ماهان شبکه ایرانیان

چطور تمام توجه فشن به سمت فونت ها رفته است

نوشتن روی دیوار‌ها و لباس‌ها دوباره بازگشته‌اند. زمان تجدید خاطره با فونت‌های هلوتیکا، آریال، بلک‌لتر و مصری رسیده است.

نوشتن روی دیوار‌ها و لباس‌ها دوباره بازگشته‌اند. زمان تجدید خاطره با فونت‌های هلوتیکا، آریال، بلک‌لتر و مصری رسیده است.

هر چیزی که افراد فعال درون حوزه فشن می‌توانند در همین لحظه به شما بگویند، می‌تواند جایگاه فعلی فشن را بازگو کند. 5 سال پیش وقتی قوانین حداقل‌گرایی در این حوزه حاکم بود داشتن دانش در زمینه تفکیک پشم‌های مختلف مثل: کشمیر و تشخیص پشم بز از پشم شتر‌‌های کوه آند بسیار مهم بود. این روزها در جهان تی‌شرت‌های شعاردار و لباس‌هایی که براساس دوستی‌های شبکه‌های اجتماعی تهیه می‌شود، فونت همه چیز است. دانستن فرق بین فونت هلوتیکا و آریال دیگر محدود به طراحان نمی‌شود. این نوعی از دانش است که باعث می‌شود تا بر سر میز شام مراسم متبال (یک مراسم خیریه مشهور) یک صندلی به شما بدهند.

درست مثل هر دل مشغولی دیگری که شما را تشویق می‌کند تا جزییات را زیرورو کنید، تمایل صنعت فشن به فونت‌ها نیز دارای اختلاف‌های مخصوص به خود است که به احتمال زیاد همین الان هم شروع شده است. به طور کلی استفاده از فونت‌ها در مورد سریف (نوعی نوشتار سبک حروف با دندانه) و سن‌سریف (نوع نوشتار سبک حروف بدون دندانه) است. برای هر کس دیگر هم روایت فونتی است که در لبه‌ها دندانه دارد، در مقابل فونتی که دندانه ندارد.

آجر

Credit: The Supreme Brick

از یک طرف ما طرفداران پوشش لباس‌های سبک ضدسریف با پوشش‌های درخشان را داریم که از فونت‌ فیوچرای برجسته ایتالیک که تمیز و دقیق هستند (که از هنرمند مشهور باربارا کروگر الهام گرفته شده است) و اخیراً در یک تکه آجر به کار برده شده‌اند، استفاده می‌کنند. برندهای دیگر مثل «خانه هلند» و موسچینو نیز در کنار آنها هستند که همراه با تی‌شرت‌های شعارداری مثل: (thinkmoredoless#) در خیابان‌ها پوشیده می‌شوند.

تی شرت

Credit: PR

برند وتمنتز تی‌شرت‌های (DHL) را امسال تولید کرد که باعث ایجاد یک موج عظیم در اینترنت بین کاربران شده بود. این کار را با استفاده از فونت‌های تمیز و برجسته خود انجام داد که درست مثل لباس‌های خلافکاران شده بود. اما این برند در واقع سایر فونت‌ها را نیز با این لباس به بازار عرضه کرده است. فونت‌هایی مثل: بلکلتر (فونتی که در دوره گاتیک در دست نوشته‌های آلمانی استفاده می‌شد) دوباره به بازار برگشته‌ است. پیراهن‌هایی با شعارهای بنفش‌ رنگ که با فونت بلکلتر نوشته‌ شده‌اند و اشکال پنج ضلعی که حالا خارج از قلمروی همیشگی‌شان یعنی بازار کمدن لندن هم محبوب شده‌اند.

لباس هوی متال

Credit: Rex/Shutterstock

بلکلتر حالا راه خود را به موسیقی پاپ نیز باز کرده است، شامل: آلبوم زندگی پابلو از کیانا وست و آلبوم هدف از جاستین بیبر. نتیجه چه شده است؟ باعث شده‌اند تا برای هر میزی که دور آن طراحان فشن قرار دارند تبدیل به یک مرجع بشوند.  باعث شده تا هر فونتی که نماینده هوی‌متال با حروف آتشین لوگوی کوبنده و فونت‌های آیرون میدن مورب باشد را در صف اول شوهای لباس ببینیم.

ریحانا

Credit: Broadimage/Rex/Shutterstock

شاید ظهور این فونت‌ها و حرکت آنها به سمت ویترین فشن به طوری که همه آنها را می‌بینند نتیجه این واقعیت باشد که امروزه انسان‌ها در ارتباط با صفحات نمایشی زیادی هستند. آریال در گوگل، هلوتیکای نو در توئیتر و سایر هلوتیکاها و آریال‌ها در فیسبوک تبدیل به فونت اصلی و دیجیتال آنها در لوگوهای‌شان شده‌اند و آنها درست مثل زنگ تلفن آیفون‌تان یا صدای پیام‌رسان واتزآپ، آشنا به نظر می‌رسند. بلکلتر یک اثر درام دارد و کمی شلوغ است که در تضاد خوبی با سادگی چهارگوش پیراهن‌ها قرار دارد. یا شاید پیام تسکین‌دهنده‌ای از یکی از منفورترین فونت‌ها کمیک‌سنز باشد.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان