چگونه از ژاکت‌های پف‌دار استفاده کنیم

این ژاکت‌ها که یکی از شناخته شده‌ترین لباس‌های زمستانی هستند در سال ۱۹۹۰ وارد بازار شدند و هنوز هم استفاده می‌شوند. هرچند که این ژاکت‌های پف‌دار هیچ وقت در صدر جدول مد و فشن نبوده‌اند، اما با استفاده‌ی درست از آن‌ها می‌توان یک تیپ زمستانی خوب زد.

این ژاکت‌ها که یکی از شناخته شده‌ترین لباس‌های زمستانی هستند در سال 1990 وارد بازار شدند و هنوز هم استفاده می‌شوند. هرچند که این ژاکت‌های پف‌دار هیچ وقت در صدر جدول مد و فشن نبوده‌اند، اما با استفاده‌ی درست از آن‌ها می‌توان یک تیپ زمستانی خوب زد.

«دمنا گاواسالیا»، طراح مد پاریسی که شهرت زیادی در طراحی تیپ‌های خیابانی معرکه و ترکیب آن‌ها با لباس‌های رسمی‌تر دارد سال گذشته طرحی برای استفاده‌ از ژاکت‌های پف‌دار ابداع کرد که بسیار مورد قبول واقع شد و مانند طراحی‌های زمستانی قبلی او فروش خوبی برای برند‌های او داشت.

ژاکت‌های پف‌داری که «دمنا» طراحی می‌کند معمولا سایز بزرگ هستند، رنگ‌های خنثی دارند و با طیف گسترده‌ای از لباس ست می‌شوند. این ژاکت‌ها در برنامه‌ی برند‌های معروفی مانند بالمین (Balmain)، بالنسیاگا (Balenciaga) و رف سمونز (Raf Simons) قرار گرفته‌اند و انتظار می‌رود این روند رو به رشد را حفظ کند.

هرچند که همه‌، توانایی خرید این ژاکت‌های گران قیمت از برند‌هایی مانند بالمین را ندارند اما می‌توان با هزینه‌ی کمتر و یا با استفاده از ژاکت‌های پف‌دار قدیمی که آن‌ها را کنار گذاشته‌اید، ظاهری جدید برای خود درست کنید. تنها کاری که لازم است بکنید این است که قوانین ست کردن این ژاکت‌ها را با بقیه‌ی لباس‌ها بلد باشید. با بنیتا همراه باشید تا شما را با این قوانین آشنا کنیم.

ژاکت پف‌ دار

هوشمندانه عمل کنید

اول از همه باید یک ژاکت پف‌دار مناسب داشته باشید. «الی آرنولد»، طراح لباس برند مستر پورتر(Mr Porter می‌گوید: با نزدیک شدن زمستان، همه باید یک ژاکت پف‌دار داشته باشند. این ژاکت‌ها علاوه بر وزن کمی که دارند بی‌نهایت گرم هستند و شما را برای همه‌ی فعالیت‌های خارج از خانه و هوای سرد آماده می‌کنند.

برند‌های متخصص در تولید لباس‌های زمستانی مانند مانکلر (Moncler) و کانادا گوس (Canada Goose)، همیشه این ژاکت‌های به درد بخور را در مجموعه‌ی تولیدات خود دارند و برایشان فرقی نمی‌کند که مد هستند یا نه. این ژاکت‌ها معمولا از پلی استر یا پشم مخلوط یا پر اردک و غاز پر می‌شوند که به سبکی و گرما‌دهی آن کمک زیادی می‌کند. این ژاکت‌ها فروش خوبی دارند و راحت هستند.

 

ژاکت پف‌ دار

ژاکت پف‌ دار

از بلوز‌های یقه اسکی استفاده کنید

حال که یک ژاکت پف‌دار داریم بیایید روی درست کردن ظاهرمان تمرکز بیشتری داشته باشیمیکی از دلایلی که همه مایل به استفاده از این ژاکت‌ها نیستند این است که آن‌ها حجیم هستند و ممکن است که ما را چاق نشان دهند. راه حل چیست؟ با توجه به نظر طراحان مد، یکی از راه حل‌ها این است که زیر ژاکت پف‌دار خود یک بلوز یقه اسکی بپوشیداستفاده از بلوز یقه اسکی باعث می‌شود که سطح دید بیننده به هم بخورد و متوجه حجم کاپشن نشود. ترکیب بلوز یقه اسکی، ژاکت پف‌دار، شلوار لی تنگ و یک جفت بوت شیک بهترین ظاهر را به شما می‌دهد و مطمئنا نظر بیننده را به خود جلب خواهد کرد. اگر به دنبال استفاده از لباس‌های برند هستید، ما به شما بلوز‌های کشمیر تام فورد (TomFord) و بوت‌های برند جرج کلورلی (George Cleverley) را پیشنهاد می‌کنیم.

در زیر می‌توانید چند نمونه از این ترکیب زیبا را ببینید.

ژاکت پف‌ دار

ژاکت پف‌ دار

تعادل را رعایت کنید

اگر توانایی خرید لباس‌های برند را دارید، بهتر است از آن‌ها به جا استفاده کنید. لازم نیست وقتی سر کار می‌روید سر تا پای شما برند باشد. از رنگ‌های تند و جلب توجه کننده استفاده نکنید. این رنگ‌ها در کل برای تیپ‌های خارج از منزل مناسب نیستند. سعی کنید تیپ خود را با رنگ‌های خنثی مانند مشکی و خاکی و قهوه‌ای تکمیل کنید و لباس‌هایتان را متناسب با هم انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید از ژاکت‌های پف‌دار استفاده‌ کنید، حجم آن را هم در نظر بگیرید. بهتر است لباسی که زیر ژاکتتان می‌پوشید، به حجم ژاکت اضافه نکند و سبک و کم‌حجم باشد.

ژاکت پف‌ دار

ژاکت پف‌ دار

ژاکت‌های پف‌دار را با کت و شلوار ست کنید

استفاده از کت و شلوار و ژاکت پف‌دار ممکن است کمی عجیب به نظر بیاید اما وقتی ما برای روی کت، از کت‌های بارانی و یا کوله پشتی استفاده می‌کنیم پس چرا از ژاکت پف‌دار استفاده نکنیم؟ استفاده از این ژاکت باعث می‌شود که در روز‌های بارانی کت و شلوار خود را از باران حفظ کنید و وقتی به محل کار خود می‌رسید یک کت خشک داشته باشید.

ژاکت‌های پف‌دار برند «کانادا گوس»، بسیار شیک هستند و می‌توان آن‌ها را با هر نوع لباسی ست کرد و این در حالی است که به طرز باور نکردنی‌ای گرم هستند و به شما کمک می‌کند که لباس کمتر و سبک‌تری بپوشید. حتی می‌توانید این ژاکت‌ها را با یک کت و شلوار برند پاول اسمیت و یک پیرهن برند اما ویلیز (Emma Willis) ست کنید و این کامل کننده‌ی تیپ شما خواهد بود.

فقط توجه داشته باشید که ژاکت‌هایی با رنگ خنثی برای استفاده با کت و شلوار مناسب هستند.

ژاکت پف‌ دار

ژاکت پف‌ دار

می توانید یک سری هم به «راه‌هایی برای پوشیدن لباس موردعلاقه‌تان در پاییز» بزنید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر