ماهان شبکه ایرانیان

خرید موتورسیکلت بی ام و

به نقل از وبسایت مهندس فرهاد کاشانی: ماه شهریور رسید و متأسفانه یک سال دیگر به سال های سن من اضافه شد و به سن شصت و چهار رسیدم ولی وسائل نقلیه هنوز در عدد شصت و سه مانده بود که شامل ۴۶ ماشین و ۱۵ موتورسیکلت و ۲ هواپیما بود

به نقل از وبسایت مهندس فرهاد کاشانی: ماه شهریور رسید و متأسفانه یک سال دیگر به سال های سن من اضافه شد و به سن شصت و چهار رسیدم ولی وسائل نقلیه هنوز در عدد شصت و سه مانده بود که شامل 46 ماشین و 15 موتورسیکلت و 2 هواپیما بود. برای وسیله نقلیه شصت و چهارم پیشنهادات زیادی بود از جگوار مدل F تا … ولی چون آخرین موتورسیکلت را یکسال و نیم قبل فروخته بودم احساس کمبود موتورسیکلت از بقیه احساسات قوی تر شده بود و باید موتورسیکلت می خریدم. در شب 18 سپتامبر تصمیم به خرید یک موتورسیکلت ب ام و دیگر گرفتم ولی مدل آن را به لیست CRAIG’S LIST سپردم و قیمت را نیز زیر ده هزار دلار تعیین کردم. سه موتورسیکلت واجد شرایط پیدا کردم. اولی یک ب او و RS75/6 1976 به قیمت 4000 دلار که فکر کردم قیمت خوبی بود.

(1976) BMW RS75/6 $4000

(1976) BMW RS75/6 $4000

البته ترمز ABS نداشت و بهرحال موتور قدیمی بود ولی قیافه کلاسیک آن زیبا بود. ترمز عقب هم کاسه ای بود. حجم موتور 750 سی سی بود و موتور کاملاً بازسازی شده بود و همه چیز آن سالم بود. اشکال این بود که موتور در شهر دیگری به فاصله 4 ساعت بود.

(1996) BMW R1100GS  $4250

(1996) BMW R1100GS $4250


(1996) BMW R1100GS $4250موتور دوم یک ب ام و R1100GS مدل 1996 بود که در سال 1999 یک دستگاه آن را داشتم و اولین موتور ب ام و من بود. قیمت این موتور 4250 دلار بود و فقط سه اشکال داشت قدش بلند بود یعنی ارتفاع زین 33 اینچ بود ولی ارتفاع شلوار من 30 اینچ. اشکال دوم وزن بالای 250 کیلوگرم که به تنهایی می تواند مشکلی نباشد ولی با موتور قد بلند کنترل را در سرعت صفر مشکل می سازد. اشکال سوم این بودکه ترمز ABS نداشت. محل موتورسیکلت نزدیک بود ولی صاحبش گفت شب بعد می تواند از سانفرانسیسکو بیاید و موتور را نشان بدهد.

موتور سوم R1200GS مدل 2007 بود بقیمت 7000 دلار. این موتور مشابه موتور ب ام و دوم من بودکه باز هم ارتفاع و وزن جزو مشکلات آن بود ولی مشکل ترمز ABS را نداشت. این موتور هم تا عصر روز بعد در دسترس نبود. صبح روز 19 سپتامبر با صاحب موتور اول تماس گرفتم. به او گفتم که اگر موتور را با وانت بیاورد چه بخرم چه نخرم به او یکصد دلار خواهم داد. زیاد مورد توجه اش واقع نشد به او گفتم اگر او دو ساعت بیاید من هم دو ساعت می روم و در شهری در میان راه همدیگر را ملاقات کنیم قبول کرد.

(2007) BMW R1200GS $7000

(2007) BMW R1200GS $7000


پس از انجام قرارها با دوستم هرمز تماس گرفتم و او که خود یک هارلی سوار بود بلافاصله تریلی را به وانت GMC بست و عازم شدیم. هنوز 5 دقیقه نگذشته بود که طرف زنگ زد و گفت که چون همسرش تازه عمل کرده نمی تواند او را تنها بگذارد و معذرت خواهی کرد. پس نقشه خرید موتورسیکلت 64 تا حدی به هم خورد و باید تا عصر صبر می کردم که دو موتور دیگر را ببینم. به هرمز گفتم حالا که این نشد برویم برای من یک کاسکت ماجولار (قسمت صورت بالا می رود) که دارای عینک تیره سرخود باشد بخریم. قبول کرد و به مغازه CYCLE GEAR (وسائل سیکلت)‌ رفتیم. پس از آزمایش چند مدل بالاخره کاسکت زرد SHOEI با مالیات به قیمت 750 دلار تمام شد. از مغازه که خارج شدیم هرمز گفت بیا بروم نمایندگی هارلی مدل های 2018 را ببینیم. گفتم بیشتر از 5 هارلی لازم داری؟ با خنده گفت شاید. وارد نمایندگی هارلی دیویدسون شدیم. جائی که او در یک سال بیش از یکصد هزار دلار موتور هارلی خریده است و همه برای سرویس دادن به او دست به سینه حاضر هستند.

به محض پیاده شدن از ماشین یک موتور دست دوم BMW R1200C که کروزر ب ام و است نظر مرا جلب کرد. از اولین فروشنده پرسیدم چند؟ گفت 3000 دلار. کاملاً می ارزید به هرمز گفتم همین را می خرم. از فروشنده دوم قیمت را پرسیدیم. گفت 2000 دلار هرمز که یک ایرانی آسوری-ارمنی و پاک ترین آدمی است که من در زندگی شناخته ام رفت پهلوی رئیس کل و گفت این موتور را باید به دوست من تخفیف بدهی. طرف به احترام هرمز قبول کرد که موتور را 1500 دلار بفروشد یعنی دو برابر قیمت کاسکت. از تعجب شاخ درآورده بودم. موتور ب ام و کروزر زیبا فقط به 1500 دلار. بلافاصله تقاضای آزمایش موتور را کردم. پس از دادن کپی گواهینامه رانندگی موتورسیکلت و پر کردن یک فرم سوئیچ را به من دادند ولی از فروشگاه یک نفر را همراه فرستادند. یا این بپا بود که من موتور را نبرم یا به موتور خیلی اطمینان نداشتند و می خواستند در صورت نیاز کسی همراه باشد. هر دو جنبه خیلی جالب نبود. از طرف خواستم که او جلو برود و من به دنبال او. با هم راه افتادیم. قدرت موتور عالی و هندلینگ هم خیلی خوب بود فقط یک سری صدای اضافه گاهی می آمد که پس از پایان سواری فکر کردم که مربوط بود به چراغ راهنمای شکسته آویزان، یا گارد موتور با شکستگی که احتیاج به جوش داشت و یک گلگیر عقب که پارگی ده سانتی داشت می باشد.

ولی از همه بدتر چراغ ترمز ABS بود که مرتب چشمک می زد. من سه تجربه قبلی با این موتورها داشتم. اولی در حدود سال 2000 که دوستم یکی از این موتورها داشت و مقاله آنرا نیز نوشتم و آزمایش هم کردم. دومی یک مدل کوچک که همسرم چندین سال پیش برایم در ایران خریده بود و هنوز در خانه میگون بود و سومین تجربه سال 2014 بود که همسرم تصدیق موتور گرفته بود و می خواستم برایش موتوری بخرم و یکی از این مدل پیدا کردیم ولی او گفت که برایش سنگین است (بیش از 250 کیلوگرم) و از سوئی چراغ ABS خاموش نمی شد که جویا شدیم گفتند که یک مشکل 2500 دلاری است. آن موتور 5000 دلار قیمت داشت ما هم نخریدیم. حالا این تجربه چهارم بود.

(1998) BMW R1200C $1500

(1998) BMW R1200C $1500

بهرحال دیدم که اگر این موتور را 1500 دلار بخرم حتی اگر 3000 دلار خرجش کنم باز هم قابل قبول است. برای همین تردید نکرده و کردیت کارت را به فروشنده دادم.
پس از یکساعت که عملیات کاغذبازی پایان یافت و بیمه موتور نیز ابتیاع شد من سوار موتور و هرمز با G عازم نمایندگی ب ام و شدیم. در وسط راه متوجه شدم که چراغ ABS دیگر روشن نیست و ظاهراً بار اول یا موتور خوابیده بوده و یا اینکه باتری ضعیف شده بود که چراغ خاموش نمی شد. خوشحالی عجیبی بهم دست داد. بقیه اشکالات را می شد با کمتر از هزار دلار درست کرد. خلاصه به نمایندگی ب ام و که رسیدیم خوشحالی من دوچندان شد زیرا این موتور از روز اول تا ماه ژوئن نزد آنها سرویس می شده و نزد غیر نماینده نرفته بوده که این باز به ارزش یک ماشین یا موتور اضافه می کند. خلاصه موتور را برای تعویض روغن ترمز که عوض نشده بود آنجا گذاشتم.

روز بعد موتور را گرفته و سراغ دوستم Stig رفتم که گارد موتور شکسته و گلگیر پاره شده را داد کارمندانش جوش دادند و پولی هم بابتش نگرفت.

حالا دیگر انتظار داشتم که صداهای اضافی موتورسیکلت برطرف شده باشد ولی صدا هنوز هم بود. پس از معاینه معلوم شد که دیسک عقب مثل شیشه نازک شده و لق می خورد. موتور را برای بار دوم گذاشتم در نمایندگی ب ام و و گفتند تعویض دیسک ممکنست هفتصد و پنجاه دلاری آب بخورد. تا بحال موتور 2500 دلار تمام شده بود که هنوز قیمت فوق العاده ای بود.

هیچوقت خرید یک موتور انقدر مرا خوشحال نکرده بود. وقتی برای یک موتور 15000 دلاری 15000 دلار می دهید تا حدی خوشحال می شوید ولی وقتی یک موتور 5000 دلاری را به یک سوم یا یک دوم قیمت می خرید خوشحالی هم دارد.

ویدیوی این موتور را در اینستاگرام @farhadkashani ببینید.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان