۵ فنّاوری که در سال ۲۰۱۷ منتظر آن‌ ها هستیم

جهان فنّاوری بر یک اساس بناشده است، شایعه‌هایی که هرسال در مورد وسایل جدیدی که قرار است روانه بازار شوند، بر همین اساس است. برای ایجاد شایعه‌ها طرفداران فنّاوری در گوشه‌ای ایستاده‌اند. گوشی جدید ۶ اینچی؟ وای مگر می‌شود! به گوشی‌ای که وقتی می نشینی در جیب پشتت خم نمی‌شود فکر کردی؟ قرار است امسال به بازار بیاید.

جهان فنّاوری بر یک اساس بناشده است، شایعه‌هایی که هرسال در مورد وسایل جدیدی که قرار است روانه بازار شوند، بر همین اساس است. برای ایجاد شایعه‌ها طرفداران فنّاوری در گوشه‌ای ایستاده‌اند. گوشی جدید 6 اینچی؟ وای مگر می‌شود! به گوشی‌ای که وقتی می نشینی در جیب پشتت خم نمی‌شود فکر کردی؟ قرار است امسال به بازار بیاید.

امروز در بنیتا به بررسی برخی از شایعات و گمانه‌زنی‌هایی که در مورد تولیداتی در سال آتی به بازار ارائه خواهد شد، خواهیم پرداخت. امیدواریم همه‌ی این شایعات روزی به واقعیت بپیوندد.

نینتندو باقابلیت تغییر شکل

نینتندوCredit: ebay

مدت‌ها بود که شایعاتی در مورد تولید نسل جدیدی از کنسول‌های نینتندو پیچیده بود، ویژگی‌هایی که شاید بسیاری آن را غیرواقعی می‌دانستند. اما بر اساس اخبار و معرفی‌هایی که شد نینتندو باقابلیت تغییر به نام Nintendo Switch سال 2017 به دست مشتریان خودش خواهد رسید. غول بزرگ چینی برای کنسول جدید خودش دو جویستیک کناری تعبیه کرده است که قابلیت تعویض و جدا شدن دارند. زمانی که می‌خواهید این وسیله را حمل کنید و یا دوست ندارید یک نینتندو بزرگ داشته باشید می‌توانید این دو ابزار را از کناره خارج کنید و از صفحه‌ی لمسی لذت ببرید. اما اگر می‌خواهید لذت واقعی بازی را، زمانی که به مبل تکیه داده‌اید و یا دستتان آزاد است را تجربه کنید، بهتر است از این ابزارهای کناری برای حرکت و بازی استفاده کنید.

الکترودهای سیلیکونی

الکترودهای سیلیکونیCredit: ebay

باور کنید که این‌یک شایعه نیست و شاید همین حالا هم به واقعیت پیوسته باشد. همه‌ی ما امروزه گوشی‌های هوشمند را در دستانمان داریم، کارهای روزانه‌ی خودمان را با آن‌ها انجام می‌دهیم و برای بسیاری از ما این موبایل‌ها از لپ‌تاپ‌ها هم باهوش‌تر هستند، اما در حال حاضر یک مشکل کوچک این ابزارها را از ما دور می‌کند: مشکل کمبود عمر و ظرفیت باتری‌های موبایل. ما هرروز، هرسال آرزو می‌کنیم که کاش باتری‌هایی با ظرفیت بالاتر داشته باشیم که بتوانیم در کل روز از آن برای استفاده از موبایل خودمان استفاده کنیم. اما تصور کنید که شما بتوانید از آیفون 7 خودتان همانند یک نوکیا 3310 استفاده کنید. نوکیا 3310 گوشی‌ای بود که شاید هفته‌ها نیاز به شارژ نداشت. خبر خوب این است که این فنّاوری در حال رشد است و به‌زودی ممکن است وارد بازار شود. گروه توسعه‌دهنده‌ی این فن‌آوری اعلام کرده است که این فنّاوری باعث خواهد شد که باتری‌های موبایل 6 برابر ظرفیت بیشتری نسبت به قبل داشته باشند و این بیانگر بی‌نیازی به شارژ هرروزه خواهد بود. در این فنّاوری از یک صفحه باریک سیلیکونی به‌جای الکترود در باتری‌ها استفاده می‌شود. 

تلویزیون‌ های Apple

تلویزیون‌های Apple

Credit: ebay

سالهاست که تلویزیون‌های Apple  در سراسر جهان به فروش می‌رسند و این خبر جدیدی برای ما نیست اما چیزی که جای آن همیشه خالی است داشتن یک جعبه‌ابزار خوب است که بتواند بسیاری از کارهایی که شما با گوشی و آی پد هایتان انجام می‌دهید را انجام دهد. سال 2012 خبری مبنی بر همکاری اپل و شرکت(Loewe )برای این کار به بیرون درز کرد اما هیچ‌وقت به‌صورت واقعی ما نمودی از حضور تلویزیون‌های اپل را در بازار تجربه نکردیم تا اینکه امسال دوباره اخبار جدیدی از تلویزیون‌های اپل به گوش رسید. اپل اگر هم نمی‌توانست تلویزیون درست کند، باید کاری می‌کرد که بتواند با غول‌هایی همانند (spotify) که تولید و منتشرکننده رسانه‌ای( موزیک) هستند رقابت می‌کرد. برای این کار آن‌ها اپلیکیشن های خودشان را توسعه دادند. اما از طرفی برای تصاحب تلویزیون‌ها شاید روزی برسد که اپل سیستم قوی همانند(Netflix )را خریداری کند. تصور کنید شما یک تلویزیون اپل ‌دارید و می‌توانید به‌صورت رایگان و یا با پرداخت مقدار اندکی پول تمام برنامه‌های آن را مشاهده کنید. 

سورفیس پرو 5 (Surface Pro 5)

سورفیس پرو 5Credit: ebay

همه‌‌ی کسانی که دوست دارند رایانه‌های شخصیشان را عوض کنند، صبر کرده‌اند تا سال 2017  از راه برسد و بتوانند زمانی که سورفیس پرو 5 معرفی شد، آن را به‌جای وسایل کنونی خودشان خریداری کنند. تبلت – کامپیوتر جدید مایکروسافت در مدل جدید خودش علاوه بر داشتن باتری و همچنین قدرت پردازش بالا دارای صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر و پیشرفته‌تر از قبل نیز هست. یکی از دلیل‌هایی که هرکسی دوست دارد سورفیس پرو و یا مدل‌های قبل‌تر را بخرد داشتن قلم مخصوص این به نام (Surface Pen Stylus) است. این قلم به گفته‌ی کسانی که بیشتر در جریان اخبار هستند، می‌تواند از راه دور همانند قلم آی پد پرو اپل شارژ شود و نیازی نیست آن را داخل محفظه برای شارژ قرار دهید. همچنین به لطف پیشرفت‌های موجود در حوزه‌ی سیلیکون، شما می‌توانید از تراشه‌ها و پردازنده‌های قوی‌تری در قالب یک وسیله‌ی کوچک به‌جای وسیله بزرگ‌تری به نام لپ‌تاپ استفاده کنید. شما با داشتن یکی از این سورفیس ها قید همه‌ی وسایل خودتان را خواهید زد. 

اولین گوشی باقابلیت خم شدن 

گوشی باقابلیت خم شدنCredit: ebay

ما سال‌هاست که درزمینه‌ی فنّاوری تلاش کرده‌ایم که بتوانیم مقاومت گوشی‌هایمان را در برابر ضربه، افتادن از دست و یا هر سانحه‌ی دیگر قوی‌تر سازیم اما هرساله گوشی‌های زیادی در اثر افتادن از دست به روی زمین کاملاً از بین می‌روند. گویا در سال 2017 باید این اخبار را کنار بگذاریم و منتظر اولین گوشی خم شونده باشیم. پیش‌تر از این خبر گروه LG با ساختن گوشی (LG FLEX) نشان داد که می‌توان این فناوری را به دست آورد. بعدازآن سامسونگ دست‌به‌کار شد و برای اولین بار گوشی‌ای باقابلیت خم شدن صفحات و همچنین قطعات داخلی را برای سال 2017 نمایش و اعلام کرد. این گوشی که نامی عجیب‌تر از ویژگی‌هایش را دارد به نام (Samsung Galaxy X) است که در پشت درهای بسته و کنفرانس‌های مخفیانه معرفی‌شده است. ولی چند ماه آینده مسلماً خبرهای داغی از این گوشی به دست ما و شما خواهد رسید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان