رسم و رسوم مدرسه رفتن در کشورهای مختلف دنیا- بخش دوم

این روزها در گوشه‌های مختلف دنیا، دانش آموزان در مدرسه درحال درس خواندن هستند. سال تحصیلی جدید در ایران در آستانه آغاز است و به همین بهانه قصد داریم به بررسی رسم و رسوم مدرسه رفتن در کشورهای مختلف دنیا بپردازیم. این گزارش را در قالب ۴ قسمت برایتان تدارک دیده ایم که این بخش دوم گزارش ماست:

مدرسه

این روزها در گوشه‌های مختلف دنیا، دانش آموزان در مدرسه درحال درس خواندن هستند. سال تحصیلی جدید در ایران در آستانه آغاز است و به همین بهانه قصد داریم به بررسی رسم و رسوم مدرسه رفتن در کشورهای مختلف دنیا بپردازیم. این گزارش را در قالب 4 قسمت برایتان تدارک دیده ایم که این بخش دوم گزارش ماست: 

* چین:

چین در نیمکره شمالی قرار دارد و تعطیلات تابستانی بچه‌ها در این کشور، مثل کودکان در سایر کشورهای آسیایی، اروپایی و آمریکای شمالی است. سال تحصیلی در این کشور از اوایل سپتامبر (اواسط شهریور) آغاز شده و تا میانه‌های ماه جولای (اواخر تیر) ادامه خواهد یافت. اکثر بچه‌ها در تعطیلات تابستانی شان هم به کلاس‌های تابستانی رفته و یا برای امتحانهای ورودی درس می‌خوانند. ساعت مدارس در این کشور معمولا طولانی است و بچه‌های چینی ساعت 7.30 صبح به مدرسه رفته و ساعت 5 عصر به خانه برمی گردند و البته حدود 2 ساعت، ساعت ناهاری دارند.

دوران تحصیل رسمی در چین 9 سال است و مدارس چین، یونیفورم‌های خاص خودشان را به بچه‌ها می‌دهند. در هر کلاس درسی در مدارس چین حدودا 21 دانش آموز مشغول به تحصیل هستند و در تمام کتابهای درسی آنها بر اتحاد کشور چین و موفقیت‌های این کشور در گذشته و حال و برنامه‌هایی برای داشتن آینده‌ای موفق تاکید می‌شود. دانش آموزان در چین دسترسی زیادی به تکنولوژی روز دنیا دارند و به خوبی کار با کامپیوتر را می‌آموزند. زبان چینی و مهارتهای ریاضی بچه‌ها در پایان هر سال، سنجیده می‌شود. متد تحصیل ریاضی در این کشور، متد "دریلی" است یعنی دروس پایه‌ای ریاضی آنقدر تکرار می‌شوند تا مشخص شود که بچه‌ها بر آن تسلط یافته‌اند. شیوه‌های تحصیلی در مدارس چین در قرن بیست و یکم دستخوش تغییراتی اساسی شد و خلاقیت و نوآوری‌های زیادی دراین زمینه ایجاد گردید.

مدرسه

* کاستاریکا:

این کشور یکی از اولین کشورها در منطقه آمریکای مرکزی و جنوبی است که مدارس دولتی برای کودکان ایجاد نمود. به طور میانگین در هر کلاس درس این کشور 28 دانش آموز حضور دارند و دانش آموزان درطول 9 سال تحصیلشان که از سن 6 آغاز و تا 15 سالگی به طول می‌انجامد، یونیفورمهای خاصی را به تن می‌کنند. دانش آموزان از سن 15 سالگی درکالج به تحصیل ادامه می‌دهند. سال تحصیلی دراین کشور از ماه فوریه (اواسط بهمن) آغاز و تا دسامبر (دی) ادامه می‌یابد و سپس تعطیلات 2ماهه از دسامبر تا فوریه خواهند داشت و چند هفته‌ای هم درماه جولای (تیر) تعطیل هستند. 96% از افراد بالای 15 ساله در این کشور خواندن ونوشتن بلد هستند. در مدرسه علاوه بر ادبیات اسپانیایی و تعالیم اجتماعی، ریاضی و علوم نیز تدریس می‌شود و در عین حال زبان انگلیسی و علوم کامپیوتری نیز آموزش داده می‌شود.

*ژاپن:

اکثر مدارس ژاپن، در طول یک سال، سه ترم تحصیلی دارند. سال تحصیلی در ژاپن از ماه آوریل (اواسط فروردین) آغاز و تا ماه مارس (اسفند) ادامه خواهد یافت و بین هریک از سه ترم، دانش آموزان تعطیلات تابستانی، زمستانی و بهاره دارند. استفاده از یونیفورم در مدارس این کشور اجباری است و قوانین خاصی برای مدل موها، کفشها، جورابها و اندازه دامن لباسها، آرایش کردن و همچنین استفاده از زیورآلات توسط دانش آموزان وجود دارد. به طور میانگین در هر کلاس مدارس ژاپن، 29 بازیکن مشغول به تحصیل هستند و در هر کلاس درس پنج تا شش کامپیوتر در اختیار دانش آموزان است. دانش آموزان ژاپنی در مدرسه درسهای آکادمیک از جمله زبان ژاپنی، ریاضی، خواندن، نوشتن، علوم اجتماعی، موسیقی و هنر می‌آموزند و همچنین دروس اخلاق هم به آنها تعلیم داده می‌شود. در دروس اخلاق به دانش آموزان، نکات مفیدی در مورد سلامت، امنیت، زندگی منضبط، تواضع، درک و اعتماد به نفس، رفتارهای عمومی و آگاهی محیطی آموزش داده می‌شود.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان