عشق و ازدواج/گزارشی از نظرسنجی اداره آمار آمریکا درباره نظرات مردم درباره ازدواج

یکی از بزرگترین مشغله ذهنی جوانان در سرتاسر دنیا ازدواج است. از انتخاب همسر آینده تا خرید حلقه و برپایی مراسم عروسی، همه و همه در زندگی جوانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در ادامه با بنیتا همراه باشید تا عقاید آمریکایی‌ها را درباره ازدواج بررسی کنیم.

یکی از بزرگترین مشغله ذهنی جوانان در سرتاسر دنیا ازدواج است. از انتخاب همسر آینده تا خرید حلقه و برپایی مراسم عروسی، همه و همه در زندگی جوانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در ادامه با بنیتا همراه باشید تا عقاید آمریکایی‌ها را درباره ازدواج بررسی کنیم.

آمریکایی‌ها معتقدند که عشق ، پایه اساس ازدواج  است. اکثر کسانی که هنوز ازدواج نکرده‌اند مدعی هستند که هیچ وقت نتوانسته‌اند در چنان رابطه عاشقانه‌ای قرار بگیرند که به ازدواج ختم شود.

آمار نشان می‌دهد که آن‌ها برای ازدواج عجول نیستند. بر اساس گزارشی که اداره آمار در سال 2011 ارائه داد، تنها 51 درصد از جوانان، ازدواج کرده بودند. آن‌ها معتقد هستند که  اگر یک دلیل برای ازدواج کردن وجود داشته باشد، آن دلیل فقط می‌تواند علاقه به حفظ و پایداری احساسات عاشقانه باشد. مرکز آمار در سال 2010 گزارشی ارائه داد که در آن، دلایل اصلی  برای ازدواج به نظر سنجی گذاشته شد. در  این نظر سنجی،  مواردی از جمله عشق، تمایل به داشتن تعهد مادامالعمر،  تنها نبودن در طول زندگی و به خصوص در زمان سالخوردگی، فرزند آوری، و حتی ثبات اقتصادی، به عنوان مهمترین دلایل برای ازدواج کردن معرفی شده بودند.

در این نظر خواهی،93 درصد از متاهلین و 84 درصد از مجردین، معتقد بودند که عشق می‌تواند دلیل اصلی ازدواج آن‌ها باشد. این آمار بین خانم‌ها و آقایان هم برابر بود و تقریبا اختلاف نظر زیادی بین دو جنسیت وجود نداشت. 

در اکثر ترانه‌ها احتمالا شنیده‌ایم که عشق فقط یک بار و ابدی خواهد بود. آمریکایی‌ها بر روی این فرضیه که هر انسانی در کل دنیا فقط می‌تواند یک بار عشق واقعی را تجربه کند و تنها یک معشوقه واقعی داشته باشد آب یخ ریختند.  تقریبا 69 درصد از مردم با این فرضیه مخالف هستند. در میان آن دسته از موافقین این فرضیه، درصد آقایان کمی بیشتر است.

آیا شما قصد ازدواج دارید؟

Credit: naisang photography

ازدواج برای آندسته از افرادی که هرگز آن‌ را تجربه نکرده‌اند به صورت یک هدف در زندگی می‌باشد. بر اساس گزارشی از اداره آمار آمریکا، به صورت تقریبی 61 درصد از خانم‌ها و آقایان تمایل دارند که ازدواج کنند. و فقط 12درصد از مردم تصمیم دارند که مطلقا ازدواج نکنند و 27 درصد بقیه هنوز مطمئن نیستند. تحقیقاتی مشابه هم نشان‌ می‌دهد که ازدواج کردن آنقدرها هم برایشان جذاب نبوده است. در میان افرادی که طلاق گرفته‌اند، تنها 29 درصد تمایل داشته‌اند که دوباره ازدواج کنند. و البته درصد آقایانی که تمایل به ازدواج دوباره دارند کمی بیشتر است و نتیجه تحقیقات برای افرادی که همسرانشان فوت کرده‌اند، این است که تنها 8 درصد از این افراد تمایل به ازدواج دوباره دارند.

در اول مقاله گفتیم که بیشتر آمریکایی‌ها تمایل دارند که ازدواج کنند.اما با این‌ وجود آن‌ها برای ازدواج اصلا عجله ندارند. در سال 2011 که این تحقیقات انجام شد، سن ازدواج، نسبت به قبل، بالا رفته بود. تقریبا 29 برای آقایان و 27 برای خانم‌ها در حالیکه در سال 1980، بر اساس داده‌های سرشماری،  میانگین سن ازدواج آقایان 25 و خانم‌ها 22  سال بوده است.

Credit: naisang photography

سبک زندگی جدیدی که در بین آن‌ها رواج پیدا کرده، این است که زندگی مجردی یا مشترکی اما بدون ازدواج را ترجیح می‌دهند. همین امر باعث شده که تعداد زیادی فرزندانی به دنیا بیایند، از پدر و مادرانی که هرگز ازدواج نکرده‌اند. این سبک زندگی، باعث شده تا راه چاره برای جوانانی که تمایل به داشتن فرزند دارند اما نمی‌خواهند در قید تعهد ازدواج باشند پیدا شود.

یکی از دلایل بالا رفتن سن ازدواج در میان جوانان نسبت به قبل، این است که همه و به خصوص خانم‌ها دیر به فکر ازدواج می‌افتند. اکثرا تمایل دارند که ابتدا تحصیلات خود را کامل کنند و بعد شغل مناسب خود را پیدا کنند، در نهایت این ازدواج مدام به تاخیر می‌افتد. 

آیا ازدواج یک هدف مهم برای زندگی است؟

یکی از مهمترین اهداف آمریکایی‌ها ازدواج است حتی اگر برای آن‌ها بیشترین اولویت را نداشته باشد. برخی از مردم فکر میکنند که داشتن یک ازدواج موفق برای آن‌ها یکی از مهمترین ارکان زندگی است. اما درصد بیشتری هستند که معتقدند ازدواج رکن مهمی در زندگی آن‌ها هست اما مهمترین اتفاق زندگی نیست. و البته  بیشتر آن‌ها در مورد اینکه باید بتوانند زندگی سالمی برای فرزندانشان بوجود بیاورند و نقش پدری و مادری را بدرستی ایفا کنند اتفاق نظر دارند.

مزایای ازدواج

بر اساس فرهنگ جامعه و قوانین دولتی، تشکیل خانواده برای زوجی که ازدواج کرده‌اند تا فردی که تنها زندگی می‌کند، آسان‌تر و راحت‌تر خواهد بود. اما بر اساسی تحقیقاتی که در سال 2010 در میان آمریکایی‌ها انجام شد، بیشتر مردم معتقد بودند ازدواج کردن یا نکردن، تاثیری بر روی سایر وجه‌های زندگی مثل ثبات اقتصادی، میزان شادی در زندگی، ثبات شغلی و موقعیت اجتماعی آن‌ها نخواهد داشت. بقیه افرادی که معتقد بودند ازدواج در سایر جنبه‌های زندگی تاثیرگذار است،  اتفاق نظر داشتند به اینکه ازدواج باعث تغییر در کلیه موارد بالا خواهد شد به جز ثبات موقعیت شغلی. به عقیده آن‌ها مجردین در آمریکا شانس بیشتری برای موفقیت در موقعیت شغلی خود دارند.

در نهایت ما پیشنهاد می‌کنیم اگر ازدواج کرده‌اید برای دوام شادی و شیرینی زندگی خود تلاش کنید و برای نیل به این هدف از مطالعه غفلت نکنید. همیشه مطمئن باشید  رابطه‌ اتان با همسرتان خوب است یا نه؟ و از تعریف و تمجید همسرتان غافل نشوید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر