۵ روش برای حفظ آرامش

هر نوع متغیری می‌تواند ما را در موقعیت‌های استرس‌ زا قرار دهد

 هر نوع متغیری می‌تواند ما را در موقعیت‌های استرس‌ زا قرار دهد. بعضی از آنها خلق می‌شوند و بعضی همینطور اتفاق می‌افتند. در هر دو حالت، هیچ فایده‌ای ندارد که کنترلمان را از دست بدهیم و در جایی که تنها چیزی که به آن نیاز داریم آرام، منطقی و مفید بودن است، پر از وحشت و نگرانی شویم.  امروز در بنیتا پنج نکته برای کمک به شما برای حفظ آرامش در چنین موقعیت‌هایی پیشنهاد می‌دهیم.

مطالعات جدید نشان داده است که تمرینات سنگین و تحولات عاطفی بر روی قلب تاثیر منفی دارد و تلفیق این دو بسیار خطرناک‌تر است. در یک مطالعه که در دانشگاه مک مستر (McMaster) کشور کانادا بر روی 12400 زن و مردی که قبلا یک‌بار حمله قلبی را تجربه کرده بودند انجام گرفته نشان داده است که 14/4 درصد از این افراد قبل از حمله قلبی احساس خشم و یا فشارهای روحی داشته‌اند و 13/6 درصد نیز گفته‌اند که قبل از حمله تمرینات سنگین داشته‌اند. محققان ثابت کرده‌اند که ریسک حملات قلبی در افرادی که تحت فشارهای جسمی بوده‌اند دو برابر و در افرادی که علاوه بر فشارهای جسمی تحت فشارهای عاطفی و روحی نیز بوده‌اند سه برابر گروه اول است و سن و سطح تناسب اندام افراد نیز تاثیری در نتایج آزمون نداشته است.

اندرو اسمیت که سرپرستی این تیم تحقیقاتی را به عهده داشته می‌گوید که بیشترین نگرانی مربوط به زمانی است که افراد به دلیل شکست در زندگی فشاری بیش از حد توانشان به خود وارد می‌کنند. نکته کلیدی اینجاست که هر نوع فعالیت بدنی که خارج از روال معمول یک فرد انجام می‌گیرد یک ریسک را به دنبال خود دارد. اثرات فیزیکی خشم مانند فشارخون، ضربان قلب بالا و عرق کردن همیشه یک واکنش دفاعی محسوب نمی‌شود. در اینجا ما 5 روش را که می‌تواند باعث آرام شدن شما شود یادآور می‌شویم: 

1 - مدیتیشن

مدیتیشن علاوه بر کاهش استرس و جوان سازی مغز، باعث کاهش فشار خون نیز می‌شود. مطالعات جدید نشان داده است که خطر سکته قلبی، مغزی و مرگ در افرادی که سابقه بیماری قلبی دارند و تمرینات عالی مدیتیشن انجام می‌دهند به نسبت افرادی که این تمرینات را انجام نمی‌دهند تا نصف کاهش می‌یابد. موسسه (MNDFL) که یکی از موسسات مدیتیشن در نیویورک است و کلاس‌های آن بسیار مورد توجه و استقبال عمومی قرار گرفته است، طرحی را با نام «احساسات MNDLF» برای کمک به افراد به منظور مقابله با احساسات منفی طراحی کرده است؛ که می‌گوید:‌آنچه که شما باید هنگام انجام کار در زمانی که عصبانی هستید انجام دهید این است که آن را رها کنید و از احساسات و عواطف خودتان انرژی بگیرید. همچنین «رودلو ریدزلر» یکی از بنیان گذاران این موسسه می‌گوید یک راه میانبر برای درک هیجانات شخصی، تمایل ما به انجام کاری و یا نوشتن یک متن یا نامه به فرد دیگری، یا منحرف کردن خودمان از طریق نوشیدن، بازی‌های ویدیویی یا تماشای تلویزیون است. اگر ما به احساسات خود بنگریم، متوجه می‌شویم که احساسات ما جامد نیست بلکه واقعیتی است همانند فکر کردن. 

2 - نفس عمیق بکشید

نفس عمیق کشیدن

 تمرینات تنفسی باعث کاهش فشار خون و خطر بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود. ریدزلر می‌گوید که از این روش هنگامی‌که نیاز به بازسازی خود دارد استفاده می‌کند. فقط تمرکز بر اینکه هوا از بینی وارد و از دهان خارج شود.

سری 2 ساعت اپل (Apple watch) با یک برنامه تنفسی ارایه شد که استفاده کنندگان خود را به مدت 1 تا 5 دقیقه به انجام تمرینات تنفسی موظف می‌کند. این برنامه به‌وسیله یک آیکون آبی رنگ که با هر دم و بازدم بزرگ و کوچک می‌شود، هدایت می‌شود. 

3 - طب سوزنی و آروماتراپی (Aromatherapy)

 در طب چینی، خشم نشانه‌ای از یک ناهماهنگی اساسی است که می‌تواند ریشه‌های مختلفی از جمله استرس، کار زیاد و یا رژیم غذائی نامناسب باشد. «اسینا بیتی» که یک متخصص طب سوزنی و پزشک طرح سلامت در نیویورک است، در این زمینه می‌گوید که ناحیه 3 (که یک نقطه فشار در بالای پا در طب سوزنی است) یک انتخاب خوب است. در یک درمان خانگی به بیماران توصیه شده که از اسطوخدوس برای مالیدن به کف پا و نقاط خاص به‌عنوان یک روش درمانی استفاده کنند. اسطوخدوس باعث آرامش اعصاب و کنترل احساسات می‌شود. 

4 - یوگا

یوگا

 مزایای یوگا فراتر از انعطاف پذیری یا ثبات فکری است. یوگا باعث کاهش ضربان قلب و احساس آرامش می‌شود. یوگا یک راه امن و تجربه‌ای قدرتمند با انعطاف پذیری و آرام ماندن در موقعیت‌های استرس‌زا است. 

5 - رمان خوانی 

 یک حوزه جدید در تحقیقات به دنبال یافتن راه‌های بی‌شماری برای تحریکات مغزی است؛ ثابت شده که خواندن داستان، همدلی را بخصوص در بین جوانان و مهاجران افزایش می‌دهد و اسکن مغز نیز نشان داده که درگیر شدن با کتاب‌خوانی حالات ذهنی ما را تغییر می‌دهد.

 

می توانید یک سری به "چگونه از ابتلای دوباره به افسردگی جلوگیری کنیم؟" بزنید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان