حدود 800 برند در زمینه صنایعدستی شناسایی شده است. زینب شفیعی، دکترای جامعهشناسی اقتصادی در نشست تخصصی برندسازی در صنایعدستی با بیان این مطلب گفت: «استفاده از نام شخص در نام برندهای جدید و نو، امروزه بسیار رایج شده است. در همین حال، وجود مواد اولیه مختلف از کمقیمت تا گرانقیمت، دستساز بودن همه این محصولات، وجود و استفاده مفاهیمی سنتی و قدیمی و نوستالژیک از خط فارسی تا نگارههای فرش و کاشی و ایران باستان همهاینها خصوصیات و ویژگیهای برندهای موجود امروز در بازار است.» به گزارش روابط عمومی معاونت صنایعدستی وی با تاکید بر چهار ویژگی برندها شامل تمایز، سبک، شبکه یا سازمان اجتماعی و اعتماد، خاطرنشان کرد: «در عرصه تولید صنایعدستی ویژگی دوم برندهای جدید، نحوه آموزش است که برای آن دورههای تخصصی و کوتاهمدت وجود دارد و دیگری محصولات تولیدی در فضاهای مجازی است که مصرفکننده در آنها فعال است و میزان فروش هم بالاتر است.»