چگونه آرایش مناسبی داشته باشیم [قسمت اول]

یک آرایش خوب شما را زیباتر جلوه می‌دهد، در صورتی که آرایش نامناسب جلوه ناخوشایندی ایجاد می‌کند. راهکار صد درصد درست یا غلطی برای آرایش کردن وجود ندارد، ولی اشتباهات رایجی وجود دارد که به سادگی می‌توان از آن‌ها اجتناب کرد. در این جا به ۱۰ مورد از رایج‌ترین اشتباهات در خصوص آرایش می‌پردازیم که بهتر است از انجام آن‌ها خودداری شود.

آرایش

یک آرایش خوب شما را زیباتر جلوه می‌دهد، در صورتی که آرایش نامناسب جلوه ناخوشایندی ایجاد می‌کند. راهکار صد درصد درست یا غلطی برای آرایش کردن وجود ندارد، ولی اشتباهات رایجی وجود دارد که به سادگی می‌توان از آن‌ها اجتناب کرد. در این جا به 10 مورد از رایج‌ترین اشتباهات در خصوص آرایش می‌پردازیم که بهتر است از انجام آن‌ها خودداری شود.

- آرایشی نکنید که مناسب سن شما نباشد

انتخاب یک آرایش درخور سن و سال، هم برای خانم‌های جوان و هم برای بانوان میانسال امر مهمی است. به یاد داشته باشید، جدیدترین آرایش‌ها معمولاً مربوط به گروه نوجوانان است و زیاد جالب نیست که برای گروه‌های سنی بالاتر استفاده شود؛ همان‌طور که آرایش یک دختر نوجوان نباید مشابه مادرش به نظر برسد.

آرایش

- استفاده از زیرسازی نامناسب پوست

زیرسازی پوست نباید در رنگ پوست شما تغییر ایجاد کند، بلکه باید مکمل آن باشد. تا جایی که امکان دارد، در انتخاب زیرساز مناسبی که در محدوده رنگ پوست شما است، دقت کنید و به یاد داشته باشید که زمینه رنگی پوست‌تان در طول سال و در گذر هر فصل متفاوت خواهد بود.

- فراموش کردن ابروها

آراستگی ابروها می‌تواند تفاوت چشمگیری ایجاد کند، پس رسیدگی به آن‌ها را از قلم نیندازید. ابروان خود را آراسته و خوش‌حالت نگه دارید و توسط مداد ابرو، یک سایه ابروی ظریف که روشن‌تر از رنگ طبیعی ابروی‌تان است، ایجاد کنید.

آرایش

- هارمونی نامناسب در آرایش

می‌توان گفت که هارمونی در آرایش مهم‌ترین موردی است که باید رعایت شود، چرا که یکی از رایج‌ترین اشتباهات در میان خانم‌هاست. رژ گونه، سایه چشم، براق‌کننده و زیرسازی پوست همگی باید دارای هماهنگی مناسبی باشند و ترکیب زیبایی در کنار هم ایجاد کنند و جدا از یکدیگر دیده نشوند.

- رژ لب‌هایی که بسیار تیره هستند

رژ لب‌های تیره رنگ، سن شما را از حد معمول بیش‌تر نشان می‌دهند و بدترین آن‌ها رژ لب‌هایی است که علاوه بر تیره بودن، مات هم هستند. برای این که طبیعی و جوان‌تر جلوه کنید، از رژهای رنگ روشن به همراه برق‌لب و مرطوب‌کننده لب استفاده کنید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان