حرکات ورزشی ایده آل برای مبارزه با واریس _ بخش دوم

همیشه صحبت‌های زیادی در مورد مزایای ورزش کردن و فواید آن در زندگی افراد مطرح می‌شود

 بانداژ پا

همیشه صحبت‌های زیادی در مورد مزایای ورزش کردن و فواید آن در زندگی افراد مطرح می‌شود. اما شاید ندانید که ورزش کردن، برای واریس نیز مفید و سودمند است. شما با انجام حرکات ورزشی می‌توانید از پیشروی و پیشرفت واریس در فازهای ابتدایی‌اش جلوگیری کنید. از همین رو در گزارشی دو قسمتی قصد داریم تا توضیحاتی را دراین باره به شما ارائه دهیم. این بخش دوم و پایانی گزارش ماست.

چه ورزشهایی برای بهبود واریس انجام دهیم؟

در هر صورت، هر ورزشی که  شامل حرکت دادن اعضای بدن به ویژه پاها باشد، به افراد توصیه می‌شود؛ مثل ورزشهایی که باعث ایجاد انقباض‌های متناوب در عضلات نیم تنه پائینی بدن می‌شوند. آنتونیو فرناندس بریتو، پزشک زیبایی و رئیس کلینیک دکتر واریس مادرید در این باره گفته:«این ورزشها می‌تواند شامل حرکت دادن انگشتان پا، خم و راست کردن و چرخاندن پاها و حرکت پدال و رکاب زدن و هر ورزش دیگری باشد.»

آلخاندرو مورو، جراح عروقی بیمارستان کئیرون لاکرونیا هم گفته که راه رفتن، شناکردن و دوچرخه سواری از جمله ورزشهایی هستند که در مبارزه با واریس نقشی اساسی را ایفا می‌کنند و دکتر فرناندس بریتو، دویدن را نیز به این لیست اضافه کرده. آقای مورو هم گفته:« شنا کردن یا بدنسازی در آب، از جمله بهترین ورزشها برای افرادی هستند که واریس دارند. تاثیر مضاعف آب و حرکات عضلات به صورت همزمان باعث می‌شود که چرخش خون در بدن فعال شود. از سوی دیگر با راه رفتن، فشاری به پاها وارد می‌شود که آن هم باعث فعال شدن گردش خون در پاهامی شود.»

البته با وجود فواید پیاده‌روی، فرناندس بریتو هشدار ویژه‌ای دارد:« در روزهای خیلی گرم سال باید از راه رفتن در ساحل پرهیز کرد. چرا که گرما ممکن است منجر به گشاد شدن عروق شده و این ماجرا، واریس را بیشتر خواهد کرد و در این صورت نشانه‌های واریسی بیشتری را بر روی بدن افراد مشاهده خواهید نمود.»

واریس

میلاگروس اویارزابال، پزشک خانواده بیمارستان آلیکانته می‌گوید:« ورزشهای دیگری مثل یوگا و ژیمناستیک ریتمیک هم به داشتن گردش خون بهتر در بدن کمک زیادی می‌کنند و خون را به سمت اندامهای بدن هدایت می‌نمایند. علاوه بر این ورزشها، توصیه می‌شود که از سرپا ماندن یا نشستن برای مدتی طولانی اجتناب کنید. برای مدتی در طول روز پاهایتان را در سطحی بالاتر از سرتان قرار داده و جورابهایی با خاصیت الاستیکی (کشسانی) بپوشید و از گرم کردن مناطقی که نشانه‌های واریس در آنجا دیده می‌شوند خودداری کنید.»

ورزشهایی که باید از آنها دوری کرد.

یوگا

البته اگر واریس دارید باید بدانید که همه ورزشها برای واریس مفید نیستند و طبق گفته دکتر مورو یک سری ورزشها به افرادی که واریس دارند اصلا توصیه نمی‌شود. این ورزشها عبارتند از:

*ورزش‌هایی با برخوردهای فیزیکی با ریسک خونریزی و پارگی بالا مثل فوتبال، هندبال، هاکی، راگبی و بوکس.

*ورزش‌هایی با پرشهای مداوم و حرکات تکراری که در آنها پاها به زمین برخورد می‌کنند و خطر مصدومیتهای سیاهرگها وجود دارد: تنیس، قایق‌رانی، استپ، والیبال و بسکتبال.

*ورزشهای ایستا که به قدرت فیزیکی زیادی نیاز دارند: وزنه برداری و یا پرتاب وزنه.

*ورزشهایی که در آنها باید مدت زیادی نشست: موتورسواری، اسب سواری و قایقرانی.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان