ماهان شبکه ایرانیان

۲۴ چیزی که شما هرگز دلیل اصلی آن را نمی‌ دانستید [قسمت اول]

آیا تابه‌حال با خود فکر کرده‌اید که سوراخ موجود بر روی سر خودکارهای بیک برای چیست؟ آیا تابه‌حال به علت وجود یک جیب کوچک بر روی شلوارهای لی فکر کرده‌اید؟ آیا علت وجود قسمت آبی‌رنگ پاک‌کن‌های پلیکان را می‌دانید؟ اگر هرگز به آن‌ها فکر نکرده‌اید، با بنیتا همراه باشید تا دلیل وجود آن‌ها را بررسی کنیم.

آیا تابه‌حال با خود فکر کرده‌اید که سوراخ موجود بر روی سر خودکارهای بیک برای چیست؟ آیا تابه‌حال به علت وجود یک جیب کوچک بر روی شلوارهای لی فکر کرده‌اید؟ آیا علت وجود قسمت آبی‌رنگ پاک‌کن‌های پلیکان را می‌دانید؟ اگر هرگز به آن‌ها فکر نکرده‌اید، با ما همراه باشید تا دلیل وجود آن‌ها را بررسی کنیم.

 

1- آیا فکر می‌کنید که سوراخ موجود بر روی درپوش خودکارهای بیک برای خشک شدن جوهر است؟

خودکار بیک

Credit: youtube.com

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که سوراخ موجود بر روی درپوش خودکارها به دلیل خشک شدن جوهر اضافی آن‌ها و یا متعادل کردن فشار درون خودکار به‌منظور جلوگیری از سرریز آن است. دلیل واقعی این کار به‌مراتب واضح‌تر است:
این کار خطر خفگی را کاهش می‌دهد. اگر یک کودک شروع به جویدن درپوش خودکار کند و در همان لحظه نتواند نفس بکشد، سوراخ سر خودکار مانع از قطع جریان هوا به درون دهان کودک شده و از خفگی او جلوگیری می‌کند.

 

2- آیا تابه‌حال به سوراخ ریز موجود بر روی پنجره‌ی هواپیماها دقت کرده‌اید؟

پنجره هواپیما

Credit: Sean Gladwell / Getty Images, Phasuthorndesign / Getty Images

به دو دلیل یک سوراخ ریز بر روی پنجره‌های هواپیماها وجود دارد:

دلیل اولین جبران فشار هوا در داخل هواپیما است. زمانی که هواپیما از زمین بلند می‌شود و به ارتفاع بالا می‌رود، اختلاف فشار فضای بیرون و درون هواپیما به‌شدت افزایش می‌یابد. این سوراخ برای آن تعبیه شده است تا کمی از این اختلاف فشار بکاهد. درنتیجه تمام فشار بر پنجره‌ی بیرونی نخواهد بود.

دلیل بعدی این است که این سوراخ مانع از بخار گرفتن شیشه‌ها می‌شود.

 

3- آیا می‌دانستید که یک تکه‌ی اضافی از پارچه در کنار لباس‌های نو به مشتری ارائه می‌شود؟

دکمه

Credit: youtube.com

شما احتمالاً با خودتان می‌گفتید که این پارچه‌ها فقط یک تکه‌ی اضافی هستند؟ درست است؟ این‌طور نیست! شرکت سازنده‌ی لباس این تکه را به‌عنوان نمونه در اختیار شما قرار می‌دهد تا شما قبل از شستن کل لباس با یک مایع تمیزکننده، اثرات و تغییرات را تنها بر روی این قسمت کوچک آزمایش کنید.

 

4- نظر شما در مورد جیب کوچک شلوارهای جین چیست؟

شلوار لی

Credit: Tpopova / Getty Images

هدف ساخت این جیب‌های کوچک برای تمامی گاوچران‌های غرب وحشی و معدن کاران طلا در قرن نوزدهم میلادی آشنا است. این جیب‌ها برای نگهداری ساعت‌های جیبی شما، در زمانی که اولین شلوار لی ساخته شد، تعبیه شده‌اند.

 

5- اما هدف قرار دادن پرچ‌های فلزی بر روی این جیب‌ها چیست؟

شلوار لی

Credit: Tarzhanova / Getty Images

زمانی که شرکت لوی (Levi) اولین شلوار جین خود را ساخت، پاره شدن الیاف شلوارها به خاطر فشار بیش‌ازحد به آن‌ها از سوی کارگران و معدن کارانی که این شلوار را می‌پوشیدند، شایع بود. دلیل وجود این پرچ‌ها تنها افزایش مقاومت شلوارها در برابر پاره شدن در این قسمت‌ها است.

 

6- دلیل سوراخ‌های موجود بر روی کفش‌های آل استار چیست؟

کفش آل استار

Credit: dancinintheclouds / Via instagram.com

دلیل است این کار کاملاً واضح است: تهویه‌ی هوا در داخل کفش.

اما برخی از افراد تصور می‌کند که کفش‌های آل استار ذاتاً به‌عنوان کفش‌های بازی بسکتبال ساخته شده‌اند و این سوراخ‌ها برای عبور بند کفش و محکم شدن بیشتر کفش در پا هستند.

 

7- آیا تابه‌حال به سوراخ موجود در انتهای سر مترهای نواری دقت کرده‌اید؟

متر

Credit: seejanedrill / Via youtube.com

این سوراخ برای گیرکردن بر روی یک میخ و یا پیچ است. درنتیجه شما می‌توانید با خیال راحت و بدون ترس از در رفتن متر، اندازه‌گیری خود را انجام دهید.

 

متر

Credit: seejanedrill / Via youtube.com

 

8- اما دندانه‌های موجود در انتهای سر مترها برای چیست؟

متر

Credit: youtube.com

تصور کنید که می‌خواهید جایی را علامت‌گذاری کنید، اما نمی‌توانید زیرا در آن لحظه دستتان شما به‌وسیله‌ی متر نواری بند است. این دندانه‌های کوچک به شما در علامت‌گذاری کمک می‌کنند.

 

دیوار

Credit: youtube.com

 

9- سوراخ موجود در انتهای دستگیره‌ی ظروف آشپزخانه چه کاربردی دارد؟

قابلمه

Credit: fuckyeahlifehacks.tumblr.com

قطعاً دلیل اصلی وجود این سوراخ، آویزان کردن ماهیتابه‌ها و یا سایر ظروف است، اما دفعه‌ی بعدی که در یک آشپزخانه‌ی شلوغ گیر افتادید و نمی‌دانستید که قاشق چوبی خود را کجا بگذارید، از سوراخ دستگیره استفاده کنید. اگر به مسائل مربوط به آشپزخانه علاقه مندید مطلب 10 چیزی که نباید هرگز در مایکروفر قرار داد شما را با حقایق بیشتری آشنا خواهد کرد.

 

10- اما سوراخ موجود بر روی قاشق‌های مخصوص پاستا برای چیست؟

کفگیر

Credit: kea / Via ikea.com, PolarChi / Via imgur.com

این سوراخ برای این است تا ذهن شما را درگیر کند. هدف اصلی این سوراخ پیچاندن پاستا و آبکش کردن آن است، اما در بسیاری از قاشق‌ها، سوراخ موجود در وسط آن، حجم اسپاگتی مورد نیاز برای هر فرد را مشخص می‌کند. همان‌طور که در تصور می‌بینید این مقدار اسپاگتی موجود در سوراخ مقدار مناسب برای یک نفر را نشان می‌دهد.

 

11- علامت موجود در کنار گیج بنزین در صفحه‌ی آمپر خودرو برای چیست؟

آمپر ماشین

Credit: jassy_in_pictures / Via instagram.com

ممکن است بسیاری از شما تابه‌حال متوجه آن نشده باشید، اما این علامت کوچک به‌طور مخفیانه یکی از بهترین ویژگی‌های هر خودرو است. این علامت نشان می‌دهد که درپوش باک بنزین در کدام طرف قرار دارد. باور کنید این علامت در زمانی که از ماشینی به‌غیراز ماشین خودتان استفاده می‌کنید خیلی کاربردی است.

 

12- چرا یک طرف از سنجاق‌سرها حالت زیگزاگی دارند؟

سنجاق سر

Credit: Coprid / Getty Images

کاملاً واضح است. طرف موج‌دار، قسمت پایین سنجاق است و باید در جهت پوست سر قرار بگیرد. این موج‌ها کمک می‌کنند تا سنجاق‌سر موها را بهتر نگه دارد. اگر به موهای خود توجه زیادی دارید به مطلب زیورآلات مو مراجعه کنید.

توصیه‌ی ما به شما دنبال کردن قسمت دوم و پایانی این مطلب است.

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان