۱۰ نکته برای تغییر روند زندگی در ۳۰ سالگی [قسمت اول]

۳۰ سالگی برای ما سن هیجان‌انگیزی است

30 سالگی برای ما سن هیجان‌انگیزی است. اغلب ما خودمان را در پایان نیمه اول زندگی خودمان حس می‌کنیم و یا برخی حس می‌کنند که زندگی آن‌ها کند خواهد شد. درهرصورت که فکر کنید واقعیت این است که شما پا به سن گذاشته‌اید و تجربیات بیشتری در زندگی به دست آورده‌اید. شما در این سن امیدوار هستید برخی از رفتارهای خودتان که به نظرتان بد بودند، از سرتان باز شود، همانند گذراندن اوقات بیکاری خودتان به بیهودگی و یا خرج کردن کل درامد خودتان برای خرید یک کفش یا کیف. با شروع سی‌سالگی شما با سرعت کمتری به سمت بزرگ‌سالی پیش خواهید رفت. برای شما و این برهه زمانی هیجان‌انگیز و جدید شما، 10 تغییر در شیوه زندگی نام‌خواهیم برد که اگر تاکنون آن‌ها را در زندگی خودتان تجربه نکرده‌اید، بهتر است در دهه چهارم زندگی خودتان تبدیل به عادت کنید تا به یک موفقیت مادام‌العمر برسید.در دو قسمت همراه بنیتا باشید.

اینکه تاکنون چه عادت‌های اشتباهی داشته‌اید چندان مهم نیست، مهم این است هم‌اکنون دست‌به‌کار شوید و برای باقی زندگی و عمر خودتان کاری کنید. اگر شما هنوز به سی‌سالگی قدم نگذاشته‌اید بهتر است نکاتی را که تا سی‌ سالگی باید به آن‌ ها بی اندیشید و چاره‌ای کنید نگاهی بی ندازید.

 

تغییر روند زندگی خود در 30 سالگیCredit: lifehack

1- خودتان را بیشتر از قبل دوست داشته باشید

دوست داشتن خودتان و با خودتان احساس راحتی زیادی داشته باشید (از خودتان راضی باشید) از مهم‌ترین احساس‌هایی است که شما باید در سی‌سالگی آن را داشته باشید. شما در این سن پا به بزرگ‌سالی گذاشته‌اید و باید به‌تنهایی از پس مشکلاتی همانند مالیات، همسر خودتان، زندگی حرفه‌ای کاری خودتان و شاید مشکلات فرزندان خودتان بربیایید. قانون کلی جهان است که تا زمانی که خودتان را دوست نداشته باشید نمی‌توانید به دیگران هم محبت کنید و آن‌ها را دوست داشته باشید. این قانون برای تمام سنین شما لازم است اما در سی‌سالگی این قانون بیشتر به چشم می‌آید و شما باید این حس را تا آخر عمر در خودتان نهادینه کنید.

برای این کار ما به شما پیشنهاد می‌دهیم: هرروز خودتان را بیشتر درک کنید، خودتان را به خاطر هوش، استعداد و زیبایی که دارید ستایش کنید و به خودتان بگویید که بهترین کارها را تابه‌حال انجام داده آید. اعتمادبه‌نفس خودتان را افزایش دهید و به خودتان به خاطر تمام انتخاب‌هایی که کرده آید، آرزوهایتان، امیدهایتان و رویاهایتان افتخار کنید. با تمام کسانی که با شما رفتار مناسبی نداشته‌اند را کم‌کم فراموش کنید و در عوض وقت خودتان را بیشتر با کسانی بگذرانید که احساس خوبی به شما می‌دهند. این افراد و انرژی که به شما می‌دهند باعث خواهد شد اعتمادبه‌نفس و احساسات خوب شما رشد یابد.

2- زندگی خصوصی خودتان را بسازید

زندگی خصوصی و شخصی شما یکی از مؤثرترین نقش‌ها را در شادی، موفقیت و رضایت خودتان در زندگی را دارد. اگر می‌خواهید ازدواج کنید، بچه داشته باشید و یا خانه‌ای بخرید، برای برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری سی‌سالگی بهترین زمان است. از خودتان به‌صورت مداوم بپرسید که تا پایان سال چه‌کاری می‌توانید برای خودتان انجام دهید و با این سؤال به امور خودتان سوار شوید و زندگی خصوصی خودتان را شکل دهید. هیچ‌وقت برای رسیدن به زندگی رویایی دیر نیست. اگر شما می‌خواهید تشکیل خانواده و داشتن فرزند را کنار بگذارید، ما هیچ‌وقت به شما این کار را توصیه نمی‌کنیم. اگر دوست دارید بچه‌دار شوید، قبل از اینکه دیر شود این کار را بکنید.

بلاگر معروف مارک مانسون (Mark Manso) می‌نویسد: شما زمان کافی ندارید. پول کافی ندارید. باید شغل موردعلاقه خودتان را باید پیدا کنید. این کارها شما را از زندگی بیهوده قبلی شما خارج می‌کنند... بچه‌ها... بچه‌ها خوب هستند. آن‌ها شما را بهبود می‌بخشند. آن‌ها شما را محدود می‌کنند و به شما شادی می‌بخشند. شما نباید داشتن بچه را انکار کنید. برای داشتن یک رابطه قابل‌اعتماد می‌توانید به مقاله حقایقی در مورد یک رابطه موفق مراجعه کنید.

تغییر روند زندگی خود در 30 سالگیCredit: early-times

3- کار موردعلاقه خودتان را به دست آورید

شما در سی‌سالگی خودتان هستید و زمان خوبی است که در زندگی خودتان تحقیق کنید تا بتوانید کاری غیر از شغل اصلی خودتان بر اساس علاقه و استعداد شخصی خودتان درزمینهٔ هنر، موسیقی، نویسندگی و هر کار دیگری همانند فعالیت‌های اقتصادی شکوفا پیدا کنید. هیچ کاری اشتباه‌تر از این نیست که خودتان را به فعالیتی که در آن هستید و آزار می‌دهد عادت دهید، شما باید از تمام فرصت‌هایتان در این سن، به دنبال پیدا کردن حقیقی‌ترین استعداد خودتان باشید. برای این فرایند (عادت کردن به شغلی که دوست ندارید) در دنیای اقتصاد مفهوم: فرورفته در خرج (Sunk costs) گفته می‌شود. شما در حالت فرورفته در خرج، به کاری که دوست ندارید وابستگی مالی دارید و خودتان را برای به دست آوردن پول توسط آن شغل و خرج کردن برای سایر مخارج غرق می‌کنید. این مشکل باعث به وجود آمدن مشکلاتی ازجمله: ورشکستی شغلی، ناامیدی در زندگی و همچنین شکست در موقعیت کاری فعلی است.

شغلی را پیدا کنید که واقعاً دوست دارید و در آن احساس می‌کنید که استعدادهایتان شکوفا می‌شود و روزبه‌روز رضایت خودتان افزایش پیدا می‌کند. این یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای هرکسی است که می‌تواند محقق شود. همان‌طور که استیو جابز (Steve Jobs) گفت: شغل شما بخش بزرگی از زندگی شما را تشکیل می‌دهد، تنها راهی که می‌توانید از شغل و زندگی خودتان در کنار هم لذت ببرید این است که از شغل خودتان راضی باشید. اگر هنوز آن شغل را به دست نیاورده‌اید، به دنبالش باشید. این یک خواسته قلبی شما است و زمانی که به آن رسیدید آرام خواهید گرفت. آیا فکر می‌کنید شغل پردرآمد تضمین‌کننده یک زندگی شاد است؟ بهتر است به مقاله آیا داشتن شغلی پردرآمد باعث می‌شود شادتر زندگی کنیم؟ نگاهی بیندازید.

4- دست از مقایسه کردن خودتان با دیگران بردارید

به لطف شبکه‌های اجتماعی، شما می‌توانید از وضع دوستان خودتان آگاه شوید، این‌که بچه‌دار شده‌اند، خانه خریده‌اند، ماشین جدید دارند و یا به یک مقام شغلی خوبی رسیده‌اند. این اطلاعات به‌صورت ناخودآگاه شما را به سمت مقایسه خودتان با آن‌ها و حس عقب‌افتادگی (اگر واقعاً از آن‌ها عقب باشید) خواهد داد و حس خواهید کرد یک بازنده تمام‌عیار هستید. این کار را انجام ندهید. از اینکه خودتان را با بقیه مقایسه کنید دست‌بردارید. ما همگی باهم متفاوت هستیم و در شرایط متفاوتی باهم بزرگ می‌شویم. شما باید این واقعیت که نباید خودتان را با کسی مقایسه کنید را در سی‌سالگی به‌خوبی درک کنید، وگرنه شما روزبه‌روز احساس افسردگی شدیدتری خواهید داشت و از مسیر کنونی خودتان هم منحرف خواهید شد. بر اساس گفته‌های یکی از روان شناسان، مقایسه خودتان با دیگران در شما استرس‌های روانی غیرضروری ایجاد خواهد کرد همانند این است که شما با دستان خودتان اعتمادبه‌نفستان را از پنجره به بیرون پرتاب کنید و باقی زندگی خودتان را به‌عنوان یک شکست‌خورده ادامه دهید.

خودتان را دوست داشته باشید و از خودتان به‌خوبی مراقبت کنید. این کارها به این معنی است که خودتان را دوست دارید و به خودتان بیشتر از بقیه اهمیت می‌دهید و می‌دانید که شرایط زندگی هرکسی متفاوت از بقیه است. ماهیشی کای (Mahesh Kay) می‌گوید: اگر شما نمی‌توانید همانند دوستان، خواهر و برادر خودتان باشید، می‌توانید که با خودتان در صلح زندگی کنید. به خودتان سخت نگیرید.

با ما در قسمت بعدی همراه باشید.




قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان