زانو درد و راهکارهایی برای کاهش این دردها

جوانان، کودکان، زنان، افراد مسن و مردان

 زانو درد

جوانان، کودکان، زنان، افراد مسن و مردان. هرکسی، بدون درنظر داشتن شرایط سنی‌اش، ممکن است گرفتار زانو درد شود و این احتمال وجود دارد که این درد به صورت ناگهانی به سراغ هر کسی بیاید. البته معمولا و در اکثر موارد زانودرد به خاطر مصدومیت و یا ضربه یا برخورد با اشیا مختلف ایجاد می‌شود. در بسیاری از مواقع شاید درد زانو کم و ملایم باشد ولی ممکن است تدریجا افزایش یافته و فرد را از پای در بیاورد.

دلایلی که منجر به زانودرد می‌شوند، بسیارند ولی به گفته سالوادور کاسادو، پزشک متخصص طب خانوادگی مادرید، علاوه بر ضربات و مصدومیتها، ممکن است وارد کردن فشار بیش از حد به زانو، قرارگیری نامناسب زانو و بالا رفتن سن نیز باعث زانو درد بشوند. در عین حال افزایش وزن، انجام فعالیتهای ورزشی بیش از حد سنگین و یا داشتن سابق آرتروز هم از جمله فاکتورهای خطرناک برای رویارویی با مشکلات بیشتر در منطقه زانو به شمار می‌آیند.

دکتر کاسادو دراین باره می‌گوید:«تاثیری که درد زانو در زندگی روزمره افراد می‌گذارد، به شدت مشکل زانوی آنها بستگی دارد. اگر به زانو بیش از حد فشار وارد شود، فرد با محدودیتهای زیادی برای حرکت دادن پایش مواجه می‌شود. هرچقدر درد بیشتر شود، محدودیت‌ها بیشتر می‌شود.» او در ادامه یادآوری کرده که وقتی زانو دردناک می‌شود، بیش از هرچیزی باید تشخیص داد که این زانوی دردناک، قابلیت انجام چه فعالیت‌های مکانیکی را دارد. فشاری که به آن وارد شده درچه درجه‌ای بوده و فرد با پایش چه کارهایی می‌تواند انجام دهد. این کارها برای تشخیص محل آسیب دیده و تعیین نحوه درمانی بسیار مهم هستند.

 زانو درد

اما دکتر کاسادو راهکارهایی را برای کاستن از شدت درد زانو توصیه می‌کند:

*دما، اولین عامل ضد التهاب:

این فرد متخصص یادآوری کرده که سرما می‌تواند به عنوان یک آرام بخش عمل کند.

*دراز کشیدن و استراحت:

کاسادو در ادامه یادآوری کرده که بهترین راهکار برای غلبه برزانودرد، درازکشیدن است. در هنگامی که زانو دردها مزمن می‌شوند، باید فعالیتهای فیزیکی را با توان مقاومت فرد تطبیق داد تا بیش از حد به زانویش فشار نیاورد یا کمتر از حد معمول هم بی حرکت نماند. 

*درنهایت او یادآوری کرده که زانو عضوی است که تا پایان عمر همراه ماست و بنابراین باید با دقت کامل با زانوها رفتار کرد.

دکتر کاسادو ادامه داد: « جوانان زیادی هستند که بدون فکر کردن به عواقب، به دوی ماراتن می‌پردازند ولی باید با دقت و احتیاط از بدن استفاده کرد.» کاسادو در مورد افراد بزرگسال توصیه می‌کند که افراد باید فعالیت فیزیکی شان را حفظ کنند و به ورزش بپردازند. چرا که هرچقدر عضلات چهارسر ران قوی‌تر باشند، بهتر می‌توانند از زانوها محافظت کنند. برای آنکه بتوان زندگی خوبی داشت ودرعین حال به تقویت عضلات پا پرداخت. زانو باید فعال باشد و به صورت روزمره مورد استفاده قرار گیرد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر