۱۸ کاربرد شگفت‌ انگیز یخ‌ های قالبی

یخ‌های قالبی علاوه بر سهولت استفاده در نوشیدنی‌های گوناگون، کاربردهای وسیع دیگری نیز دارند. شاید بگویید که استفاده از لفظ کاربرد وسیع کمی اغراق‌آمیز است، اما درواقع چنین بوده و یخ‌های قالبی کاربردهای شگفت‌انگیزی دارند. در ادامه با بنیتا همراه شوید.

یخ‌های قالبی علاوه بر سهولت استفاده در نوشیدنی‌های گوناگون، کاربردهای وسیع دیگری نیز دارند. شاید بگویید که استفاده از لفظ کاربرد وسیع کمی اغراق‌آمیز است، اما درواقع چنین بوده و یخ‌های قالبی کاربردهای شگفت‌انگیزی دارند. در ادامه با بنیتا همراه شوید.

1- آبیاری گلدان‌های آویز

گلدان های آویز

Credit: iStock/asiantiger247

اگر مجبور هستید تا مرتباً گل‌های آویز خود که دسترسی به آن‌ها نیز دشوار است را آبیاری کنید، یخ‌های قالبی به کمک شما می‌آیند. تنها چند عدد یخ قالبی را درون گلدان گل خود بیندازید. یخ‌ها آب شده و گیاه شما را بدون دردسر و نگرانی از جاری شدن آب از سوراخ زیر گلدان آبیاری می‌کند.

2- تسکین درد برداشتن ابروها

برداشتن ابرو

Credit: iStock/stock_colors

درست است که برداشتن ابروها به چهره‌ی ما زیبایی می‌دهد، اما قطعاً باعث درد و قرمزی محل برداشتن نیز می‌شود. از یک یخ قالبی برای تسکین درد و هرگونه جای قرمزی قبل از آرایش استفاده کنید. مطلب چند نکته مهم درباره آرایش ابروها که بهتر است بدانید را از دست ندهید.

3- از بین بردن جای فرورفتگی در فرش

کودک نوپا

Credit: iStock/mediaphotos

اگر به‌تازگی جای مبلمان خانه را تغییر داده باشید، متوجه جای فرورفتگی پایه مبل‌ها در روی فرش‌ها خواهید شد. برای رفع آن‌ها از یخ‌های قالبی استفاده کنید. یک یخ قالبی را بر روی محل فرورفتگی قرار داده و اجازه دهید تا آب شود. سپس جای آن را برس بکشید.

4- جلوگیری از لکه شدن لباس‌ها

لکه شدن لباس

Credit: Reader’s Digest (Association) Canada ULC

یک توصیه‌ی رایج که همواره به هنگام ریختن چیزی بر روی لباس می‌شنویم، شستن جای آن است. اما یخ‌های قالبی عملکردی به‌مراتب بهتر دارند. دفعه‌ی بعدی که خواستید لباستان لکه نشود، سریعاً یک تکه یخ را بر روی محل لکه شده بمالید.

5- یکنواخت کردن درزگیری

درزگیری

Credit: Reader’s Digest (Association) Canada ULC

شما در حال درزگیری اطراف وان حمام هستید، اما زمانی که سعی می‌کنید با دست خود محل درزگیری را صاف و یکنواخت کنید، مواد درزگیر مرتباً به انگشتان شما می‌چسبد. اگر این مشکل را حل نکنید، در پایان کار با شکل نامناسبی از درزگیری روبرو می‌شوید. برای حل این مشکل از یک یخ قالبی استفاده کنید. یخ را بر روی محل درزگیری بکشید. این کار باعث می‌شود تا درزگیری یکنواخت‌تری داشته باشید. به‌علاوه چسب درزگیری نیز هرگز به یخ نخواهد چسبید.

6- تسریع در اتوکشی لباس‌ها

اتو کردن

Credit: iStock/sestovic

شما آماده شده‌اید تا لباستان را به تن کنید، اما با چروک‌های فراوان بر روی آن مواجه می‌شوید. به‌علاوه زمانی هم برای شستن مجدد آن ندارید. اتوی خود را روشن کرده و چندتکه یخ را درون یک پارچه‌ی نرم بپیچید. قبل از اتو کردن لباس، این پارچه را بر روی چروک‌ها کشیده و از شر آن‌ها خلاص شوید. برای مطالعه‌ی بیشتر به مطلب این راهکار یخی باعث برطرف شدن چروک‌ های لباس شما در چند دقیقه می ‌شود مراجعه کنید.

7- ماسک چشم

بیدار شدن از خواب

Credit: Reader’s Digest (Association) Canada ULC

گاهی اوقات یک خواب بد در شب و حتی یک آلرژی باعث پف کردن چشمان ما می‌شوند. به‌منظور کاهش هرگونه پف در زیر چشم‌ها، یک تکه یخ را درون یک دستمال قرار داده و آن را برای چند دقیقه بر روی چشم خود بگذارید.

8- خنثی کردن طعم دارو

دارو خوردن

Credit: iStock/timsa

فرقی نمی‌کند که شربت تجویزی از سوی پزشک برای کودکتان چه طعمی دارد، درهرصورت بچه‌ها از آن‌ها متنفرند. قبل از اینکه شربت را به بچه‌ها بدهید، آن را با یک یخ قالبی خنک کنید. این کار باعث می‌شود تا طعم شربت خنثی شده و بچه‌ها به‌راحتی آن را بخورند.

9- تمیز کردن گلدان‌ها و بطری‌ها

گل و گلدان

Credit: Reader’s Digest (Association) Canada ULC

تمیز کردن گلدان‌ها و بطری‌هایی با گردن باریک دشوار است زیرا دست و یا اسفنج شما نمی‌تواند کاملاً محل کثیفی را پوشش دهد. دفعه‌ی بعد برای تمیز کردن چنین گلدان‌هایی، چندتکه یخ قالبی و یک‌چهارم فنجان نمک را درون این ظرف‌ها ریخته و تا زمان تمیز شدن، آن‌ها را به‌شدت تکان دهید.

10- درآوردن یک شیء تیز

درآوردن شی تیز از دست

Credit: Reader’s Digest (Association) Canada ULC

درآوردن یک شیء تیز از دست یک کودک می‌تواند دردناک و دشوار باشد. قبل از این کار، یک تکه یخ بر روی محل موردنظر قرار دهید تا دست کودک بی‌حس شود. این کار باعث می‌شود تا درآوردن شیء تیز سریع‌تر و بدون درد اتفاق بیفتد.

11- خنک کردن

پنکه

Credit: Reader’s Digest (Association) Canada ULC

اواسط تابستان است و سیستم خنک‌کننده‌ی خانه‌ی شما هم خراب شده است. یا اینکه شما یک سیستم تهویه‌ی مناسب در اتاق خود نداشته و از گرما عرق می‌ریزید. برای خنک شدن خود چه کار می‌کنید؟ یک کاسه‌ی بزرگ از یخ‌های قالبی را در مقابل یک پنکه قرار داده و از نتیجه‌ی به‌دست‌آمده شگفت‌زده شوید. دفعه‌ی بعد حتماً این کار را امتحان کنید.

12- آب را برای حیوانات خانگی خود خنک کنید

ظرف غذای سگ

Credit: Reader’s Digest (Association) Canada ULC

به نظر شما حس حیوانات پشمالویتان در وسط فصل تابستان چیست؟ خرگوش‌ها، همسترها و سگ‌ها زمانی که شما چندتکه یخ در ظرف آب آن‌ها برای خنک شدن می‌اندازید، عاشق شما می‌شوند.

13- درست کردن یک سس سالاد خامه‌ای

سس سالاد

Credit: Reader’s Digest (Association) Canada ULC

آیا دوست دارید تا سس سالاد خانگی شما لطیف و شبیه به سس‌های آماده شود؟ این کار را امتحان کنید: تمامی ترکیبات سس را درون یک شیشه‌ی در دار بریزید و چندتکه یخ قالبی به آن اضافه کنید. درب شیشه را بسته و آن را به‌شدت تکان دهید. حالا یخ‌ها را خارج کرده و سس را سرو کنید. میهمانان شما از دیدن چنین سسی شگفت‌زده خواهند شد.

14- از دلمه شدن سس‌ها جلوگیری کنید

سس تخم مرغ

Credit: Reader’s Digest (Association) Canada ULC

تصور کنید که فامیل ایرادگیر شما برای یک میهمانی به منزلتان آمده است. اما زمانی که شما زرده‌ی تخم‌مرغ، کره و آب‌لیمو را باهم برای ساخت سس ترکیب کرده‌اید، سس شما دلمه می‌شود. باید چه کار کرد؟ یک یخ قالبی درون ظرف سس انداخته و آن را هم بزنید. مشاهده خواهید کرد که سس مجدداً به حالت اولیه خود بازگشته و بافت نرمی پیدا می‌کند.

15- کاهش روغن سوپ‌ها و خورشت‌ها

سوپ

Credit: iStock/bhofack2

آیا روغن سوپ و یا خورشت شما بیش‌ازاندازه شده و شما می‌خواهید تا به‌سرعت این مشکل را رفع کنید؟ یک ملاقه‌ی فلزی را از یخ پرکرده و زیر ملاقه را بر روی آب موجود در ظرف سوپ و یا خورشت حرکت دهید. در این لحظه روغن اضافه در زیر ملاقه سرد شده و جمع می‌شود.

16- آکنه‌های خود را درمان کنید

آکنه صورت

Credit: Reader’s Digest (Association) Canada ULC

یخ‌های قالبی  به بسته شدن منافذ متورم پوست کمک کرده و مانع از ورود مجدد باکتری‌ها به پوست می‌شوند. اگر شما هم دارای یک جوش هستید که مرتباً سر باز می‌کند، یک تکه یخ درون یک پارچه‌ی تمیز قرار داده و برای مدت 10 دقیقه بر روی آن بگذارید.این کار منافذ پوست شما را بسته‌تر کرده و باعث کاهش التهاب می‌شود.

17- جدا کردن آدامس از لباس

آدامس

Credit: iStock/phatscrote

شما در حال خروج از خانه هستید که می‌بینید پسر کوچکتان به شلوارش یک آدامس چسبانده است. نگران نباشید و باز هم به سراغ یخ‌های قالبی بروید. یک تکه یخ را بر روی آدامس قرار دهید تا سفت شود، سپس به‌راحتی آن را از پارچه جدا کنید.

18- دوباره گرم کردن برنج

برنج

Credit: iStock/vkusidey

آیا برنج مانده‌ی شما از شب قبل به هنگام گرم کردنِ دوباره خشک می‌شود؟ اگر چنین است این کار را امتحان کنید: زمانی که برنج را در مایکروفر یا روی اجاق قرار می‌دهید، یک یخ قالبی در روی آن بگذارید. یخ به هنگام گرم شدن برنج آب شده و رطوبت موردنیاز را به برنج می‌دهد.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر