گلو درد و گوش درد

اگر شما گوش درد دارید، پس احتمالش زیاد است که ممکن است گلو درد نیز داشته باشید. عمدتا، این دو علائم یک عفونت باکتریایی را نشان می‌دهد

گلو درد و گوش درد

اگر شما گوش درد دارید، پس احتمالش زیاد است که ممکن است گلو درد نیز داشته باشید. عمدتا، این دو علائم یک عفونت باکتریایی را نشان می‌دهد. اجازه دهید از موارد زیر بیشتر درمورد آن‌ها بدانیم.
گوش‌ها، بینی و گلو به یکدیگر پیوسته هستند. بنابراین، زمانی که یکی از آن‌ها به عفونت یا آلرژی مبتلا می‌شود، موجب ناراحتی در هر سه آن‌ها می‌شود. لوله‌ای به نام شیپور استاش وجود دارد، که گوش میانی را به گلو متصل می‌کند. زمانی که فردی از گلو درد رنج می‌برد، در لوله تورم وجود دارد، که موجب انسداد می‌شود و موجب اعمال فشار بر گوش می‌شود. زمانی که فشار در گوش افزایش می‌یابد، این عامل موجب گوش درد می‌شود.

برخی از اقدامات مراقبت از خود

برخی از داروهای خانگی، وجود دارد که می‌توانند برای درمان این بیماری استفاده شوند.
یک تکه پارچه را گرم کنید و آن را روی گوش قرار دهید. این درمان برای شما موقتی است، اما تسکین فوری برای گوش درد است.
اطمینان حاصل کنید که به میزان کافی مایعات مصرف می‌کنید، زیرا که مایعات در هیدراتاسیون از گلو کمک می‌کند و باعث می‌شود راحت‌تر صحبت کنید و بلع نمایید.تا آن‌جا که ممکن است، مایعات گرم مانند سوپ داغ، شیر گرم به همراه کمی زردچوبه، و غیره بخورید برای مرطوب نگه داشتن گلو، بستنی یخی و قرص‌های مکیدنی می‌توانند استفاده شوند.
غرغره کردن با محلول آب ونمک، نیز در تسکین بیماری گلو درد کمک خواهد کرد. گرچه، این درمان هم چندین بار در روز باید تکرار شود.
همان‌طور که پیش از این ذکر شد، دستگاه بخورکمک در درمان این بیماری را اثبات خواهد کرد.
اگر شما خشکی زیادی را در بینی و گلو احساس کرده‌اید، پس استفاده از اسپری سالین بینی توصیه می‌شود، به طوری که غشاهای مخاطی مرطوب نگه داشته می‌شوند.
درمیان داروهای خانگی یک درمان ساده استفاده از برگ ریحان استخراج شده همراه با عسل است یا برگ‌های ریحان را در آب بجوشانید وآب رابنوشید.
ترکیب ساخته شده با استفاده از زردچوبه، برگ ریحان، دارچین، زنجبیل و نمک در تسکین بیماری کمک خواهد کرد. پیش از نوشیدن معجون یک قاشق چای خوری عسل به آن اضافه نمایید. تا جایی که امکان دارد معجون را در حالی که گرم یا بسیار داغ است بنوشید. این معجون ساخته شده همچنین به کاهش تب نیز کمک خواهد کرد.
عصاره گرفته شده زنجبیل همراه با عسل بهترین درمان برای بیماری است.
بخار گرفتن یا دوش گرفتن با آب گرم نیز در کاهش بیماری کمک خواهد کرد. بخار برای تسکین سریع‌تر هردو گوش و همچنین گلو توصیه می‌شود.

گلودرد و گوش درد - لینک

زمانی‌که عفونتی در هرکدام ازگوش یا بینی یا گلو وجود دارد، آن بر دوتای دیگر نیز همان‌گونه اثر خواهد گذاشت. هنگامی که حفره‌های سینوسی با مخاط پر شده، این موجب گوش درد می‌شود. از آن‌جا که بین تمام آن‌ها ارتباط وجود دارد، تبادل مایعات در مناطفی وجود دارد، که موجب حرکت عفونت بین گوش، بینی و گلو و درنهایت منجر به درد گوش و گلو می‌شود.
گلو درد و گوش درد مداوم اغلب به دلیل التهاب ناشی از عفونت درگوش میانی است. باتوجه به التهاب، پرده گوش کشیده می‌شود و منجر به تورم می‌شود. این امر گاهی اوقات باعث اختلال در شنوایی می‌شود. اگر درد شدید است، یک مسکن خفیف می‌تواند استفاده شود.، زمانی که سیستم ایمنی فرد ضعیف است، درد مزمن می‌تواند فصلی رخ دهد یا ممکن است یک ویژگی همه ساله باشد، به دلیل آلرژی. ااگر فرد در معرض دود سیگار، تحریک ناشی از گرمایش و سرمایش سیستم و الکل قرار داشته باشد، این نیز می‌تواند وضعیتش را تشدید کند. در برخی موارد، تغییردادن مسواک نیز به خلاصی از عفونت گلو و گوش درد کمک می‌کند، زیرا که مسواک عفونت را به شما برمی‌گرداند.

گلو درد

فرد می‌تواند از گلو درد، به دلیل عفونت گلو، التهاب گلو، التهاب حنجره یا حتی التهاب لوزه رنج ببرد. این اغلب یک عفونت است، که بر حلق یا حنجره یا مناطق اطراف لوزه تاثیر می‌گذارد. عفونت اغلب ناشی از باکتری است، اما عفونت می‌تواند ویروسی نیز باشد. این حالت اغلب در کودکان و افراد جوان دیده می‌شود، گرچه، ممکن است نه لزوما همیشه این چنین باشد، زیرا که می‌تواند بر افراد در هر گروه سنی را تاثیر بگذارد. بیشترین ویژگی‌های مشترک گلو و گوش درد همراه با مشکلات بلع باشد.
علائم، که همراه با یک گلو درد شامل درد هنگام بلع، سردرد، تب، کاهش اشتها، به طور کلی احساس ناخوشی، گوش درد، غدد قرمز متورم در گردن، تورم در لوزه و عفونت است. گلو درد مسری است و زمانی که فرد آلوده در تماس یا فرد دیگری قرار می‌گیرد، قابل انتقال است. باکتری ازطریق بزاق، ترشحات بینی و همچنین از طریق سرفه، عطسه و لمس کردن انتقال می‌یابد.
به منظور درمان بیماری اغلب آنتیبیوتیک تجویز می‌شود. این امر به‌ویژه اگرعفونت به گوش و بینی گسترش یافته است صحیح است. اگر بیماری شدید است، ممکن است 10الی 15 روز برای درمان زمان ببرد. همچنین داروهایی برای مقابله نیز وجود دارد که می‌توانند به منظور کاهش تب و تورم استفاده شوند. یکی از درمان‌های خانگی گلو درد، می‌تواند استفاده از دستگاه بخور در خانه باشد. این امر می‌تواند هوا را مرطوب نماید و به تحریک و التهاب گلو کمی تسکین دهد. نوشیدنی گرم نیز می‌تواند به منظور تسکین درد گلو و کاهش التهاب استفاده شود. افزایش مصرف سیر نیز کمک عظیمی برای درمان بیماری است.

گوش درد

گوش می‌تواند به گوش خارجی، گوش میانی و گوش داخلی تقسیم شود.گوش درد بیماری است که معمولا در نوجوانان و کودکان به طور یکسان دیده می‌شود. اغلب شروع گوش درد از داخل گوش است، به عبارت دقیق‌تر از گوش میانی. دلیل این بیماری اغلب التهاب و تورم در هریک از ساختارها است که گوش را تشکیل می‌دهد. آلرژی، عفونت گوش یا جرم گوش می‌توانند درد گوش را بیش‌تر کنند. سایر مشکلات مربوط به گوش- بینی- گلو درد به خصوص در کودکان می‌تواند ناشی از رویش دندان جدید باشد.
زمانی که درد گوش با علائم خاصی مانند تب، خارش در گوش، اشکال در غذا خوردن و غیره به همراه است، پس بیماری ناشی ازمشکل گوش- بینی- گلو است. در برخی موارد، همراه با درد، ممکن است فرد زنگ یا صدای وزوزی را در گوش تجربه نماید. در صورت عفونت تنفسی، باکتری می‌تواند مسیرش را از شیپور استاش به پرده گوش ایجاد کند. تشکیل چرک دربرابر فشار پرده گوش منجر به درد می‌شود. عفونت گوش، عفونت در گلو، عفونت باکتریایی در گوش، رشد قارچ در گوش از علل برجسته این بیماری هستند.
اگر گلو درد و گوش درد خیلی طولانی می‌شوند به منظور درمان یا برای رهایی از بیماری گلو درد، ممکن است شما نیاز داشته باشید مراقب سلامت حرفی‌تان را ملاقات نمایید. براین اساس او قادر خواهد بود دلیل اصلی مشکل شما و درمان مشکل را پیدا نماید.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان