دونالد ترامپ روی پاکت سیگار

هنرمند بریتانیایی آنتونی میکالِف (Antony Micallef) اولین کسی نیست که دونالد ترامپ را در هنر وارد می‌کند، پیش از او هنرمندانی همانند گروه آنارشیست (anarchist group) مجسمه‌ای بدون لباس از او ساخته بودند، ایلما گور (Ilma Gore) او را به‌صورت لخت به تصویر کشید، همچنین هنرمند گرافیتی کار هانسکی (Hanksy) عکسی از او به‌صورت گرافیتی بر روی دیوارهای شهر کشی ...

هنرمند بریتانیایی آنتونی میکالِف (Antony Micallef) اولین کسی نیست که دونالد ترامپ را در هنر وارد می‌کند، پیش از او هنرمندانی همانند گروه آنارشیست (anarchist group) مجسمه‌ای بدون لباس از او ساخته بودند، ایلما گور (Ilma Gore) او را به‌صورت لخت به تصویر کشید، همچنین هنرمند گرافیتی کار هانسکی (Hanksy) عکسی از او به‌صورت گرافیتی بر روی دیوارهای شهر کشیده بود؛ اما میکالیف از همه این هنرمندان موفق‌تر عمل کرده است. آخرین اثر هنری که از او دیده‌شده است بانام سیگار ترامپ است. این نقاشی در پاسخ به دعوت جود لوُ و جیک چاپمن برای شرکت در انتخابات بوده است، او در این نقاشی از سیگار مالبُرو (Marlboro cigarette packet) و همچنین رنگ‌روغن برای قرار دادن تمثال دونالد ترامپ نامزد ریاست جمهوری برای نشان دادن چهره واقعی از آینده بعد از انتخابات او، استفاده کرده است. همراه بنیتا باشید تا در مورد این اثر هنری بیشتر بدانیم.

دونالد ترامپCredit: Antony Micallef

میکالِف از سبک هنرمند بریتانیایی-المانی فرانک اورباخ (Frank Auerbach) که از سبک چهره نمایی های واقعی (آبستره) و تهاجمی (اگرِسیو) استفاده می‌کرد، بهره جسته است تا بتواند تصویر واقعی از صورت ترامپ را به نمایش بگذارد. فرانک اورباخ از هنرمندان معاصر و کسی بود که توانست در نقاشی رنگ‌روغن از خودش سبک خاصی را به‌جای بگذارد. این نقاشی ریشه در دوران دانشگاهی او زمانی که در دانشگاه پلیموت (the University Of Plymouth) تحت نظر استاد خودش که به نام جان ویرچ (John Virtue) که از شاگردان اورباخ بود برمی‌گردد. او از شعار سیگار می‌کشد برای الهام گرفتن و نشان دادن تأثیر سیاست‌های ترامپ روی جامعه به‌عنوان یک عامل مخرب و مرگ‌آور استفاده کرده است. او نامزد جمهوری‌خواه را با تمام شعارهایش در یک جمله Smoking kills نشان داده است. میکالِف توضیح می‌دهد که این‌یک هشدار و اعلان خطر برای اتفاقی به‌مراتب بدتر از طوفان برای امریکا است، خطر یک آدم جامعه‌ستیز، خودشیفته که هیچ از سیاست و امریکا نمی‌داند.

دونالد ترامپCredit: Antony Micallef

ازنظر این هنرمند ترامپ در محیطی بزرگ‌شده است که مشکلات اجتماعی شدید او را به‌عنوان یک شخصیت کاملاً خودخواه و شیفته بار آورده است. می‌گوید: من فکر می‌کنم، اندیشه نامزد شدن ترامپ در یاس و عدم آموزش‌های صحیح او ریشه دارد. افراط‌گرایی زمانی که ما آموزش‌ها را به تفریح و کار را به بیکاری تبدیل کنیم به وجود می‌آید. این شکل از افراط‌گرایی از ترامپ به سمت جامعه شناور خواهد شد و مانند یک قارچ در تمام جامعه ریشه خواهد دواند، در ان زمان است که مردم برای داشتن ثروت و مشهور شدن حتی به یک ستاره تلویزیونی همانند ترامپ هم‌رأی می‌دهند. هنریک زبان مشترک در میان همه مردم جهان است. اگر ما بتوانیم از هنر در مسیر خوب و تأثیرگذاری استفاده کنیم می‌توانیم جنبش‌های بزرگی در جامعه به وجود بیاوریم. شخصاً فکر می‌کنم هنر می‌تواند در مورد همه جوانب و همه موارد اظهارنظر کند و همه‌چیز را به چالش بکشد. سیاست هم بخشی از زندگی ما است که ریشه در جامعه و زندگی ما دارد، بنابراین من نمی‌توانم نسبت به چیزی که هرروز من را درگیر خودش خواهد کرد بی‌تفاوت باشم.

هنوز سرنوشت ترامپ مشخص نیست، اما شاید این هنرمند بتواند با بیان چالش‌های پیش رو مسیر او را از رسیدن به کاخ سفید تغییر دهد.



قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان