کمپانی هوآوی بزرگ ترین تولیدکننده موبایل در چین به شمار می رود که با تلاش فراوان، پس از سامسونگ و اپل، رتبه سوم جهانی را از نظر عرضه اسمارت فون به خود اختصاص داده. با توجه به رشد قابل توجه این کمپانی در سال 2016 بیانیه خبری زیر از سوی نمایندگی هوآوی در ایران منتشر شده که در ادامه می توانید آن را مطالعه نمایید:
افزایش درآمد هواوی برای پنجمین سال متوالی
بر اساس گزارش گروه امور مصرف کنندگان هواوی (CGB)، عملکرد هواوی در سال 2016 نسبت به سال قبل 42 درصد افزایش یافته است.
پیش بینی درآمد 26 میلیارد دلاری نشان میدهد که هواوی برای پنجمین سال متوالی با افزایش درآمد همراه شده است. به علاوه رقم فروش 139 میلیون دستگاه تلفن هوشمند، حکایت از رشد 29 درصدی سال به سال برای این شرکت دارد.
بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی IDC، نرخ افزایش فروش جهانی موبایل هوشمند در سال 2016 فقط 6.0 درصد برآورد شده، با این حال هواوی عملکرد خوبی در بازار دنیا داشته است.
ریچارد یو، مدیر بخش CBG هواوی، میگوید:
با وجود شرایط بازار، هواوی همچنان پیشتاز است و رشد خوبی را تجربه میکند. بر این باوریم که موفقیت ما در گرو نوآوری و انتخاب و توجه به سلیقه مشتریانمان است، در حالی که برندمان را به شکل جهانی معرفی می کنیم. همانطور که کانالهای فروش و کیفیت سرویسهایمان را تقویت میکنیم، در تلاش هستیم تا محصولات قابل اطمینان و مناسب برای همه کاربرانمان در سراسر دنیا ارائه کنیم.
به گفته یو، برنامه هواوی در سال آینده، تقویت زنجیره تامین وعرضه و توسعه بخش R&D و نیز خدمات پس از فروش است.
بر اساس گزارش مدیر هواوی، این شرکت روی تقویت همه بخشها و ساده سازی عملیات، افزایش بهره وری و استراتژی نفوذ در بازارهای بین المللی کار میکند.
در حالیکه صنعت جهانی تلفن های هوشمند با رشد کم و نوآوری اندکی همراه است، هواوی قصد دارد با ارایه محصولات نوآورانه در صنعت موبایل پیشرو باشد.
سال 2016 هواوی سیستم عامل اختصاصی EMUI مبتنی بر اندروید را توسعه داد و روی فناوری دوربین دوگانه و هوش مصنوعی کار کرد. این شرکت همچنین از آخرین نسخه سیستم عامل EMUI 5.0 رونمایی کرد که با تراشه کرین و 20 فناوری اختصاصی هواوی سازگاری دارد.
در سال 2016 هواوی فناوری دوربین دوگانه را با همکاری لایکا روی موبایل های پرچمدارش توسعه داد؛ این نوع دوربین روی میت 9 و P9 هواوی قرار گرفت.
هواوی توانست از این دو اسمارت فون بیش از 10 میلیون دستگاه به فروش برساند که به این ترتیب نخستین بار است این کمپانی توانسته از فروش دستگاههای پرچمدارش به فروش 10 میلیون دستگاه دست یابد. میزان فروش میت 9 در طول دو ماه ابتدایی عرضه 50 درصد بیشتر از میت 8 برآورد شد.
بر این اساس سال 2017 هواوای نیاز مشتریان را در اولویت قرار خواهد داد. این شرکت قصد دارد روی کانالهای فروش، خرده فروشی، برند سازی، بازاریابی و خدمات مشتریانش متمرکز شود.