چگونه موهایی نرم و ابریشمین داشته باشید (قسمت اول)

برای داشتن مو‌هایی نرم و ابریشمین به یک آرایشگر ماهر نیاز ندارید. در این‌جا به اندازه کافی برای مراقبت از مو نکته مفید وجود دارد.

مو

برای داشتن مو‌هایی نرم و ابریشمین به یک آرایشگر ماهر نیاز ندارید. در این‌جا به اندازه کافی برای مراقبت از مو نکته مفید وجود دارد. 

در قدم اول، با اصلاح به موقع و مرتب موی خود از ایجاد مو خوره و شکنندگی آن جلوگیری کنید، اما به جز این، تمام چیزی که مو‌های شما نیاز دارد، مراقبت دلسوزانه و با محبت شما است. بنابراین تمام محصولات گران قیمتی که در قفسه حمام گذاشته‌اید را دور بریزید و این 10 مورد را برای داشتن مو‌هایی نرم، براق و ابریشمین پیش بگیرید.

- از ساییدن محکم مو‌ها توسط حوله خودداری کنید.

برای این‌که مو‌های خود را در بهترین شرایط نگهدارید، نیازمند رفتاری شایسته با آن‌ها هستید. زمانی که از حمام بیرون می‌آیید، مو‌های شما توسط حرارت آب داغ تضعیف شده‌اند، بنابراین از خشک کردن مو‌ها توسط حوله و آن هم به صورت خشن خودداری کنید و به آرامی آن‌ها را خشک کنید. در واقع بهترین کار استفاده از یک تی‌شرت است. تی‌شرت‌ها نفوذپذیری بهتری نسبت به حوله‌های معمولی دارند و هم‌چنین آسیب کمتری به مو‌ها وارد می‌کنند.

- پاک‌سازی توسط سرکه سیب

استفاده از حالت‌دهنده‌هایی مانند ژل و اسپری مو، به مرور زمان شادابی و طراوت را از بین می‌برند و مو را مرده و بی‌حال نشان می‌دهند. آن‌چه لازم است انجام دهید تا این‌گونه محصولات را به خوبی بشویید، استفاده از سرکه سیب است. کافی است یک چهارم پیمانه سرکه سیب را با یک پیمانه آب رقیق کنید و بعد از این که مو‌های خود را با شامپو شست‌وشو دادید، از محلول سرکه سیب استفاده کنید. با دوشی از آب سرد، محلول را بشویید و در نتیجه رفع همه این آلودگی‌ها، درخشندگی و طراوت را به مو‌های خود هدیه کنید.

مو

- سرم موی ‌آلوئه‌ورا

یکی از مهم‌ترین راهکار‌های مفید درمانی برای رسیدن به مو‌هایی ابریشمی و ایده‌آل، استفاده از گیاه آلوئه‌ورا است. این گیاه در بر دارنده بهترین ذرات طبیعی مورد نیاز بافت‌های مو است. دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا را با یک قاشق چایخوری عسل و یک قاشق چایخوری روغن زیتون مخلوط کنید. مو‌های خود را خیس کنید و محلول به دست آمده را با دست به مو‌های خود بمالید و پس از مدت 30 دقیقه مو‌های خود را بشویید. بعد از اجرای این روش، از نرمی و لطافت مو‌های خود شگفت‌زده خواهید شد.

- از شست‌وشوی بیش از حد بپرهیزید.

شست‌وشوی بیش از حد مو‌ها با شامپو می‌تواند چربی‌های طبیعی مو را از بین برده و باعث از دست رفتن درخشندگی و حالت طبیعی مو ‌شود. هم‌چنین این کار باعث خشن شدن و شکنندگی مو‌ها می‌شود، بنابراین خوش فرم نخواهند شد. جز در مواردی که مو‌های‌تان بسیار چرب می‌شوند، نیازی به شست‌وشوی روزانه آن‌ها نیست. سعی کنید یک روز در میان از شامپو استفاده کنید و در صورتی که راحت هستید از دو روز تا پنج روز، بین شامپو زدن وقفه ایجاد کنید. اگر بتوانید این روش را در زندگی روزمره خود در پیش گیرید، تعداد دفعات کمتر شامپو زدن به رشد و تقویت بافت مو‌های شما کمک خواهد کرد.

مو

- ماسک آووکادو را امتحان کنید.

اگر ساختار مو‌های شما خشک و شکننده است، به آسانی و با استفاده از یک روش درمانی طبیعی بر میزان مقاومت آن‌ها بیفزایید. یکی از این روش‌ها استفاده از ماسک موی آووکادو است. برای ساخت این ماسک به بهترین شکل، یک آووکادوی رسیده را له کنید و با 2 قاشق غذاخوری عسل و 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید. ماسک به دست آمده را با دقت در بین مو‌های خود بمالید و بعد از گذشت 15 دقیقه مو‌های خود را به آرامی بشویید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر