جوش‌شیرین استفاده کنید تا روغن‌های سوخته را تمیز کنید. برای از بین بردن لکه‌های روغن می‌توانید از این روش استفاده کنید.

 

7- اتاق مهمان را به‌خوبی تمیز کنید ( شامل رخت خواب و تخت)

تمیز کردن اتاق مهمانCredit: PORCH

روکش ها را عوض کنید ( روکش تخت و یا ملافه). تمام میزها را تمیز کنید. پنجره‌ها را بازکنید بگذارید تا هوای تازه و نور به اتاق بتابد و هوای تازه اتاق را بگیرد. سعی کنید حوله‌های تمیز را در اتاق قرار دهید. خلأهای روی میز را با مجله و شمع می‌توانید پرکنید. قوت قلب بگیرید که تابه‌حال توانسته‌اید قسمت زیادی از خانه را تمیز کنید. اگر بزرگ بودن اتاق‌هایتان برای شما مهم است از این ترفندها استفاده کنید.

 

8-  خودتان را مرتب کنید

تمیز کردن خانهCredit: PORCH

مهمان‌ها قبل از خانه خود شمارا خواهند دید پس سعی کنید خودتان را بعد از اینکه خانه‌تان تمیز شد، مرتب کنید. لباس نو بپوشید، عطر دلخواه خودتان را بزنید، افشره استفاده کنید. توانستید یک دوش بگیرید تا گردوغبار را از روی صورت خودتان پاک‌کنید. لبخند عمیقی بزنید و منتظر بمانید تا زنگ خانه‌تان به صدا دربیاید.

مهمانی خوش بگذرد.
 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان