گریه کودک و نگرانی والدین! (۲)

اگر هنوز هم نمی‌توانید انواع گریه‌های نوزاد خود را تشخیص دهید، بهتر است از برآورده کردن نیازهای اصلی او شروع کنید؛ مثل: غذا دادن، آروغ زدن او، تعویض پوشک و استفاده از لباس‌های مناسب.

گریه کودک و نگرانی والدین! (2)

قولنج
اگر نوزادتان هر روز به مدت طولانی گریه می‌کند و شما نمی‌توانید او را آرام کنید، ممکن است قولنج کرده باشد. نوزادان به خاطر قولنج هر روز ساعت‌ها گریه می‌کنند؛ به خصوص بعد از ظهرها. شاید هیچ کس پی به این نکته نبرد که ممکن است فرزندش در اثر قولنج، چنین گریه‌ای سر دهد. نوزادان توانایی‌های متفاوت برای تحمل تجربیات جدید دارند.  

تأمین نیازهای اصلی نوزاد
اگر هنوز هم نمی‌توانید انواع گریه‌های نوزاد خود را تشخیص دهید، بهتر است از برآورده کردن نیازهای اصلی او شروع کنید؛ مثل: -غذا دادن -آروغ زدن او -تعویض پوشک  -استفاده از لباس‌های مناسب و تنظیم دمای محیط 
شیردادن به نوزاد یک راه مؤثر برای آرام کردن اوست.

در طول سه تا چهار ماه نخست پس از تولد می‌توانید از قُنداق استفاده کنید. البته این‌کار بستگی به خودتان دارد. نوزادان از قرار گرفتن در محیط بسته قنداق که شبیه جایگاهی است که قبل از تولد در شکم مادر داشتند، لذت می‌برند. توجه داشته باشید که به هیچ وجه دست و پای او را سفت نبندید. نوزادان از حرکات تکراری و ریتمیک خوش‌شان می‌آید؛ به همین دلیل تاب خوردن و آهسته تکان خوردن، به خصوص تکان‌های ماشین را دوست دارند.

چگونه نوزاد گریان خود را آرام کنید؟

استفاده از موسیقی
یک موزیک آرام و ملایم، راه خوبی برای آرام کردن نوزاد است. به همین دلیل در تمام فرهنگ‌ها و در طی سالیان طولانی لالایی‌ها همواره جایگاه خود را حفظ کرده‌اند. نیازی نیست یک خواننده حرفه‌ای باشید. نوزادان از شنیدن همه نوع موسیقی آرام‌بخش با صداهای مختلف لذت می‌برند.

ماساژ دادن نوزاد 
نوزادان عاشق لمس شدن و مورد نوازش قرار گرفتن هستند و با این‌کار به سرعت آرامش می‌گیرند. برخی نوزادان دوست دارند که آنها را به آرامی نوازش کنید، برخی دیگر از حرکات موزون و آرام دست روی بدن‌شان لذت می‌برند؛ عده‌ای هم دوست دارند با سر انگشتان خود، پوست بدن‌شان را بخارانید. 

حواس نوزاد گریان را پرت کنید
در چنین مواقعی انجام  یک کار جدید، تغییر موقعیت و جایگاهی که در آن قرار دارید، بیرون بردن نوزاد و کمی پیاده‌روی کردن، رقصیدن و ... باعث می‌شود گریه نوزاد شما تبدیل به خنده شود. هر چه با گریه فرزندتان مضطرب شده و دچار استرس شوید، موقعیت بدتر و گریه او شدیدتر می‌شود؛ بنابراین با حفظ آرامش خودتان، آرامش را به او نیز منتقل کنید.

برای خواندن بخش اول -گریه کودک و نگرانی والدین!- اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر