چند توصیه برای بسته‌بندی جمع و جور وسایل-جلوی انفجار چمدان را بگیرید!

اول از همه خیال نکنید که وقتی بحث استفاده درست از فضاهای خالی می‌شود، معنایش این است که باید تا سر حد امکان، چمدان‌ها را پر کرد

 سفر

اول از همه خیال نکنید که وقتی بحث استفاده درست از فضاهای خالی می‌شود، معنایش این است که باید تا سر حد امکان، چمدان‌ها را پر کرد. توصیه اصلی این است: سبک سفر کنید. در حقیقت، هدف از این مطلب این است که وقتی در چمدان‌تان را باز می‌کنید، با فضایی منظم و صاف و یکدست روبرو شوید که اگر در مقصد خریدی هم داشتید، برایش به مقدار کافی جا داشته باشید. بعد هم وقتی چمدان را با خودتان داخل هواپیما بردید، در قفسه بالای سر جا شود. حالا که به این جا رسیدیم، ‌یک سوال: فقط من این مشکل را دارم یا این قفسه‌ها مدام کوچک‌تر می‌شوند؟

معلوم است که هیچکس دلش نمی‌خواهد برای جا دادن چمدانش در هواپیما، یک ساعت تقلا کند. برای همین، این ده روش را برای استفاده حداکثری از یک چمدان به کار ببرید:

 

1. درون کفش‌ها را پر کنید

کفش‌ها جایی عالی است تا وسایل کوچکی که درون کیف آرایش جا نمی‌شوند را درونش بگذارید. برای گذاشتن جوراب‌ها هم فوق‌العاده است. اگر با کودک کوچک‌تان در سفر هستید، خب، کفش او را داخل کفش خودتان بگذارید.

 

2. لوله کردن در مقابل تا کردن

معلوم نیست چرا، اما لوله کردن لباس‌ها در مقایسه با تا کردن آن‌ها، جای خیلی کمتری می‌گیرد. این کار ارزش زحمتش را دارد.

 

3. جاگیرترین لباس‌های‌تان را به تن کنید 

تا به حال پیش آمده که ژاکت یا سوییت‌شرت را درون چمدان گذاشته باشید و نصف جا را بگیرد؟ اگر در این وضعیت گیر افتادید، آن را بپوشید و درون هواپیما بروید یا به جایش دنبال چیزی بگردید که جای کمتری می‌گیرد.

 

4. سنگین‌ترین‌ها را در ته ساک بگذارید 

اگر سنگین‌ترین وسایل‌تان را در ته ساک بگذارید و به ترتیب وزن بالا بیایید، موقع جا دادن آن در قفسه‌های بالای صندلی در هواپیما، کار راحت‌تری خواهید داشت.

 

5. قاب عینک

فرقی نمی‌کند که عینک مطالعه باشد یا عینک آفتابی، همیشه درون قاب آن کمی جا می‌ماند که هدفون یا شارژر را در آن جا دهید. این کار کمک می‌کند، دیگر برای پیدا کردن آن‌ها، کیف‌تان را زیر و رو نکنید.

سفر

 

6. جا برای کفش‌ها

بهترین کار این است که کفش‌های‌تان را در ته چمدان و نزدیک جای چرخ‌ها بگذارید. این کار باعث می‌شود، وزن به درستی تقسیم شود و تعادل چمدان به هم نخورد.

 

7. جای لنز

اگر یک سفر سریع در پیش دارید، جای لنز می‌تواند محل مناسبی برای گذاشتن لوازم آرایشی مایع یا کرم مرطوب‌کننده باشد، تا در فضا نیز صرفه‌جویی کرده باشید.

 

8. کمربند

این یکی برای خواننده‌های مرد ما است! کمربندتان را درون یقه پیراهن بپیچانید تا هم فضای کمتری بگیرد و هم یقه پیراهن خراب نشود. پیچیدن کمربند دور تا دور چمدان هم زیاد جا نمی‌گیرد.

 

9. نه به کیف‌های کوچک

اگر واقعا می‌خواهید ساکی که همراه می‌برید، تا سر حد امکان سبک یا کوچک باشد، قید کیف‌های کوچک آرایش و نظیر آن را بزنید. بله، این کیف‌ها وسایل شما را کنار هم و تمیز نگه می‌دارند ولی جا هم زیاد می‌گیرند. لوازم آرایش را می‌توان در گوشه و کنار و جیب‌های چمدان جا داد.

 

10. از سلفون استفاده کنید

و یک پیشنهاد اضافه؛ اگر ظرف شامپو با خودتان برده‌اید، برای این که به لباس‌ها نم پس ندهد، آن را در سلفون بپیچید تا مانع از هرگونه نم دادن شود. این روش برای پودرهای آرایشی مثل زیرسازها یا برنزه‌کننده‌ها هم بسیار خوب است.

شما چطور؟ شما برای این که وسایل‌تان جای کمتری بگیرند، چه کار می‌کنید؟ خیلی دوست داریم بدانیم؛ پس به ما اطلاع دهید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان