ماهان شبکه ایرانیان

روش صحیح اصلاح ریش را به همسرتان یاد دهید

می‌خواهید همسرتان ریش‌های زیبا و مرتبی داشته باشد؟ یا این مطلب را برایش بخوانید یا خودتان بخوانید و برای او توضیح دهید تا دیگر دلیلی برای طفره رفتن از منظم کردن موهای صورتش نداشته باشد.

ته-ریش

می‌خواهید همسرتان ریش‌های زیبا و مرتبی داشته باشد؟ یا این مطلب را برایش بخوانید یا خودتان بخوانید و برای او توضیح دهید تا دیگر دلیلی برای طفره رفتن از منظم کردن موهای صورتش نداشته باشد.

مرحله یک

ریش‌ها را در جهت طبیعی رشدشان شانه بزنید. با درجه 3 یا 6 میلی‌متری ماشین اصلاح یا همان موزر، روی ریش را کوتاه کنید. ماشین را از بالا به پایین روی سطح ریش بکشید و کار را از طرفین صورت خود شروع کرده و به سمت چانه ادامه دهید. این روش را به عنوان یک قانون کلی و همیشگی در نظر بگیرید.

مرحله دو

ماشین اصلاح را روی درجه صفر بگذارید تا بتوانید قسمت‌های بالای لپ خود را کاملاً تمیز کنید و به ریش، صورت و فک خود فرم مناسب بدهید. با همین روش، زیر چانه و فک و در واقع قسمت زیرین ریش را نیز مرتب کنید.

ته-ریش

مرحله سه

برای از بین بردن موهای اضافه که باعث نامرتب به نظر رسیدن ریش شما می‌شوند، ماشین ریش‌تراش را در قسمت‌های بیرونی مانند گونه‌ها یا زیر گردن، با حرکات دورانی بچرخانید تا مو‌ها تا جای ممکن کوتاه شده و ریش شما ظاهری آراسته بیابد.

در صورتی که موهای زیر گردن به راحتی با ماشین ریش‌تراش از بین نمی‌روند، می‌توانید از تیغ، کف ریش و آب گرم استفاده کنید تا آن‌ها را از بین ببرید. اگر صورت مربعی دارید، این روش کمک می‌کند به خوبی خط ریش زیر فک خود را مرتب کنید. اما اگر صورت شما گرد است، خط ریش در زیر چانه را بلندتر نگاه دارید و بگذارید خط اصلاح نزدیک گردن شما باشد.

مرحله چهار

بین شش تا هشت قطره روغن مخصوص ریش به موهای صورت خود بزنید و ماساژ دهید. سپس یک دستمال را کمی‌ به یک مرطوب‌کننده صورت آغشته کنید و قسمت‌های بدون ریش پوست خود را با آن تمیز کنید. برای داشتن ریش مرتب و تمیز، تمام این چهار مرحله را هر روز یا یک روز در میان انجام دهید.

مرحله پنج

به ریش‌های خود نرم‌کننده مخصوص موی آقایان بزنید و با شوینده‌های مخصوص بشویید. زمانی که در حمام هستید، باید مانند موهای سر، چند دقیقه‌ای را نیز به ریش‌های خود اختصاص دهید. حتی ریش‌های خیلی کوتاه هم می‌توانند آشفته شوند، تغییر حالت دهند یا در پوست‌تان فرو روند. شست‌وشوی منظم و درست کمک می‌کند تا ریش‌های شما نرم و سالم بمانند و موجب بر هم زدن راحتی شما نشوند.

ته-ریش

لوازم مورد نیاز

• شانه ریش

• ماشین اصلاح (با سر‌های مختلف و قابل تنظیم برای درجه‌های مختلف اصلاح)

• ریش‌تراش (که مو‌ها را کاملاً می‌تراشد و اثری بر جای نمی‌گذارد.)

• تیغ

• افتر شیو

• روغن ریش

• نرم‌کننده و شوینده مخصوص ریش

• مرطوب‌کننده صورت

پیشنهاد‌ها

• درجه ماشین اصلاح خود را روی حالت بلندتری تنظیم کنید تا از کوتاه شدن ناگهانی ریش خود ناراحت و پشیمان نشوید. اگر بلندتر از آن چه که می‌خواهید باشد، فرصت دوباره اصلاح کردن را دارید، اما اگر زیادی کوتاه شوند باید چند روز صبر کنید تا به حالت دلخواه‌تان برسد.

• ریش‌تراش و تیغ خود را تمیز نگاه دارید. تیغ را بعد از هر بار کشیدن به صورت‌تان زیر آب بگیرید تا مو‌ها جدا شوند، سپس تکان دهید تا آب اضافی روی آن باقی نماند. این کار اصلاح کردن را آسان‌تر می‌کند. برای این که همیشه اصلاح راحت و سریعی داشته باشید، سر تیغ خود را پس از هر پنج بار اصلاح تعویض کنید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان