چرا بازی‌های ویدیویی می‌تواند برای کودکان مفید باشد _ بخش اول

والدین بیشتر روی خطرات احتمالی بازی‌های ویدیویی تاکید دارند تا روی مزایای این بازی‌ها

 بازی های کامپیوتری

والدین بیشتر روی خطرات احتمالی بازی‌های ویدیویی تاکید دارند تا روی مزایای این بازی‌ها. اما این بازی‌ها بخشی از کودکی فرزندان ما در دوران مدرن را تشکیل می‌دهد. اگر می‌دانید دنبال چه هستید، بازی‌های ویدیویی می‌تواند برخی مهارت‌های زندگی را در کودکتان تقویت کند. والدین می‌توانند بازی‌های مناسبی برای اوقات فراغت کودکانشان انتخاب کنند، و با کمک آنها به کودکان درس بیاموزند. در این سری مقالات به هشت دلیل مفید بودن بازی‌های ویدیویی می‌پردازیم.

1. بازی‌های ویدیویی مهارت‌های حل مساله و خلاقیت را در کودکان افزایش می‌دهند

بازی‌های ویدیویی می‌توانند به رشد مغز کودکان کمک کنند. برای مثال یک کودک در برخی بازی‌ها باید جستجو کند، برنامه‌ریزی کند و روش‌های مختلفی را آزمایش کند تا بتواند به پیش برود. بسیاری از بازی‌هایی که اخیرا تولید شده‌اند نیاز به برنامه‌ریزی و حل مساله دارند. بازی‌هایی که اجازه می‌دهند کودکان ظاهر شخصیت اصلی داستان را درست کنند و سطوح جدیدی به بازی اضافه کنند، اجازه می‌دهد که کودکان بتوانند خودشان را به شکلی خلاقانه ابراز کنند، درک عمیقی از قوانین و ساختار بازی داشته باشند، و بتوانند شخصیت‌ها و علاقمندی‌هایشان را پررنگ سازند. لزومی ندارد برچسب «آموزشی» روی بازی‌های ویدیویی بخورد تا برای کودکان آموزنده باشد. بسیاری از بازی‌ها، حتی بدون برچسب «آموزشی» می‌توانند به کودکان کمک کنند که تصمیم بگیرند، از استراتژی‌ها استفاده کنند، منتظر تبعات تصمیمشان باشند و شخصیت خود را ابراز کنند.

بازی های ویدیویی

2. بازی‌های ویدیویی باعث ایجاد علاقه به تاریخ و فرهنگ می‌شوند

محتوای برخی از بازی‌ها کودکان را تشویق می‌کند که بخوانند و تحقیق کنند. بازی‌هایی مانند «عصر اساطیر»، «تمدن» و «عصر امپراطوری‌ها» ممکن است باعث شوند علاقه کودک به دنیای تاریخ، جغرافی، فرهنگ‌های باستانی و روابط بین‌الملل افزایش پیدا کند، به‌ویژه اگر والدین هم آنها را در این زمینه‌ها تشویق کنند. زمانی که کودکان والدینی دارند که بازی‌ها را به کتاب‌ها، سایت‌های اینترنتی، موزه‌ها و رسانه‌ها ربط می‌دهند و از آنها می‌خواهند به این منابع مراجعه کنند، کودکان می‌توانند آماده آموزش‌های پیچیده در آینده شوند. فراتر از این صحبت‌ها، این بازی‌ها اجازه می‌دهند که کودکان نقشه‌ها را طراحی کنند و با هم به اشتراک بگذارند، و به این ترتیب مهارت‌های خلاقانه و فنی آنها افزایش می‌یابد و البته بهآنها خوش می‌گذرد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر