پرتاب به کره ثروت (۲)

بخش دوم- این روزها تقریبا همه آدم‌ها به دنبال پارو کردن پول و ثروت‌اند، مخصوصا اگر باد آورده بوده و لازم نباشد برای به دست آوردن آن زحمت زیادی بکشند.

پرتاب به کره ثروت (2)

 

خیلی‌ها می‌گویند پول کمیتی قابل شمارش و اندازه‌گیری است و نمی‌توان برای آن کیفیت قائل شد، اما این طور نیست. پول کیفیت دارد و حتی همین کیفیت پول است که تعیین می‌کند کمیت آن چقدر است و چقدر می‌تواند باشد.

کیفیت، در واقع جادوی پول است، جادویی که به وسیله آن می‌توان هر واحد پول را ده، صد یا حتی هزار برابر کرد، اکسیری است که حتی اگر ذره‌ای از آن وارد هر پولی شود، آن را چند برابر می‌کند.

شاید تعجب کنید اما اگر کسی بتواند کیفیت پول خود را بالاتر ببرد، کمیت آن خود به خود و به طور اتوماتیک بالاتر می‌شود، بنابراین به صرفه‌تر است که به جای افزایش کمیت و زیاد کردن مقدار پول، به دنبال راهی باشیم تا کیفیت پول خود را بالا ببریم، حتی اگر ناچار باشیم همه نظریه‌های دنیا درباره نحوه به دست آوردن پول و ثروت را بارها و بارها مرور کنیم!

وقتی کیفیت بالا می‌رود درست مثل این است که سفینه‌ای در اختیار دارید که هر لحظه اراده کنید به وسیله آن می‌توانید در ماه یا هر کره دیگری باشید، حتی در کره ثروت! سفینه‌ای که می‌توانید با آن به هر جا که می‌خواهید بروید، آن هم بدون طی کردن بعد زمان، یعنی هر وقت اراده کنید در هر سیاره‌ای که بخواهید فرود خواهید آمد!

حالا به نظر شما راه بالا بردن کیفیت پول و ثروت چه می‌تواند باشد؟

ساده است. در واقع روش‌‌های بالا بردن کیفیت پول، همان فراخوانی برکت‌اند، همه راه‌هایی که خداوند درباره خرج کردن دارایی و پول به ما نشان داده و قرآن مجید و سایر کتب مقدس به طور مستقیم و غیرمستقیم،‌ آنها را توصیه کرده‌اند.

ادای زکات، خمس، صدقه، قرض‌الحسنه، عشریه و... مستقیم‌ترین راه‌های بالا بردن کیفیت ثروت هستند، اما بعضی از راه‌ها غیرمستقیم‌ترند. مثلا پولی که از کار کردن در رشته و زمینه‌‌ای به دست می‌آید که به شدت مورد علاقه ماست، کیفیت و برکت بیشتری پیدا می‌کند و همان طور که فرد در انجام آن کار، با انرژی، عشق و خلاقیت بیشتر و با تمام وجود وارد عمل می‌شود، پولی که کسب می‌کند نیز نه تنها خلاقه است، بلکه راهی باز می‌کند که موقعیت‌ها و فرصت‌های بیشتر و پربرکت‌تری نصیب فرد شود.

شاید عجیب باشد اما دارایی و ثروتی که از راه دعا، یعنی از راه برقراری ارتباط عمیق با قادر متعال به دست می‌آید نیز به شکل تشدید شده‌ای برکت دارد و چون از «بالا» نصیب انسان می‌شود کیفیت «بالا» را به همراه خود می‌آورد. همین طور پولی که در راه خدمت به خداوند و با نیت قصد خدمتگزاری و در راه رضای خداوند و خشنودی او به دست می‌‌آید از برکت خاص و منحصر به فرد خود برخوردار است...

البته دارایی، مال و پول‌های با کیفیت بالا، به همین موارد محدود نمی‌شوند، اگر کسی بتواند سهمی جست‌وجو کند و قبل از آنکه به دنبال راه‌های معمولی برای کسب ثروت باشد، اکسیر کیفیت را وارد پول خود کند، به سفینه‌ای دست پیدا کرده که هر وقت اراده کند، او را به کره ثروت پرتاب می‌کند، چون واقعا فاصله انسان تا ثروت بیشتر از یک گام، نیست.

 

 

برای خواندن بخش اول- پرتاب به کره ثروت- اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان