ماهان شبکه ایرانیان

چگونه یادداشت تشکر بنویسیم

یک انسان باید از هر فرصتی برای ابراز تشکر به کسانی که در اطراف او هستند و او قدردان عشق، پشتیبانی، و سخاوت آن‌هاست استفاده کند. یکی از راه‌های کلیدی ابراز قدردانی، یادداشت تشکر است. با بنیتا همراه باشید.

یک انسان باید از هر فرصتی برای ابراز تشکر به کسانی که در اطراف او هستند و او قدردان عشق، پشتیبانی، و سخاوت آن‌هاست استفاده کند. یکی از راه‌های کلیدی ابراز قدردانی، یادداشت تشکر است. با بنیتا همراه باشید.

متأسفانه، امروزه بسیاری از مردم این جنبه از آداب معاشرت را کاملا نادیده می‌گیرند و درنتیجه، قلب عزیزانشان را می‌شکنند. هر انسان محترمی باید از زمان و چگونگی نوشتن یادداشت تشکر آگاه باشد. نویسنده دائمی و ماهری شوید و از دوستان غیر متمدن خود فاصله بگیرید.

چه موقع یادداشت تشکر بنویسیم؟

 

  • وقتی یک هدیه دریافت می‌کنید
  • وقتی کسی برای شما کاری انجام می‌دهد(خدمت یا لطفی در حق شما می‌کند)
  • وقتی کسی برای شما انجام‌وظیفه می‌کند بدون هیچ توقعی، چه در محل کار چه در خانه
  • بعد از یک مصاحبه
  • وقتی تمام شب را در خانه کسی می‌مانید
  • وقتی در تعطیلات هستید و کسی شهر یا محل زندگی‌اش را به شما نشان داد، صرف‌نظر از اینکه در خانه‌اش مانده‌اید یا نه
  • وقتی کسی شما را به شام دعوت می‌کند
  • وقتی کسی به خاطر شما یک میهمانی ترتیب می‌دهد
  • وقتی کسی کار فوق‌العاده‌ای برای شما می‌کند که باعث دلگرمی‌تان می‌شود.

هرگز در نوشتن یادداشت تشکر بخیل نباشید و در هرزمانی این کار را بکنید.

 

 برخی قوانین اساسی

1- همیشه یادداشت را در اسرع وقت بنویسید.

در عرض دو هفته بعد از رویداد مربوطه، میهمانی یا دریافت هدیه، یادداشت را ارسال کنید.

2- یادداشت را از طریق پست بفرستید.

ایمیل‌های تشکر قطعاً راحت‌ترند، اما فقط برای پاسخ به چیزهای بسیار کوچک، مناسب هستند. برخی ممکن است بگویند: "خب تشکر، تشکر است. چه اهمیتی دارد که از کجا فرستاده می‌شود؟"، ارسال یادداشت تشکر از طریق پست میزان تلاش شما را بیان می‌کند. این نشان می‌دهد که شما برای نوشتن با قلم روی کاغذ، آدرس‌نویسی روی پاکت نامه، و خرید تمبر وقت گذاشته‌اید. این نوع نامه ملموس است؛ مردم می‌توانند آن را لمس کنند، و نگه‌دارند. این باعث می‌شود تشکر شما صادقانه‌تر به نظر برسد.

3- از لوازم‌التحریر واقعی استفاده کنید.

رفتن به فروشگاه برای خرید کارت تشکر باعث می‌شود به‌کندی این کار را انجام دهید و زمان بیشتری را تلف کنید. حتماً لازم نیست که کارت فانتزی باشد؛ کارتی با تم بی‌رنگ و سنتی بگیرید، طوری که بتوانید از کارت برای موارد گوناگون استفاده کنید.

 

چگونه یک یادداشت تشکر بنویسیم؟

نوشتن یادداشت تشکرCredit: artofmanliness

1- ابتدا با ابراز قدردانی از هدیه یا لطف مخاطب خود شروع کنید. ساده است: "از شما بسیار سپاسگزارم به خاطر ______________". اگر هدیه پول بود، از یک اصطلاح مؤدبانه استفاده کنید . به‌جای "تشکر از شما به خاطر پول"، بگویید: "با تشکر از شما به خاطر مهربانی / سخاوت / هدیه شما".

2- به جزئیات خاص در مورد اینکه چگونه قصد استفاده از هدیه را دارید و یا چطور از تجربه‌تان لذت بردید، اشاره‌کنید. اگر شما از کسی به خاطر برگزاری یک رویداد مانند میهمانی یا شام تشکر می‌کنید، در مورد آنچه شما از آن لذت بردید واضح تعریف کنید. اگر شما از کسی به خاطر هدیه تشکر می‌کنید، به گیرنده یادداشت بگویید چگونه قصد استفاده از آن را دارید. حتی برای هدیه پولی بگویید برای صرف آنچه برنامه‌ریزی دارید و یا آن را برای چه ذخیره می‌کنید.

حال که صحبت از میهمانی شد این مقاله را نیز مطالعه کنید: نکاتی که باید پدران و مادران، در جهت مراقبت از کودکان در میهمانی‌ها و مراسم‌های خاص بدانند.

3- برخی دریافت‌کنندگان یادداشت را از روند زندگی‌تان مطلع کنید. این همیشه مناسب نیست. بدیهی است اگر شما برای مثلاً یک مصاحبه شغلی یادداشت تشکر می‌نویسید، نمی‌خواهید به آن‌ها بگویید که چگونه به‌تازگی گرفتار مشکلی شده‌اید. اما اگر شما هدیه را از افرادی دریافت کرده‌اید که به‌ندرت می‌بینید و او دوست دارد در مورد زندگی شما بیشتر بداند(مثلاً پدربزرگ و مادربزرگ)، خلاصه‌ای ازآنچه اخیراً در زندگی‌تان پیش‌آمده بنویسید.

مقاله پنج لباس که نباید هنگام مصاحبه شغلی بپوشید نیز شما را در مصاحبه شغلی راهنمایی می‌کند.

4- اشاره به گذشته را کنار بگذارید و آینده را در نظر بگیرید. اگر کسی به شما در مناسبتی خاص هدیه داد، بنویسید: "دیدن شما در کریسمس فوق‌العاده بود". سپس بگویید: "امیدوارم که دوباره سال آینده همدیگر را ببینیم". اگر هدیه را با پست فرستاده بود و به‌ندرت یکدیگر را می‌بینید، بنویسید: "امیدوارم به‌زودی شما را ببینم".

5- سپاسگزاری‌تان را تکرار کنید. "با تشکر دوباره از شما به خاطر هدیه" خط آخر یادداشت را عالی می‌کند.

عبارت خداحافظی برای یادداشت تشکرCredit: dreamville

6- عبارت خداحافظی سخت‌ترین بخش یادداشت تشکر است که قبل از نام شما می‌آید. این عبارت اغلب بر اساس میزان رابطه شما با گیرنده انتخاب می‌شود. گاهی اوقات "عشق من" می‌تواند زیادی پراحساس و "با احترام" بیش‌ازحد رسمی به نظر برسد. اگر احساس شما به‌طرف مقابل جایی بین این دو عبارت قرار دارد، از برخی عبارات خداحافظی خنثی که می‌توانند برای انواع گسترده‌ای از شرایط و روابط مناسب باشند استفاده کنید که عبارت‌اند از:

 

  • ارادتمند شما
  • ارادت - غیررسمی
  • با مهربان‌ترین احترام‌ها
  • با گرم‌ترین احترام‌ها - برای دوستان صمیمی کاربرد دارد
  • با احترام و  آرزوی بهترین‌ها - نیمه‌رسمی و برای مردم عادی کاربرد دارد
  • با احترام 

 

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان