شاید یک مرد انگلیسی اولین فردی باشد که از بیماری ایدز رهایی می یابد

احتمال دارد یک مرد ۴۴ ساله‌ی انگلیسی اولین فردی در تاریخ باشد که بیماری ایدز او درمان می شود. دانشمندانِ در حال کار بر روی یک روش درمانی جدید، می‌گویند که ویروس ایدز به‌طور کامل در خون این فرد غیرقابل‌ تشخیص شده است. در ادامه با بنیتا همراه باشید.

احتمال دارد یک مرد 44 ساله‌ی انگلیسی اولین فردی در تاریخ باشد که بیماری ایدز او درمان می شود. دانشمندانِ در حال کار بر روی یک روش درمانی جدید، می‌گویند که ویروس ایدز به‌طور کامل در خون این فرد غیرقابل‌ تشخیص شده است. در ادامه با بنیتا همراه باشید.

تیمی از 5 دانشگاه بریتانیا به‌طور هم‌زمان در حال کار بر روی 50 فرد مبتلا به بیماری ایدز هستند. مارک ساموئلز، مدیرعامل موسسه ملی در اداره‌ی تحقیقات سلامتی می‌گوید: «ما در حال یافتن یک راه واقعی برای درمان بیماری ایدز هستیم. این یک چالش بزرگ است و هنوز مراحل اولیه‌ی خود را طی می‌کند، اما پیشرفت‌ها تا اینجای کار شگفت‌انگیز بوده‌اند.»

در حال حاضر، روش‌های درمانی ضدویروسی می‌توانند سلول‌های فعال T که به ویروس HIV آلوده شده‌اند را هدف قرار دهند، اما نمی‌توانند سلول‌های مخفی T را شناسایی کنند. به این معنی که بدن فرد بیمار همچنان به تولید ویروس ادامه می‌دهد.

سلول T

سارا فیدلر، پزشک مشاور در کالج سلطنتی لندن می‌گوید:‌ «این روش درمانی به‌طور مشخص برای پاک‌سازی بدن از ویروس‌های HIV نظیر ویروس‌های خفته‌ی آن طراحی‌شده است.»

روش درمانی جدید دو مرحله داشته و در ابتدا شامل یک واکسن می شود که به شناسایی هرگونه سلول آلوده به HIV کمک می‌کند. در مرحله‌ی بعد یک دارو به نام ورینُوستات سلول‌های T خفته‌ی ایدز را فعال می‌کند. این روش می‌تواند ابزاری را در اختیار سیستم دفاعی بدن بیمار قرار دهد که بسیار مورد نیاز است. اگر نگران اختلال در دستگاه دفاعی بدن خود هستید به مطلب 5 عمل تضعیف کننده دستگاه ایمنی بدن سری بزنید.

هویت فرد تحت درمان اعلام نشده، اما گفته می‌شود که او یکی از کارمندان بخش درمان در لندن است. او کنجکاوانه نتایج این تحقیق را دنبال می‌کند. او گفته است: «اگر درمان واقعی انجام شود خیلی خوب است. آخرین آزمایش خون من دو هفته‌ی پیش انجام شد و هیچ ویروسی در بدنم یافت نشد.»

فیدلر می‌گوید محققان همچنان راه درازی برای تکمیل این روش درمانی در پیش رو دارند. ما به آزمایش‌های پزشکی خود در طی 5 سال آینده ادامه خواهیم داد و در آن زمان و با توجه به آزمایش‌های انجام‌شده، ممکن است به جواب موردنظر دست یابیم.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان