بهترین آنتی بیوتیک برای جوش صورت

مصرف آنتی بیوتیک‌ها که هیچ گونه اثرات جانبی قابل توجهی را ایجاد نمی‌کند، می‌تواند یک روش درمانی موثر برای خلاص شدن از بروز بیماری ناخوشایند جوش صورت باشد

بهترین آنتی بیوتیک برای جوش صورت

مصرف آنتی بیوتیک‌ها که هیچ گونه اثرات جانبی قابل توجهی را ایجاد نمی‌کند، می‌تواند یک روش درمانی موثر برای خلاص شدن از بروز بیماری ناخوشایند جوش صورت باشد. در این‌جا با بهترین آنتی بیوتیک‌ها برای درمان مشکلات جوش صورت آشنا می‌شویم.
آکنه وولگاریس یا آکنه‌ی ساده، یک بیماری پوستی بسیار مایوس کننده برای بسیاری از نوجوانان می‌باشد. بروز ناخوشایند جوش بر روی صورت، پشت و دیگر مناطق بدن به واسطه‌ی تولید بیش از حد چربی توسط غده‌های چربی‌دار ایجاد می‌گردد. تجمع چربی بیش از حد باعث گرفتگی منافذ پوست می‌گردد. این‌ها در ترکیب با سلول‌های مرده محیط پرورش برای باکتری‌ها ایجاد می‌کنند که منجر به قرمزی پوست، درد و علائم التهابی می‌گردد. نوجوانانی که آکنه و جوش صورت دارند اغلب به دنبال روشی ساده برای از بین بردن جوش می‌باشند.

 

بهترین آنتی بیوتیک برای جوش صورت چیست؟

برخی آنتی بیوتیک‌های خوب وجود دارد که همراه با نکاتی در رابطه با مراقبت پوست برای جوش صورت استفاده می‌شود. اثر بخشی و مناسب بودن آنتی بیوتیک ممکن است از یک فرد به فرد دیگر، بر اساس حساسیت بدن به یک داروی خاص، شدت جوش و شرایط پوست شخص متفاوت باشد. بنابراین، تصمیم‌گیری در رابطه با یک آنتی بیوتیک قوی و مقدار غلظت آن توسط متخصص پوست انجام می‌گیرد. آنتی بیوتیک‌هایی که که غالبا برای جوش صورت استفاده می‌شوند به شرح زیر می‌باشند:

 

 

تتراسایکلین

داروی تتراسایکلین احتمالا محبوب‌ترین آنتی بیوتیک خوراکی توصیه شده برای جوش صورت می‌باشد. این دارو برای درمان آکنه، جوش صورت و بیماری التهاب پوستی استفاده می‌شود. برای حصول بهترین نتایج، این دارو باید بین غذاها زمانی که معده خالی است، مصرف گردد. دوز دارو باید به تدریج به محض بهبود علائم پوستی کاهش یابد.

 

مینوسیکلین

مینوسیکلین نیز یکی از داروهای آنتی بیوتیکی بوده که دارای خواص ضد التهابی می‌باشد. این دارو متعلق به کلاس داروهای تتراسایکلین می‌باشد و کمک‌کننده به پاکسازی اشکال شدید جوش و کنترل شیوع آن می‌باشد. برخی از کاربران 60 درصد کاهش را در شیوع جوش صورت بعد از مصرف مینوسیکلین در غلظت تجویز شده گزارش کردند. مینوسیکلین نه تنها باعث کاهش قرمزی و تورم می‌گردد، بلکه به درمان زخم‌های به جا مانده از جوش نیز کمک می‌کند.

 

داکسی سایکلین

در موارد شدید جوش که به مینوسیکلین و اریترومایسین پاسخ نمی‌دهد، پزشک ممکن است داکسی سایکلین که یک داروی تجویزی قوی می‌باشد را پیشنهاد دهد. در هنگام استفاده از این آنتی بیوتیک باید به توصیه‌های پزشک توجه کنید. تعداد قرص‌های تجویز شده در طول روز بستگی به غلظت دارد. برای مثال، 50 میلی‌گرم داکسی سایکلین ممکن است برای دوبار در روز در نظر گرفته شود، در حالی که قرص 100 میلی‌گرمی تنها یک بار در روز استفاده می‌شود.

 

اریترومایسین

یکی دیگر از فرمولاسیون ضد باکتریایی در نظر گرفته شده اریترومایسین می‌باشد. این آنتی بیوتیک دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی می‌باشد، که باعث تخریب تعادل پروتئین در گونه‌های باکتریایی شده و در نتیجه باعث مرگ میکروب‌ها می‌گردد. برخلاف تتراسایکلین، این قرص می‌تواند با غذا و یا بدون غذا استفاده شود. در حالی که با مصرف این دارو، باید مقدار زیادی آب برای به حداقل رساندن اثرات جانبی آن بنوشید.

 

چرا از آنتی بیوتیک‌ها برای درمان آکنه استفاده می‌شود؟

زمانی تصور می‌شد که مراقبت نامناسب از پوست، عاملی بوده که تا حدی باعث ایجاد جوش می‌گردد. گزینه‌های قابل اعتماد درمان جوش صورت استفاده از صابون‌های معطر، کاربرد کرم‌های پوست با چربی کمتر و از همه مهم‌تر، تجویز داروهای آنتی باکتریایی می‌باشد. آنتی بیوتیک با بسیاری از روش‌ها با مشکل جوش مبارزه کرده، که باعث کاهش و یا کشتن گونه‌های باکتریایی عمده می‌گردد. آن‌ها به صورت خوراکی یا موضعی مصرف می‌شوند. در یک زمان، هر دوی آنتی بیوتیک‌های خوراکی و موضعی همزمان استفاده می‌شود.
یک داروی آنتی بیوتیکی خوب به نام آکوتان به عنوان جایگزین مناسب برای درمان انواع شدید جوش‌های صورت استفاده می‌شود. اساسا یک فرمولاسیون خوراکی دارند، این دارو تنها هنگامی که آنتی بیونیک‌ها و دیگر روش‌های درمان جوش نتیجه‌ی سریعی را نشان ندهند، استفاده می‌شود. قبل از مصرف آکوتان، یک معاینه‌ی پزشکی کامل انجام شده و دکتر سابقه‌ی پزشکی بیمار را نیز مورد تحلیل قرار می‌دهد. استفاده‌ی آنتی بیوتیک‌ها و آکوتان به طور همزمان توصیه نمی‌شوند، چون ممکن است با هم تعامل داشته باشند و باعث عوارض شدید پزشکی گردند.
توجه: مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک‌ها می‌تواند منجر به ایجاد عوارض جانبی خاصی گردد. افرادی که از آنتی بیوتیک‌های آکنه برای مدت زمان طولانی استفاده می‌کنند، امکان بیشتری برای ابتلا به عفونت دستگاه تنفسی نسبت به دیگران دارند. بنابراین، حتی بهترین آنتی بیوتیک‌ها برای جوش نیز باید تحت نظر دکتر و مطابق با دستورالعمل او استفاده گردد. در صورت امکان، دوز دارو باید به منظور اجتناب از ایجاد عوارض جانبی به حداقل برسد.

بیشتر بخوانید:

دسته بندی آنتی بیوتیک ها چگونه است؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان