ده جاذبه توریستی برتر شهر رم _ بخش اول

از آنجا که ایتالیا کشوری تاریخی است، جاذبه‌های دیدنی تاریخی، معماری و مذهبی زیادی دارد و شهر رم، پایتخت این کشور، یکی از دیدنی‌ترین شهرهای این کشور به حساب می‌آید. در این گزارش دو قسمتی قصد داریم تا شما را با جاذبه‌های دیدنی این شهر زیبا آشنا کنیم. این بخش اول گزارش ماست:

ایتالیا

از آنجا که ایتالیا کشوری تاریخی است، جاذبه‌های دیدنی تاریخی، معماری و مذهبی زیادی دارد و شهر رم، پایتخت این کشور، یکی از دیدنی‌ترین شهرهای این کشور به حساب می‌آید. در این گزارش دو قسمتی قصد داریم تا شما را با جاذبه‌های دیدنی این شهر زیبا آشنا کنیم. این بخش اول گزارش ماست:

آمفی تئاتر رم

1-کولوسئوم (Colosseum):

این آمفی تئاتر تاریخی در مرکز شهر رم قرار دارد. این بنا با سنگ ساخته شده و بزرگترین آمفی تئاتر روم باستان به حساب می‌آمده و درعین حال از آن به عنوان یکی از بزرگترین سازه‌های معماری و مهندسی آن دوران نیز یاد می‌شود. کولوسئوم درعین حال بزرگترین آمفی تئاتر دنیا نیز هست که گنجایش 50 تا 80هزار تماشاگر را داراست. این مجموعه در سال‌های 80-70 میلادی ساخته شده و یکی از سایتهای میراث یونسکو و یکی از معروفترین سازه‌های اروپا و دنیاست. کولوسئوم 80 درب ورودی داشته و در برهه‌ای از زمان، برای نبرد گلادیاتورها از این مکان استفاده می‌شده. برخی اعدامهای وحشیانه روم باستان از جمله اعدام با رهاسازی حیوانات وحشی هم دراین بنا انجام می‌شده.

کلیسای سن پیترو

2- سنت پیتر باسیلیکا (St. Peter’s Basilica):

این بنا که کلیسای سن پیترو نیز نامیده می‌شود بین سالهای 1506 تا 1615 ساخته شده. طراحی گنبد آن در سال 1547 به دست میکل آنژ صورت گرفته است. ارتفاع گنبد این بنا 136.57 متر از کف زمین است و این بلندترین گنبد دنیاست. این کلیسا در شهر واتیکان است و یکی از بزرگترین کلیساهای دنیاست که به دوره رنسانس پسین برمی گردد. زیربنای این کلیسا حدودا 200 هزار متر مربع است و میکل آنژ ماموریت ساخت مجسمه‌ها و حجاری‌های سقف آن را برعهده داشته.

موزه شهر واتیکان

3- موزه‌های شهر واتیکان:

شهر واتیکان در دل رم قرار دارد و دارای موزه‌های فوق العاده‌ای است. در این موزه‌ها مجموعه‌های بی نظیری از قرون گذشته گردآوری شده و برخی از مجسمه‌های قدیمی نیز ترمیم شد‌اند و شاهکارهای هنر رنسانس دنیا در این موزه‌ها نگهداری می‌شوند. موزه اصلی واتیکان در اوایل قرن شانزدهم بنا گذاشته شده . کلیسای سیستین محل برگزاری مراسم گزینش پاپ جدید است و تعدادی از آثار میکل آنژ در آنجا به نمایش درآمده و سقف این بنا نیز توسط میکل آنژ تزئین شده است. تابلوی آفرینش آدم نیز که یکی از آثار مشهور میکل آنژ است در سقف یکی از سالن‌های این کلیسا به تصویر کشیده شده است. مسئولیت تزئین سقف استانتزه دلا سناتورا برعهده رافائل بوده است. درسال 2011، بیش از 5میلیون نفر از موزه‌های شهر واتیکان دیدن کردند.

فواره تروی

4- فواره تروی (Trevi Fountain ):

این فواره در محله تروی شهر رم قرار دارد و ارتفاعی 26.3 متری و عرضی 49.15 متری دارد و بزرگترین فواره باروک شهر رم و یکی از معروف‌ترین فواره‌های دنیا به شمار می‌رود. در افسانه‌های محلی، می‌گویند که اگر بازدیدکنندگان سکه‌ای به داخل حوض فواره بیندازند، حتما به رم بازخواهند گشت. طبق برآوردها روزانه 3هزار یورو به داخل فواره ریخته می‌شود که این مبلغ در سوپرمارکتی مخصوص نیازمندان در شهر رم اهدا می‌شود. پاپ کلمنت دوازدهم در سال 1730 دستور برگزاری مسابقه‌ای برای طراحی فواره‌ای مناسب برای این مکان را داد که کار ساخت آن در سال 1732 و درسال 1762 به پایان رسید.

معبد پنتئون رم

5- پنتئون (Pantheon ):

پنتئون رم در سال 126 میلادی به عنوان معبدی برای خدایان رومی ساخته شد و از قرن هفتم میلادی به بعد به عنوان کلیسای کاتولیک مورد استفاده قرار گرفته است. این معبد گنبد خاصی دارد که جزو شگفتی‌های معماری دنیاست. در مرکز این گنبد، سوراخی گرد به نام چشمه نور قرار دارد که قطر آن 9 متر است و شیشه ندارد و تنها منبع تامین نور این مکان به حساب می‌آمده.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر