ماهان شبکه ایرانیان

چرا باید شیر بادام بنوشیم _ قسمت اول

اگر به دنبال یک جایگزین برای شیر حیوانی هستید، شیر بادام جایگزینی فوق‌العاده است. لازم به ذکر است که پروتئین ها و کلسیم شیر بادام مثل سایر شیرها نیست. دلایل مفید بودن این شیر را با هم مرور می‌کنیم:

 شیر بادام

اگر به دنبال یک جایگزین برای شیر حیوانی هستید، شیر بادام جایگزینی فوق‌العاده است. لازم به ذکر است که پروتئین ها و کلسیم شیر بادام مثل سایر شیرها نیست. دلایل مفید بودن این شیر را با هم مرور می‌کنیم:

کمک به کاهش وزن

شاید شیر بادام به اندازه شیر معمولی پروئتین یا کلسیم نداشته باشد اما نکته مهم این است که به اندازه شیر کالری هم ندارد. یک فنجان شیر پرچرب می‌تواند تا 146 کالری داشته باشد در حالی که یک فنجان شیر بادام فقط 60 کالری دارد. فوایدش کاملا مشخص است: شیر بادام را جایگزین شیر پرچرب کنید تا وزن‌تان کاهش پیدا کند. 

مفید برای قلب

شیر یکی از آن نوشیدنی‌هایی است که اگر زیاده از حد استفاده شود، برای ما مضر خواهد بود. در کنار پروتئین و کلسیم، شیر کالری بالا، چربی بد و کلسترول هم دارد. اما شیر بادام چنین خواصی ندارد. در حقیقت کالری، چربی اشباع شده و کلسترول در این نوع شیر در حد صفر است.  یکی دیگر از خواص فوق‌العاده شیر بادام برای سلامتی این است که میزان سدیم آن کم است اما چربی‌های سالم بالایی دارد، به این معنی که برای قلب فایده زیادی دارد و از بیماری‌های قلبی و فشار خون بالا جلوگیری می‌کند.

شیر بادام

مناسب برای گیاهخواران

گیاهخوار شدن یک انتخاب بزرگ در زندگی است، بزرگ‌تر از آن چه که برخی از مردم گمان می‌کنند. خوب است که بنا به دلایل اخلاقی گیاهخوار شوید و وقتی که بقیه به شما اصرارمی‌کنند که «یک تکه گوشت بخور! می‌دانی که دلت می‌خواهد!» سر موضع‌تان بایستید. اما انتخاب یک رژیم غذایی درست هم اهمیت زیادی دارد، چرا که باید مواد ضروری را به بدن‌تان برسانید. شیر بادام گزینه مناسبی برای گیاهخواران برای جایگزین کردن شیر معمولی است، چون ویتامین B مورد نیاز بدن را داراست.

مراقبت از استخوان‌ها

تا وقتی جوان هستیم، به چیزی به اسم پوکی استخوان فکر نمی‌کنیم، اما بیماری تحلیل رفتن استخوان‌ها در حال گسترش است و دلیل آن هم رژیم‌های غذایی و سبک زندگی نادرست است. پوکی استخوان زمانی به وجود می‌آید که در سیستم بدن شما کلسیم به اندازه کافی وجود نداشته باشد و به درد در استخوان‌ها منجر می‌شود. کلسیم موجود در شیر بادام به اندازه کلسیم شیر معمولی نیست اما به اندازه‌ای هست که از پوکی استخوان جلوگیری کند. شیر بادام علاوه بر تامین 30 درصد کل کلسیم روزانه شما، یک چهارم ویتامین D روزانه بدن را هم تامین می‌کند. به این ترتیب، احتمال ابتلا به التهاب مفاصل و پوکی استخوان کاهش یافته و سیستم ایمنی بدن تقویت می‌شود.

غنی از آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان‌ها اولین خط دفاعی بدن در مقابل مولکولهای سرکشی به نام رادیکال‌های آزاد هستند. این مزاحمان کوچک فقط یک ماموریت دارند. این که در بدن شما تا جایی که می‌توانند آسیب به وجود بیاورند. مشکلاتی که ممکن است به وجود بیاورند، ناراحتی‌های پوستی، میگرن و حتی سرطان هستند. یکی از فواید فوق‌العاده شیر بادام برای بدن این است که آنتی اکسیدان زیادی دارد و شما را در مقابل این رادیکال‌های آزاد حفاظت می‌کند و سیستم بدن‌تان را سالم و تمیز نگه می‌دارد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان