ماهان شبکه ایرانیان

۱۱ نکته برای جذاب‌تر کردن خانه شما _ بخش سوم

شما می‌توانید خانه زیباتری داشته باشید، بدون آن که نیاز باشد دست به تغییرات گسترده و پرخرج بزنید. در این سری مقالات با روش‌هایی آشنا می‌شویم که به کمک آنها می‌توانید خانه خود را زیباتر کنید.

 آباژور بلند

شما می‌توانید خانه زیباتری داشته باشید، بدون آن که نیاز باشد دست به تغییرات گسترده و پرخرج بزنید. در این سری مقالات با روش‌هایی آشنا می‌شویم که به کمک آنها می‌توانید خانه خود را زیباتر کنید.

 مبلمان با رنگ روشن

8. محل قرارگیری مبل‌ها روی فرش

این قانون ساده برای فرش وجود دارد: در اتاق پذیرایی، هر چهار پایه مبل‌ها و کاناپه‌ها باید روی فرش قرار بگیرند. در واقع فرش است که پذیرایی خانه را تعریف می‌کند. در بدترین حالت، دیگر دو پایه جلو مبل‌ها و صندلی‌ها باید کنار هم باشند. حتی اتاق‌های پذیرایی کوچک هم باید یک فرش 2.5 در 3 متر یا 2.7 در 3.5 متر داشته باشند. اگر فرشتان بیش از حد کوچک باشد مقیاس همه چیز به هم می‌ریزد.

9. از یک حرفه‌ای کمک بگیرید

هرچه بیشتر در یک خانه زندگی کنید، کمتر متوجه آشفتگی و شلختگی خانه می‌شوید. گاهی نیاز دارید که یک نفر جدید بیاید و نظر بدهد. می‌توانید از یک دکوراتور خانه کمک بگیرید تا به شما بگوید که چگونه دکوراسیون خانه را تغییر دهید. برای مثال اغلب کتاب‌خانه‌ها یا دستشویی‌ها و حمام‌ها دو برابر حدی که باید پر باشند پر هستند. باید تعداد کتاب‌ها و لوازم کتاب‌خانه خود را نصف کنید. کتاب‌ها را به صورت افقی و عمودی بچینید و بینشان اشیای تزیینی مانند کاسه و گلدان قرار دهید.

 دکور رنگ روشن

10. سقف را بلند جلوه دهید

اگر سقف خانه شما کوتاه است، آنها را سفید رنگ کنید تا اتاقتان زیاد دلگیر و کوچک و بسته به نظر نرسد. همچنین پرده‌ها را بالاتر از پنجره‌ها نصب کنید. به این ترتیب مغز فکر می‌کند که اتاق بلندتر از حد معمول است. اکثر پرده‌های استاندارد البته تا حدی هستند که کمی بالای پنجره‌ها را بپوشانند و به همین دلیل باید پرده خاص خود را سفارش دهید. همچنین اگر پرده‌های با نقش و نگار را دوست دارید، بهتر است از پرده‌هایی استفاده کنید که نوارهای عمودی دارند. خطوط عمودی معمولا باعث می‌شوند که دیوارهای شما بلندتر به نظر برسند. تکیه دادن یک آینه بلند به دیوار هم باعث می‌شود اتاق بلندتر به نظر بیاید.

11. لوازم قدیمی خود را رنگ کنید

آیا لوازم قدیمی دارید؟ آنها را رنگ کنید یا از بسته‌های ارزان‌قیمت برای نوسازی آنها استفاده کنید. مثلا یک لوستر به سبک قدیمی را می‌توانید به رنگ دیگری دربیاورید تا نو شود. حتی کابینت‌های قدیمی آشپزخانه هم اگر سفید رنگ شوند زیبا خواهند شد. می‌توانید برچسب‌هایی بگیرید که نقش و نگار سنگ دارند و آنها را روی کابینت بچسبانید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان