۴ اتفاقی که با مصرف سرکه سیب برای شما پیش می آید

وقتی حرف از درمان‌های غذایی می‌شود، سرکه سیب به‌عنوان سردسته‌ این مواد نام‌برده می‌شود

وقتی حرف از درمان‌های غذایی می‌شود، سرکه سیب به‌عنوان سردسته‌ این مواد نام‌برده می‌شود. کسانی که براثر تجربیات خودشان (افراد مسن) را متخصص می‌دانند همیشه در مواجه با سرکه سیب در مورد فواید سرکه سیب به‌عنوان یک ماده تخمیری و از ضرورت حضور همیشگی در کابینت آشپزخانه سخن می‌گویند. سرکه سیب را به‌عنوان ماده‌ای که می‌توانید به مشکلات زیادی همانند دیابت تا رفلاکس اسید معده و سرطان تا یبوست کمک کند، می‌دانند.

خب خبر خوب را خواندید. خبر بد این است که بسیاری از این ادعاها در مورد قهرمان بودن سرکه سیب دروغین است. باید به شما بگوییم که باورهای قدیمی هیچ‌کدام درست نبودند، این مایع تخمیری هیچ منبعی از فیبر؛ ویتامین و مواد معدنی ندارد و نمی‌تواند به‌عنوان نوش دارو برای همه بیماری‌ها استفاده شود. همراه بنیتا باشید تا واقعیت‌هایی در مورد سرکه سیب بدانید.

 

سرکه سیبCredit: Getty

اما مطالعات علمی چند ادعا در مورد خواص مفید سرکه سیب را تائید کرده‌اند، کسانی که تابه‌حال به‌شدت سرکه سیب را درمانی می‌دانستند، ناامید نشوید! اول، این ماده به معده شما کمک می‌کند تا مواد معدنی بیشتری از غذا جذب کند، اما این‌زمانی صدق می‌کند که سرکه سیبی که به‌صورت خام مصرف می‌کنید سرعتی معادل با سرعت حلزون داشته باشد و یا شما این ماده را در سالاد خودتان استفاده کرده باشید. دوم، سرکه سیب بعد از خورده شدن، دسته‌ای از قندهای بدن را کاهش می‌دهد، و خوردن آن خود می‌تواند جذب قند در بدن را کاهش دهد و دیابت نوع دو را به کنترل شما دربیاورد. تحقیقاتی نشان داده‌اند که مصرف سرکه سیب قبل از غذا می‌تواند گلوکز خون کسانی که به بیماری قند خون دچار هستند را تا نصف کاهش دهد. من به‌عنوان کسی که همیشه به واقعیت‌هایی که دیگران می‌گویند شک دارم، تصمیم گرفتم برخی از خواص سرکه را روی خودم آزمایش کنم. بنابراین با یک بطری سرکه سیب و قاشق غذاخوری و خودم آزمایش را شروع کردم.

1- بعضی اعتقاددارند خوردن سرکه سیب قبل از غذا می‌تواند اشتها را کاهش دهد.

خوردن سرکه سیب (اسید است) با معده خالی می‌تواند باعث حالت تهوع در شما شود. شاید من زود قورت دادم، هر بار با خوردن مقداری از سرکه به همراه آب، حس می‌کردم بدترین غذایی را که خورده‌ام را باید دوباره بخورم. هیچ اتفاق خاصی نیافتاد، تنها اتفاق این بود که معده من سوزش شدیدی گرفت و آروغ‌های من بیشتر شد و حس می‌کردم اگر غذای دیگری بخورم و پایین برود، بی‌شک بعد از مدتی با هرچه خورده‌ام بالا خواهم آورد. بله می‌توانیم بگوییم سرکه سیب توانست غذا خوردن من را عوض کند، ولی نه به بهترین شکلی که دیگران آن را توصیف می‌کنند.

2- سرکه سیب را بعد از غذا بخورید اثرش بیشتر است.

باید اول بگویم که هیچ‌چیزی بعد از غذا روی من اثری ندارد جز خوابیدن! با تمام این‌ها، من تلاش کردم روش بهتری برای خوردن سرکه سیب قبل از غذا ابداع کنم که نه‌تنها بتوانم غذای مفید خودم را بخورم، اشتهایم هم کمتر شده باشد. بهترین زمان برای خوردن سرکه سیب را زمانی دیدم که وسط غذا هستم و هنوز احساس گشنگی دارم. ایده این کار زمانی به ذهن من رسید که با معده خالی چند بار در اثر خوردن سرکه سیب بالا آوردم، بنابراین وقتی وسط غذا هستم معده‌ام پر است. خوردن سرکه سیب در میان غذا واقعاً توانست میل من به خوردن بقیه غذا را در من کور کند.

3- سرکه سیب شمارا به حرکت می‌اندازد

سرکه سیب اگر به‌صورت تخمیری باشد ممکن است حالت شادی کمی به شما بدهد. من حرکت کردن را می‌توانم معادل با کاهش زمان حمل‌ونقل و منگی در حالت رانندگی بدانم. چیز زیادی در خاطرم نیست بخواهم همراه با جزییات برای شما توضیح دهم. مسلماً به شما توصیه نمی‌کنیم از سرکه‌های سیب تخمیری زمانی که می‌خواهید رانندگی کنید و یا باید هوشیاری کامل داشته باشید، استفاده کنید.

4- شما مری خودتان را تا زمانی که نوشیدن درست سرکه سیب را یاد بگیرید از دست خواهید داد.

شما می‌توانید سوزش این نوشیدنی را همانند سایر نوشیدنی‌ها که گلوی شمارا می‌سوزانند مقایسه کنید، بنابراین به شما توصیه می‌کنم سرکه سیب را همین‌طور سر نکشید و آن را با مقداری آب مخلوط‌کنید. تقریباً با نسبت یک‌به‌هشت این کار را انجام دهید . این نسبت به‌صورت تجربی توسط خود من به دست آمده است. شما می‌توانید بر اساس میل خودتان آن را تغییر دهید.

درنهایت می‌توانم به شما بگویم، دلیلی ندارد شما هرروز از سرکه سیب در وعده‌های غذایی خودتان استفاده کنید. تجربه به من ثابت کرد که زمانی که مشکل معده و دفع دارم می‌توانم از سرکه سیب کمک بگیرم یا در سالاد و دیگر سس‌های می‌توانم از آن استفاده کنم. نوشیدن خالی سرکه را به شما هیچ‌وقت توصیه نمی‌کنم. می‌توانید از سرکه سیب در تهیه سالادها آموزش داده‌ شده در بنیتا استفاده کنید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر