آلرژی غذایی به آووکادو در نوزادان

آووکادو یکی از سالم‌ترین مواد غذایی جهان است، اما می‌تواند برای بعضی افراد یک «آلرژن (ماده‌ی حساسیت‌زا)» به حساب آید

آلرژی غذایی به آووکادو در نوزادان

آووکادو یکی از سالم‌ترین مواد غذایی جهان است، اما می‌تواند برای بعضی افراد یک «آلرژن (ماده‌ی حساسیت‌زا)» به حساب آید. این مقاله اطلاعاتی در خصوص آلرژی نسبت به آووکادو و علائم این آلرژی در نوزادان را در اختیارتان قرار می‌دهد.
آوکادو سرشار از ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان بوده که از بدن در برابر اختلالات مختلف محافظت می‌کنند اما این میوه می‌تواند گاهی موجب بروز واکنش‌های آلرژیک گردد. چنانچه سیستم ایمنی بدن شما به طور منفی نسبت به آوکادو واکنش نشان دهد، آن را به عنوان ماده‌ای مضر در نظر گرفته و آنگاه گفته می‌شود که نسبت به آوکادو دچار عدم تحمل و یا آلرژی شده‌اید.
آلرژی نسبت به آوکادو در نوزادان
نوزادانی که در آنها آلرژی نسبت به لاتکس یا آسم تشخیص داده شده است، به احتمال زیاد از آلرژی نسبت به آوکادو نیز رنج خواهند برد. موادی بنام «کیتیناز» موجود در آوکادو خواص ویژه‌ای را از خود نشان می‌دهند که با سندرم حساسیت به لاتکس یا آلرژی به میوه در ارتباط است. گاهی اوقات، کشاورزان به منظور سریعتر رسیدن و به عمل آمدن آوکادو به آن گاز اتیلن می‌زنند. چنین آوکادوهایی به احتمال زیاد حاوی مقادیر زیادی «کیتیناز» می‌باشند، در حالی که آوکادوهایی که به شیوه‌ی اورگانیک یا طبیعی پرورش داده می‌شوند، حاوی «کیتیناز» نمی‌باشند. والدین بایستی احتیاطات لازم را به هنگام تهیه و آماده سازی مواد غذایی برای کودک خود اتخاذ نمایند. آنها در صورتی که در کودک آلرژی نسبت به لاتکس تشخیص داده شده باشد، نبایستی آوکادو را وارد رژیم غذایی معمول کودک خود نمایند. این والدین پیش از آنکه بخواهند برای نخستین بار به نوزاد خود آوکادو و دیگر میوه‌هایی با خواص مشابه دهند، بایستی با پزشک متخصص کودک مشورت نمایند. این آلرژن می‌تواند با گرما غیر فعال گردد. بنابراین آوکادوی پخته شده ممکن است موجب بروز واکنش آلرژیک نشود. دارچین که گیاهی مرتبط با آن است و میوه‌هایی مانند موز، صیفی‌جات، انبه، شاه بلوط، و کیوی نیز ممکن است واکنش‌های آلرژیک را بوجود آورند.
علائم آلرژی آووکادو در نوزادان ممکن است شامل خارش پوست، تورم لبها، زبان و گلو، آب آمدن از چشم، آبریزش بینی، درد معده، اسهال، افزایش بدخلقی، و غیره شود. نوزادان حتی ممکن است دچار تنگی نفس و آنافیلاکسی (واکنش شدید به آوکادو ممکن است منجر به شوک آنافیلاکتیک که خطر جانی به همراه دارد) شوند و به همین دلیل علائم آن نبایستی نادیده گرفته شوند. چنانچه والدین متوجه‌ی هریک از علائم فوق در نوزاد خود شدند، بایستی بلافاصله کودک را به نزدیکترین مرکز پزشکی برسانند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان