آموزش کوتاه کردن مو توسط خود شما [قسمت دوم/پایانی]

همانطور که در مطلب قبل گفتیمعلاوه بر خود آرایی و یاد گیری آرایش برای زیبایی خود می توان با به کار گیری چند روش ساده موهای خود را نیز پیرایش و به نوعی کوتاه و مرتب نمایید که در این مقاله با بنیتا همراه باشید تا با در نظر گرفتن قد و اندازه ی موی شما با روشی ساده و راحت راه کوتاه کردن یا مدل دادن موها توسط شخص خودتان را به شما معرفی کند.

همانطور که در مطلب قبل گفتیم علاوه بر خود آرایی و یاد گیری آرایش برای زیبایی خود می توان با به کار گیری چند روش ساده موهای خود را نیز پیرایش و به نوعی کوتاه و مرتب نمایید. این مقاله با با در نظر گرفتن قد و اندازه ی موی شما با روشی ساده و راحت راه کوتاه کردن یا مدل دادن موها توسط شخص خودتان را به شما معرفی کند.

رفتن به یک سالن زیبایی آرایش برای کوتاه کردن مو در مواقع خاص لازم است اما هر 6 هفته رفتن به آرایشگاه می‌تواند پرهزینه باشد. با اصلاح موی سرتان می‌توانید در هزینه‌هاتان صرفه جویی کنید. دفعات اول ممکن است دست‌پاچه شوید و خراب کنید اما وقتی قلق کار دستتان آمد به راحتی این کار را انجام خواهید داد. دستورالعمل‌های مربوطه را بخوانید تا یاد بگیرید چگونه موهای بلند یا کوتاه خود را اصلاح کنید و حتی یاد بگیرید چگونه موی جلوی سرتان را کوتاه کنید.

کوتاه کردن مو

 

9 - وقتی موهایتان خشک شد،دوباره آن را بررسی کنید

زمانی که موهایتان خشک شد دنبال تناقض‌های آشکار در موهای خود بگردید. از یک آینه دستی برای دیدن موهای پشت سرتان استفاده کنید و اگر دوستتان این کار را برایتان انجام دهد که چه بهتر.

اگر هر گونه نابرابری در موهای خود مشاهده کردید دوباره با قیچی و با دقت بسیار آن را درست کنید و موها را هم‌اندازه کنید.

 

اصلاح موهای کوتاه

کوتاه کردن مو

1 - وسایل موردنظر را اماده کنید

در اکثر مواقع برای کوتاه کردن موها از یک ماشین موتراشی و یک قیچی استفاده می‌شود. برای کوتاه کردن موهای خود متناسب با اند آن‌ها از سرشانه‌ی ماشینِ موتراشی مناسب و قیچی تیز استفاده کنید.

کوتاه کردن مو

2 - با موهای خیس شروع کنید

قبل از دست به کار شدن می‌توانید موهایتان را بشویید یا با یک آب‌پاش مویتان را مرطوب کنید.موی خیس راحت تر بریده می‌شوند و با یک باد هم به آسانی خشک می‌شوند.

کوتاه کردن مو

3 - از قسمت بالای سر خود شروع کنید

برای یک آرایش معمولِ مردانه، معمولا موهای بالای سرتان باید بلندتر از موهای پشت و بغل باشد. از یک یا دو اینچ بالاتر از گوشتان شروع به کوتاه کردن کنید. ماشین موتراشی را در مسیری مستقیم حرکت دهید و موها را کوتاه کنید. سپس به جلوی پیشانی آمده و موهای بالای سر را با حرکت موتراش به سمت پایین سر کوتاه کنید. نقطه‌های جامانده بین این دو ناحیه را کوتاه کنید.

کوتاه کردن مو

4 - موهای بغل و پشت را بزنید

سرشانه‌ای با شماره پایین روی ماشین بگذارید. از شقیقه‌تان شروع کنید و ماشین را بالا و پایین ببرید. همان جایی که قبلا کوتاه کرده بودید را بیشتر کوتاه کنید. پشت سرتان را حسابی کوتاه کنید تا جایی که با سرشانه‌ی بالاتر کوتاه کرده بودید.درباره اندازه موها فعلا نگران نباشید. این کار مربوط به قیچی‌ها است.

کوتاه کردن مو

5 - با استفاده از قیچی طول موها را یکسان کنید

بالاتر از مناطق کوتاه شده، موهای خود را با دو انگشتِ میانی و اشاره بگیرید. با قیچی موهای در اندازه مختلف را که در هم پیچ خورده اند اصلاح کنید. در تمام قسمت‌های سر همین کار را انجام دهید تا اندازه تمام موهای سر یکسان شود و تفاوت آشکاری در طول موها نباشد. از طریق دوست خود یا یک آینه دستی در مقابل آینه موهای پشت سرتان را به دقت بررسی کنید. جایی که قسمت بلند موی سرتان از عرض انگشتتان بیشتر است را می‌توانید به حال خود رها کنید.

اصلاح موی جلوی سر (زلف)

کوتاه کردن مو

1 - یک قیچی تیز تهیه کنید

شما می توانید قیچی مورد نظر را از فروشگاه لوازم ارایشی تهیه کنید.از قیچی کاغذ یا قیچی ناخن استفاده نکنید.انها بسیار کند هستند و باعث برش های عجیب می شوند.

کوتاه کردن مو

2 - تعیین کنید که تا چه اندازه می‌خواهید کوتاه کنید

تخمینی احتیاطی از اینکه موی جلوی سرتان تا کجا باشد را داشته باشید. همواره بدانید که دوباره می‌توانید اصلاح کنید اما رشد دوباره‌ی مویی که اشتباها بیش از حد بریده‌اید زمان خواهد برد.

کوتاه کردن مو

3 - بقیه موهایتان را به عقب بزنید

همه‌ی موهای غیر از جلوی سر را جدا کنید تا مبادا اشتباهی بریده شوند و از خطر دور باشند. در صورت ضرورت از یک شانه برای جداسازی استفاده کنید.

 

کوتاه کردن مو

4 - موهای جلوی سر را خیس کنید

مقداری آب بر روی موی جلوی سرتان بریزید یا از آب‌پاش استفاده کنید و زمانی که خشک شدند آن را لمس کنید.

کوتاه کردن مو

5 - اندازه بگیرید که کجا را می‌خواهید موها رو کوتاه کنید

با انگشت وسط و اشاره‌ی دستِ آزاد خود قسمتی از مو را بگیرید. انگشتتان را تا جای مناسب پایین آورید در نتیجه قسمت اضافه رو به پایین از دستتان باید بریده شود.

کوتاه کردن مو

6 - موهای زیر دستتان را ببرید

قیچی را زیر دستتان در حالت موازی بگیرید و آرام شروع به بریدن کنید. دستتان باید ثابت باقی بماند تا کار شما تمام شود و موها بریده شوند.

کوتاه کردن مو

7 - حواستان باشد موهایتان هم اندازه و هماهنگ باشد

در هر طرف مقداری مو را با انگشت شست و اشاره بگیرید و به آرامی و با سرعتِ یکسان پایین بروید. موهای هر طرف زود‌تر از دستان رها شد آن قسمت کوتاه‌تر است. قسمت بلندتر را کوتاه کنید تا موها هم‌اندازه شوند. این کار را آن‌قدر انجام دهید تا زمانی که از موهایتان هماهنگ و یکسان شوند.

کوتاه کردن مو

8 - موهای متمایل به اطراف جلوی سر را ببرید. (اختیاری)

اگرمی خواهید موهای جلوی سرتان به اطراف خم باشند می‌توانید با شانه آن‌ها را به هر سویی که تمایل دارید خم کنید. سرتان را آرام به جلو خم کنید تا موهای جلوی سرتان روی صورتتان بریزد. قیچی را در کنار کوتاه‌ترین قسمت موهای جلو سرِ خود قرار دهید. به خاطر اینکه موهای اطراف در جلوی سر، کمی بلندتر خواهند بود به قیچیِ خود زاویه‌ای ملایم به سمت پایین بدهید و آن‌ها را کوتاه کنید و برش‌های کوتاه بزنید. اندازه‌ها ممکن است متغیر باشند ولی در حالت عادی اینطور نیست. جاهایی که در حدود 12 میلی‌متر عرض دارند را برش بزنید. وقتی موهای جلوی سرتان خشک شد به آنها دست بزنید و آن‌ها را به هم بزنید و ببینید که راضی هستید یا خیر. درصورت لزوم وقت بیشتری بگذارید.

شما می‌توانید قسمت قبل این موضوع را در"آموزش کوتاه کردن مو توسط خود شما [قسمت اول]" مشاهده نمایید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر