جوانان هزاره سوم، در حال حاضر بیشترین جمعیت روی کره زمین را مخصوصاً در امریکا که به میزان هشتاد میلیون نفر تخمین زده میشوند را تشکیل میدهند. جوانانی که برای خودشان اصول زندگی خاصی دارند و بزرگترهای خودشان، مجبور هستند به خواستههای آنها گوش بدهند تا بدانند که چه چیزی نیاز آنها است. خرید کردن از روی گوشیهای موبایل بدون مراجعه به مغازه یکی از کوچکترین تغییراتی است که این روزها در جهان لباسها به وجود آمده است. قوانین زیادی به دست این جوانان امروزی شکسته شده است. اما چند نکته اساسی وجود دارد که جوانان امروزی از آن پیروی خاصی میکنند. در ادامه 12 قانون که جوانان قرن بیستم در پوشیدن لباسهای خودشان استفاده میکنند نامخواهیم برد. چه 20 ساله باشید یا نه، میتوانید به این قوانین احترام بگذارید و مثل آنها لباسبهتن کنید. همراه بنیتا باشید.
1- کفشها باید بادوام، خاص و راحت باشند

Credit: mensfitness
روند حاکم در دهه نود میلادی، در جهان مد بهصورت گذرا دیده میشود و هیچ برندی مظهر تحقق یافتن دو عبارت استایل و فروش در کنار هم نبود. ازجمله معدود برندها میتوانیم به Birkenstock اشارهکنیم. کفش های این برند را بیش از سایر برندها در وسایل دهه 90 خواهید دید. کفشهایی که راحتی، خاص بودن و همچنین بادوام بودن را با خودشان تبدیل به یک سلیقه کردهاند. شما حتی میتوانید با جوراب هم آنها را ترکیب کنید و بپوشید. دنیای جوانان را مقصر این تغییرات ندانید، مرکز تحقیقات کفش اعلام کرده است که شرکت 230 ساله، در موتور جستوجوگر گوگل بیشترین کسی است که در سه سال اخیر در مورد تغییرات لباس در روزهای بازگشایی مدارس تحقیق کرده است.
2- لباسهای خودت را پیچیدهتر نشان بده
Credit: mensfitness
نسل دهه نود میلادی بیش از همه نسلها خودش را درگیر پیچیدگیها کرده است. نظراتی که در صفحات مجازی میدهند معمولاً راحتتر از نظرات سر میز ناهار قابلفهمتر هستند. اما به اشتراک گذاشتن نظرات یک نفر به همینجا ختم نمیشود. بنیانهایی همانند سایتهای GoFundMe و Kickstarter به جوانان اجازه اظهارنظر میدهد و از آنها میخواهد که کل ماجراهای خودشان را از اول بیان کنند. شلوارهای Forever O.G. که به دست Wonderous ساختهشده است، یکی از خواستههایی است که بیشتر جوانان امروزی به آن اشاره داشتهاند. آنها اظهار کردهاند که این شلوارها بادوام هستند و کارخانه هم به آنها گفته است که شما جزئی از ما هستید و ما برای شما هر کاری میکنیم تا خودمان هم کمی از شادی شما سهم برده باشیم. در شبکههایی همانند Kickstarter شما با چند شلوار فروش مواجه نیستید، نظر شما مستقیم به طراحان لباس داده میشود و به آنها اجازه میدهند که در صنعت خودشان رشد کنند.
3- از برچسب زدن همانند مدلهای قدیمی خوشمان نمیآید، و دوست داریم شما مستقل و کلاسیک کارکنید
Credit: mensfitness
دنیای مد باید به خاطر روند اجناس بدون نام برند (بدون ذکر نام برند روی لباس درجاهای مختلف) از دهه 90 سپاس گذاری کند. جوانان کنونی و هزاره سومیها از اینکه پول خودشان را به لباسهای زیر بدهند پشیمان نمیشوند و نیازی نیست که برندها هر طوری شده آنها را به سمت خودشان بکشانند. برندهایی لوکسی همانند The Eighth و اجناس آماده به تحویل Mack Weldon این خواسته با بهسرعت برآورده کردند و از برندهای دیگری که هنوز بر روی لباسهای خودشان و هر گوشه آن اسمهای مختلف را می ننویسند پیشی گرفتند، برندهایی همانند Hanes. برند هانس برندی بود که درگذشته فروش خوبی داشت ولی به علت همین تغییرات از فروش سالیانه آن بهشدت کم شده است.
4- بر روی برچسب Levis سرمایهگذاری کنید
Credit: mensfitness
لوی همیشه کار درست را انجام داده است، برای 150 سال گذشته، همیشه یک واقعیت وجود داشته و آن این بوده است که مردان و پسرهای جوان وقتی میخواستند قدم به بیرون از خانه بگذارند، لباسشان برند لوی بوده باشد. و این لیبل قرمز همیشه باید بیرون و به چشم دیگران دیده میشد. لوی برای هرکسی با هر اندامی و هر جیب و کیف پولی لباس دوخته است. نهتنها افراد از این برند در یکزمانی خاص استفاده میکنند بلکه دوست داشتند همیشه دوباره از آن در برهههای زمانی دیگری هم استفاده کنند. لوی استراوش (Levi Strauss) مؤسس برند لوی، درگذشته کاری کرده است که لباسهایی که امروزیها دوست دارند را تولید کند. زیرا که این روزها جوانان هزاره سوم علاقه شدیدی به پوشیدن لباسهای ژاکتی و راننده کامیونی که سالهای قبل توسط برند لوی معروف شدند، نشان میدهند.
5- کتوشلوار بپوشید، نه به خاطر داشتن، به خاطر دوست داشتن آن
Credit: mensfitness
پدر شما باید برای کار خودش کتوشلوار به تن داشت، پدربزرگ شما هم همین کار را تکرار میکرد، اما شما بهعنوان کسی که در هزاره سوم زندگی میکنید کار متفاوتی باید انجام دهید نهفقط به خاطر اینکه شما یک هنجارشکن در امور بقیه نسلها هستید. پوشیدن کتوشلوار این روزها سرگرمکننده و از طرفی باعث ایجاد خلاقیت بیشتر هم است. برندی همانند Suitsupply که در عکس بالا مشاهده میکنید، تلاش کرده است که برای شما، کتوشلواری بدوزد که شخصیت شمارا هم نشان دهد. دیگر پوشیدن کتوشلوارهای خاکستری جایی در این روند ندارند و نیاز به رنگی داریم که بیش از قبل به چشم بیایند و دیده شوند. رنگهایی همانند آبی کاربنی و رنگهای کمی تیرهتر.
6- به کمک شبکهها و روابط مجازی هرچه در مورد برندی که خرید میکنید را بدانید
Credit: mensfitness
برند Apolis این عبارت که ما در بالا نوشتهایم را با یک عبارت کوتاهتر به نام: شهروند جهانی کوتاه کرده است. در میان برندها، بر اساس بازخوردهایی که از سراسر جهان برای کالاهای خودش دارد، سعی میکند تا خلاقیت و ساختههای خودشان را جهتدهی کنند. بر اساس جایی که آنها هستند لس انجلس، 60 درصد بازار فروش اجناس در کنارشان قرار دارد، اما با سازمانهای و تعاونیهایی در اوگاندا، پرو، بنگلادش و نپال همکاریهایی دارد که به بقیه مردم دنیا هماسم خودش را بشناساند. این همان ویژگی است که هزاره سوم را از همه هزارههای دیگر جدا میکند. جوان امروزی با دانستن اینکه این برند چه کمکهایی به نپال میکند به دنبال خرید اجناس آن خواهد رفت. برای شرکت یک بازگشت سرمایه شیرین است.
7- جنسیت در لباسها از بین رفته است
Credit: mensfitness
هزاره سوم زمانی است که بیش از همه دهههای تاریخی مردم هم سو گرایی جنسی دارند، اما برخلاف مردان، جنس مخالف تمایل شدید به شبیه شدن به مردها را دارد. برندها در میان لباسهای زنانه و مردانه گاهی دچار گیجی میشوند. AXE که یکی از تولیدکنندگان مواد آرایشی و بهداشتی برای مردان در سراسر دنیا است در تبلیغات تازه خودش تحت عنوان جادوی خودت را پیدا کن، از مردانی بالباس و تیپهایی همانند کفشهای پاشنهدار استفاده کرده است. همچنین در یکی دیگر از تبلیغات خودش از Bob The Drag Queen استفاده کرده است (زنی که موهایش را از ته زده و همانند مردان لباس میپوشد). این کار فقط توسط برند AXE انجامنشده است، برندهای معروفی همانند Clavian Klein و همچنین ZARA همدست به ایجاد اینگونه از مجموعه لباسها و تبلیغات زدهاند.
8- این روزها تحویل گرفتن جنس خوب از دست خود کارخانه مهمتر از خرید کردن از مغازه است (Direct-To-Consumer)
Credit: mensfitness
هیچوقت مردان در خرید کردن تغییر نخواهند کرد، و همیشه از خرید کردن اجتناب میکنند، اما برای هزاره سوم کمی متفاوتتر شده است و مردان راحتتر خودشان را از مغازهها و ویترینها دورنگه میدارند. تحویل جنس و برند به خود مشتری یکی از دلایل این اتفاقات است. شرکت Everlane یکی از پیشگامان این روند است. در زیر گزینه About Us روی سایت فروش آنها، هزینههایی که مغازهدار به شما میتواند اضافه وارد کند را بهصورت کامل توضیح داده است. آنها دیاگرامی از مقصد کارخانه تا خانه شمارا بدون و همراه مغازهدار رسم کردهاند که شمارا به تحویل در درب منزل ترغیبتر میکنند. شما دیگر قیمت را میدانید میتوانید انتخاب کنید، پس بزنید. آنها هزینههایی همانند قبض برق و گاز مغازهدار را از روی اجناس شما برداشتهاند و شما بهراحتی میتوانید قیمتی پایینتر ازآنچه پشت ویترین خواهید دید را پرداخت و خرید کنید.
9- سفارشی کرد لباسهای خودتان علاوه بر کارهایی که برندها انجام میدهند
Credit: mensfitness
روند موجود در کفشها، این روزها داشتن کفشهای کلاسیک حتی کتانیهایی بارنگ سفید و چرمی است. اما هزاره سومیها دستبهکارهایی که دوست دارند میزنند و کفشها را بهدلخواه خوشان تغییر میدهند تا علاوه بر کلاسیک بودن به سبک خودشان هم باشد. آدیداس برندی است که از اخبار و دوست داشتنهای شما باخبر است و از جوانهایی همانند جاستین بیبر، کنی وست برای فروش کفشهایش کمک گرفته است. امروزه مجموعهای از کفشهای آدیداس به سبکی که شما دوست دارید تغییر کردهاند تا شما بتوانید از آنها استفاده کنید. با این کار شما کفشهایی رادارید که دوست داشتید تغییر دهید ولی در حال حاضر از راهی که دوست داشتید تغییر هم ایجاد کرده آید.
10- کاملاً ورزشکارانه

Credit: mensfitness
این تغییری است که هزاره سومیها آن را باجان و دل دوست دارند و به آن قسم میخورند. راحت باشید، خوب به نظر برسید خلاصه این استایل است. برندهایی همانند Outdoor Voices, Kit and Ace و Lululemon بهخوبی از این جریان آگاه هستند جوانان امروزی دوست دارند راحت لباسبهتن کنند و همچنین بالباس خودشان راحت باشند، اینیک خواسته قابلاحترام است. همچنین آنها میدانند که هزاره سومیها بعدازاینکه به باشگاه میروند دوست دارند به نوشیدنی و بازار هم سری بزنند و همهجا خوشتیپ به نظر برسند. پس به فکر این هزاره سومیها باید بود. بالباسهای ورزشی که راحت، دوستداشتنی و جذاب هستند.
11- استایل خودت را با وسایل ارزان تغییر بده
Credit: mensfitness
این درست است که هزاره سومیها دوست دارند استایل و شکل لباسهای خودشان را تغییر دهند، و به کیفیت بیشتر از یک خرید کورکورانه اهمیت میدهند. اما گاهی شما دوست دارید که بهراحتی، سریع، ارزان لباسهای داخل خانه خودتان را به لباسهای بیرون خودتان تبدیل کنید یا به بیان بهتر دوست دارید که لباسی که در خانه به تن دارید را بیرون از خانه هم بتوانید به تن کنید. H&M برندی است که به این خواسته شما احترام گذاشته است و لباسهایی برای خانه و بیرون شما یکجا تدارک دیده است. از برندهای دیگر میتوانیم به Primark، UniQlo که کتهایی تولید کردهاند که باوجود زیباییهایی که دارند قیمت پایینی دارند و شما میتوانید در هر فصل یکی از همین کتها را تهیه کنید و بپوشید.
12- کفشهای بسکتبالی جزئی جدانشدنی هستند
Credit: mensfitness
کفشهای نیم بوت و به قول بسیاری از مردم دنیا جوردنی (Jordan) که به کشفهای بسکتبالی هم معروف هستند از زمان رنسانس باقیماندهاند. زمانی که مایکل جردن به بازیهای خودش معروف شده بود این کفشها هم معروف شدند. Air Jordan یکی از مدلهای ماندگار برند Nike بود که در سالهای 18 تا 85 محبوبیت بسیاری به دست آورده بود. وب سایتهایی وجود دارند که به جوانان هزاره سوم مدها و روندهای بعدی این کفشها را خبر میدهند. بازی اسنیکرز های بسکتبالی بسیار داغ است. بسیار از افراد با تعمیر و دوباره فروختن این کفشها سود زیادی به دست آوردهاند، بعضی از آنها حتی گواهینامه هم ندارند!