فرش هایی به سبک مدرن

در پیچ‌وتاب و در هم‌پیوستگی هنرهای مدرن و باستانی، هنرمندی به نام فائق احمد شیفتگی خودش به فرهنگ و سنت‌های باستانی را به‌وسیله ادغام هنر بافندگی فرش ترکیه، ایران، هند و قفقاز باهنر مدرن نشان داده است

در پیچ‌وتاب و در هم‌پیوستگی هنرهای مدرن و باستانی، هنرمندی به نام فائق احمد شیفتگی خودش به فرهنگ و سنت‌های باستانی را به‌وسیله ادغام هنر بافندگی فرش ترکیه، ایران، هند و قفقاز باهنر مدرن نشان داده است. احمد توانسته است با شکستن ساختار همیشگی و متداول فرش‌های دست‌بافت خاورمیانه، طرح‌های مدرنی همانند پاشیدن فرش به روی دیوار و سرازیر شدن آن از روی دیوارها خلق کرده است، این مفاهیم تنها به‌وسیله هنر مدرن قابل‌شناسایی و تعریف است. همراه بنیتا باشید.

او پارچه‌ها و سازه‌های خودش را در یک کارگاه سنتی همانند آنچه در فرهنگ باستانی خودش است، تولید کرده است. اشکال و همه دست‌کاری‌هایی که در بافتن فرش‌ها انجام‌شده است همگی به‌وسیله دستگاه‌های سنتی انجام شد. بیشتر این تلاش‌ها مدیون تحصیلات احمد در رشته فیزیک کوانتوم و تحقیقاتش در ژنتیک است که در تلاش است نشان دهد که فرش به‌عنوان شاخه‌ای از طبیعت غیرممکن است نامتقارن باشد همانند طبیعت و جهان که همیشه در تقارن هستند. در سالی که گذشت، کارهای احمد در موزه و دانشگاه‌های هنر مدرن و معاصر نمایش داده‌شده است که استقبال خوبی هم از آن شده است. نمایشگاهی که اخیر او در شهر نیویورک خواهد بود. در ادامه با تصاویری از کارهای او همراه شما هستیم.

 فرش مدرن

Credit: thisiscolossal

فرش مدرن

Credit: thisiscolossal

فرش مدرن

Credit: thisiscolossal

فرش مدرن

Credit: thisiscolossal

فرش مدرن

Credit: thisiscolossal

  • مقالات مشابه


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر